Skocz do zawartości

Rozwalony pasek klinowy...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mój samochodzik to Zafira 1,8 Elegance z 2000r., wersja z większym kopem.

 

3,4 dni temu zaczęło mi gwizdać w okolicach paska klinowego i wczoraj jakieś 20 metrów od domu zaczęło głośno wyć po czym zapadłą głucha cisza i pojawiła się piękna czerwona lampka ładowania na „desktopie” -> zerwał się pasek. Zdołałem dojechać do domu – uważając, żeby mi się silnik nie zagrzał. Potem doholowaliśmy do warsztatu i pan mechanik stwierdził zakładając nowy pasek, że „napinacz” zupełnie padł i nie „odciąga” – jestem kompletnym laikiem, więc mi to zupełnie nic nie mówi. Powiedział, że ręką mi ten naciągacz ustawi tak, że trzyma pasek, ale tak na słowo honoru…

 

Moje pytanie brzmi – czy wystarczy zmienić sam ten „napinacz” i będzie git, czy muszę robić cały rozrząd – a czy w ramach wymiany rozrządu jako całości jest też wymiana tego „napinacza” ?

 

Pomocy, bo z ręką na sercu jeżdżę czekając aż znowu mi się ten pasek zerwie tudzież spadnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie robilem tego w zafirze a jedynie w mondeo, jesli mechanik mowi (a ty mu wierzysz) ze napinacz juz nie napina wiec wartaloby go wymienic - po to przeciez jest zeby caly czas pasek byl naciagniety. jak juz jest pasek wyciagniety ew. napinacz polecam sprawdzenie pozostalych rolek, moze warto ktorac przy okazji wymienic (bo moze byc tak ze jakas sie juz zaciera - w mondeo to dosc znany problem)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby ci pękł pasek ten o którym myślisz (pasek rozrządu) to byś miał silnik do remontu.

Pękł ci pasek napędzający alternator i pompę klimy.

Bez tego możesz jechać dopóki starczy prądu.

Jeśli napinacz tego paska poleciał to go wymień.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo co umnie z tym że mi pasek nie pękł.