Gość lord_wiader Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Ja dodam ze w TDI mam juz rant ponad 2 mm na strone.Kumpel miał w fiacie Tipo ranty prawie 3mm, hamować też to jakoś hamowało. Problem powstaje, gdy wyhamowuje się z dużej prędkości. Cieńsza tarcza (szczególnie pełna, nie wentylowana) ma niedużą pojemność cieplną. Niby te 2mm na stronę to niedużo, ale pełna tarcza traci przy takim zużyciu ok 30% swojej pojemności cieplnej.To samo tyczy się klocków hamulcowych. Można jeździć do samego końca, ale szybciutko hamulce będę się przegrzewały. Jak się jeździ z przegrzanymi hamulcami chyba nie muszę mówić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-183631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Jak doter co tych kanalow wentylacyjnych to bede mial tarcze nawiercana- hehe. Spoko lada dzien wymieniam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-183156 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 wymieniaj cały komplet,bo tak za pół roku wymienisz tarcze i obowiązkowo "nówki" klocki,ja mam Juridy i nie narzekam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-183004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dob Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 To lekko używanych klocków nie można zastosować do nowych tarcz ? Why?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-182589 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 26 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2009 bo sa ulozone do starych tarcz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-182566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 Mozna przeszlifowac klocki na szlifierce zeby byly plaskie ewentualnie jak sa w miare proste to same sie uloza tylko nie powinno sie nawet jak sa nowe tarcze i klocki odrazu hamowac mocno tylko delikatnie zeby sie wlasnie ulozyly i nie spaliły.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-182206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rzadki Opublikowano 27 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2009 kolego Dob nie gniewaj się że wykorzystałem Twoje zdjęcie, ale mi dziś padł aparat a mam pewne pytanie. dziś zajrzałem na tarcze i z przodu również mam rant, klocki wytarte i do wymiany, natomiast z tyłu zauważyłem ciekawą sprawę - zdjęcie pomoże zobrazować - założony aktualnie klocek jest mniejszy niż z przodu i miejsce gdzie hamuje jest zaznaczone kolorem czerwonym. linia koloru zielonego to rant, a kolor brązowy obrazuje tarczę po której nie hamuje klocek bo nie sięga- czyli jest po prostu lekko zardzewiała. czy tak jest u Was, i czy ewentualnie taka sytuacja jest dopuszczalna a poprzedni właściciel po prostu zrobił sobie pakiet oszczędnościowy? domyślam się że ma to pokaźny wpływ na moje bezpieczeństwo. pozdrawiam _____________________________________________ zdaje się że mam dobrze, prosze tylko o potwierdzenie, na przodzie są klocki http://www.tomexc.com.pl/index.php?s=9&pId=470&lang=Pl a na tyle http://www.tomexc.com.pl/index.php?s=9&pId=466&lang=Pl ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-181996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dob Opublikowano 28 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2009 Tak to chyba być nie może . Klocek powinien trzeć po całej tarczy. Masz klocki do wymiany, a tarcze ewentualnie do przeszlifowania lub również do wymiany (zależnie od ich obecnej grubości w najcieńszym miejscu).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-181952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 do pomiaru najlepiej użyć mikrometra - mniejsza czyli i dokładniejsza powierzchnia styku - pomiar grubości po obwodzie, płaszczyźnie i ważny jest najmniejszy wymiar jeśli jest poniżej min - tarcza do wymiany jeśli są za duże nie równości - do przetoczenia pod warunkiem uzyskania dopuszczalnego wymiaru po naprawie jeśli klocek nie hamuje całą powierzchnią, a na tarczy są wżery i korozja - również naprawa bądź wymiana jeśli klocek zużywa się pod kontem, bądź zużycie wewn. i zewn. jest inna - zweryfikować na początek mocowanie zacisku i jego stan.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18908-tarcze-wizualna-ocena-stanu/page/2/#findComment-180406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.