Skocz do zawartości

Rozwalony pasek klinowy...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mój samochodzik to Zafira 1,8 Elegance z 2000r., wersja z większym kopem.

 

3,4 dni temu zaczęło mi gwizdać w okolicach paska klinowego i wczoraj jakieś 20 metrów od domu zaczęło głośno wyć po czym zapadłą głucha cisza i pojawiła się piękna czerwona lampka ładowania na „desktopie” -> zerwał się pasek. Zdołałem dojechać do domu – uważając, żeby mi się silnik nie zagrzał. Potem doholowaliśmy do warsztatu i pan mechanik stwierdził zakładając nowy pasek, że „napinacz” zupełnie padł i nie „odciąga” – jestem kompletnym laikiem, więc mi to zupełnie nic nie mówi. Powiedział, że ręką mi ten naciągacz ustawi tak, że trzyma pasek, ale tak na słowo honoru…

 

Moje pytanie brzmi – czy wystarczy zmienić sam ten „napinacz” i będzie git, czy muszę robić cały rozrząd – a czy w ramach wymiany rozrządu jako całości jest też wymiana tego „napinacza” ?

 

Pomocy, bo z ręką na sercu jeżdżę czekając aż znowu mi się ten pasek zerwie tudzież spadnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robilem tego w zafirze a jedynie w mondeo, jesli mechanik mowi (a ty mu wierzysz) ze napinacz juz nie napina wiec wartaloby go wymienic - po to przeciez jest zeby caly czas pasek byl naciagniety. jak juz jest pasek wyciagniety ew. napinacz polecam sprawdzenie pozostalych rolek, moze warto ktorac przy okazji wymienic (bo moze byc tak ze jakas sie juz zaciera - w mondeo to dosc znany problem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ci pękł pasek ten o którym myślisz (pasek rozrządu) to byś miał silnik do remontu.

Pękł ci pasek napędzający alternator i pompę klimy.

Bez tego możesz jechać dopóki starczy prądu.

Jeśli napinacz tego paska poleciał to go wymień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo co umnie z tym że mi pasek nie pękł.

Wyszło jak wymieniałem rozrząd że czas także i na pasek wielorowkowy a przy tej okazji wyszło także że napinacz zatarty kompletnie.

 

Pasek wieloklinowy napędza alternator więc jak pękł to lampka musiała się zapalić bo zabrakło ładowania i ciągnąłeś na samym akumulatorze. Z doświadczenia wiem że na pełnym nowym w tym aucie zrobisz max 80 km bez świateł drogowych.Pasek wielorowkowy napędza też sprężarkę klimatyzacji.Nie ma nic wspólnego z rozrządem-tam jest inny pasek zębaty zresztą.

Jak nie wymieniałeś rozrządu 4 lata albo zrobiłeś 50 kkm to lepiej wymień cały rozrząd i pompę wody też.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam napinacz od paska alternatora nie ma nic wspolnego ani z rozrzadem ani z pompa wody.Nawet gdy ci pasek zerwie mozesz jechac dopoki stzrczy ci pradu w altku,ale do rzeczy napinacz jest to rolka na sprezynie w oslonie ktora lubi sie czasem zacinac od brudu chyba.Wystarczy go wykrecic zamontowac w imadlo popsikac WD i rozruszac wszystko bedzie ok no chyba ze sprezyna padla robota prosta nie wymaga kanalu,u mnie kilka razy juz sie zaciał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam napinacz od paska alternatora nie ma nic wspolnego ani z rozrzadem ani z pompa wody.Nawet gdy ci pasek zerwie mozesz jechac dopoki stzrczy ci pradu w altku,ale do rzeczy napinacz jest to rolka na sprezynie w oslonie ktora lubi sie czasem zacinac od brudu chyba.Wystarczy go wykrecic zamontowac w imadlo popsikac WD i rozruszac wszystko bedzie ok no chyba ze sprezyna padla robota prosta nie wymaga kanalu,u mnie kilka razy juz sie zaciał.

Hmm...łatwo się dostać do niego? Próbowałem się dostać do samego paska od góry i nijak nie było jak tego założyć...dramta... :(

 

Oczywiście rozróżniam pasek alternatora od paska rozrządu - rozrząd będę robił pewnie w przyszłym roku, bo wtedy stuknie mi te 180 tys. (3 x 60k)

 

Czyli po prostu wymienię tę rolkę i nic więcej - powinienem mieć spokój? Czy raczej jej awaria jest symptomem czegoś gorszego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po prostu wymienię tę rolkę i nic więcej - powinienem mieć spokój? Czy raczej jej awaria jest symptomem czegoś gorszego?

Wymień napinacz i po sprawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do paska jest dobry dostęp. Aby zdjąć potrzebny jest klucz 13 aby odciągnąć rolkę napinacza i po sprawie. Mozna wymienic sama rolkę, ale w serwisie rolka jest razem z napinaczem. Koszt ok 600zl. sama rolke poza aso można kupic za ok 60zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności