Skocz do zawartości

Zafira A 2.0 DI utrata mocy, tryb awaryjny, kopcenie itp...


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Dopadl mnie dzisiaj kolejny problem , mianowicie: w trakcie jazdy ok 120/h-blisko 3000 obrotow wlaczyl sie nagle tryb awaryjny, auto stracilo moc, dalo sie jechac ale za mna smuga siwo-niebieskiego dymu, nie caly czas ale z przerwami, tak na trzecim biegu przy ujmowaniu gazu . Na wolnych obrotach kontrolka gasnie ale jak dostaje juz 1200 obrotow to juz sie zapala i lipa-nie ma mocy i nie ma czym jechac...Stanalem i na jalowym biegu przytrzylalem go do 3000 obrotow bo tyle jedynie sie wykrecal i w tym czasie zadyma z rury ze szczypalo w oczy-oczywiscie siwo-niebiesko :) Odpialem przeplywke-nic nie pomoglo-moze ciut odrobinke, zamienilem przeplywke z astry zeby sprawdzic-tez nie pomoglo, wyczyscilem EGR-tez nic, sprawdzilem przewody podcisnienia-wygladaja cale nie popekane. W trakcie jazdy odczulem jakby bujanie-szarpanie nadwoziem, myslalem ze to wiatr ale wiatru nie bylo...

Ostatnio mialem problem z zaworem turbinki ale przy utracie mocy nic sie nie zaswiecalo-wyczyscilem zaworek i smigalem ostatnie 2 miesiace do dzisiaj bez problemu. Az tu znowu pech.....

Za podpiecie do kompa kasuja dosyc sporo, wiec moze macie jeszcze jakies sugestie co moglbym jeszcze sprawdzic sam i ewentualnie wyeliminowac? Ostatecznie bede zmuszony zaplacic sporo za podpiecie do kompa :D

Z gory BARDZO DZIEKUJE ZA POMOC

 

POZDRAWIAM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miałem dokładnie to samo przewody podcisnienia były ok ale gumowy trójnik który je łączy był pęknięty prawie niewidocznie Kupiłem nowy za 5zł i asterka wyleczona

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gajowy,

 

Witam. A jak z obrotami wkrecal sie powyzej 3000? I czy kontrolka awarii tez swiecila powyzej 1200 obrotow i gasla przy 800 na wolnych obrotach?

I czay walilo z rury dymem siwo-niebieskim? :?

Moge prosic wiecej szczegolow?

Dzieki Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwo niebieski dym swiadczy o spalaniu oleju, sprawdz jego poziom,

co do podpiecia pod komputer to moze pomysl o kupnie interfejsu na internecie z wysylka do uk :?

jestes pewien ze to siwo niebieski dym a nie czarny?

jakby czarny to moze swiadczyc o wtrysku albo pompie, ew uklad paliwowy

siwy zazwyczaj turbina :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak padł czujnik w pompie paliwa to też auto przeszło w stan awaryjny a jak dodałem gazu to leciał lekko niebieski dymek(przy odpalaniu też.

 

Czujnik dostałem osobno za 1900 zł

w ASO chcieli mi wepchnąć z pompą cwaniaki za 9800zł.

 

Radzę popytać znajomych o mechaniora co się zna na oplach ( niekoniecznie w ASO.)

 

Trza się podpiąć i tyle. :?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siwo niebieski dym swiadczy o spalaniu oleju, sprawdz jego poziom,

jestes pewien ze to siwo niebieski dym a nie czarny?

siwy zazwyczaj turbina :D

Witam

Poziom oleju ok nawet troszke za duzy bo dolalem z uwagi na migajaca kontrolke a okazalo sie ze to czujnik-wymieniony i jest ok

Dym raczej niebieskawy i mocno smierdzacy :?:

Jak ostatnio sciagalem rurki od turbiny-to chyba uklad dolotowy do EGR- to w tej chromowanej ala charmonijka http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif uzbieral sie olej, i w tej poczatkowej co do filtra powietrza tez odrobinke bylo, tak ze juz cos tam napewno pobiera- przebieg 210000 km. Wczoraj go przestawialem to odpalil ale tak dziwnie szarpal i kopcil :lol:

Interface zakupilem-jest w drodze ale swieta wiec dojdzie pewnie moze na srode-OBD2 TECH2- chyba dobry do tego modelu co? Nie bardzo sie znam...

 

DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA WSZELKIE PODPOWIEDZI

 

WESOLYCH SWIAT

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takim przebiegu jaki masz mozliwe jest ze olej gdzies na pierscieniach przecieka jak auto stoi i wtedy przy uruchamianiu mogloby siwym dymem buchnac, ale w trakcie jazdy to by zaczal od egr'a, czyszczenie nie zawsze pomaga i jego "orurowania".

ale to tylko moje gdybanie...

 

wesolych swiat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecieka jak auto stoi i wtedy przy uruchamianiu mogloby siwym dymem buchnac

No to przecieka na 100% bo pracuje noca i czesto odpalalem auto zeby troche dogrzac zima a rano jak ruszalem z miejsca to wszystkie auta za mna trzymaly dlugi dystans bo zatrowalem ich niemilosiernie tak z 2km http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/mg.gif

EGR-a wymienialem 1.5 roku temu na nowke wraz z przeplywka ale moze sie juz zwalil... wiec mam jeszcze ten poprzedni ktory prawdopodobnie jest dobry to go zaloze i przetestuje i sprawdze jeszcze te trojniki gumowe przy wszystkich elektrozaworkach, moze faktycznie ktorys jest sparcialy i przepuszcza... oby...

Dzieki za sugestie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka nie gasła wcale dopiero po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu nie świeciła się ale gdy tylko dodałem gazu przy ok 1200obr. zapalała się Na luzie gaz do oporu i tak jak u Ciebie 3000obr. max i to z wielkim bólem A co do kopcenia to kopcił bardziej niż zwykle na siwo ale tak średnio bez wielkiej chmury

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności