Skocz do zawartości

zapaliła mi się kontrolka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć:mrgreen:! Właśnie byłem odczytać kod błędu ale nie wiem czy coś z tego wyszło. Mianowicie zrobiłem wszystko jak mi powiedzieliście :znalazłem wtyczkę ,zwarłem ze sobą 5 i 6 pin i włączyłem stacyjkę.Check zapalił się ,prawie od razu zgasł i zapalił się już na stałe.Nie wiem jak mam to odczytać :o????DAjcie jakąś podpowiedź ;)?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1958-zapali%C5%82a-mi-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-344864
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

W dobre piny włożyłeś spinacz?:mrgreen:??

Bo może masz gniazdo "do góry nogami"?

Najpierw się upewnij.

Check powinien zapalić się na sekundę, potem zgasnąć na sekundę i zacząć migać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1958-zapali%C5%82a-mi-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-344854
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem właśnie od mechanika ,kontrolka zapalała mi się dlatego że,jest zbyt bogata mieszanka na sondzie lambda(niespalona benzyna).Dzieje się tak z powodu tego że, nieszczelny jest układ rozrządu tj. zawory na cylindrze 4 . Pozostały mi teraz dość wysokie koszty naprawy: uszczelnienie rozrządu , zawory wydechowe na feralnym cylindrze, ściągnięcie głowicy ,później jej założenie . Jak pech to pech - ciekawe ile będą chcieli za zrobienie . Facet u którego byłem zajmuje się tylko elektroniką , elektrką za części mechaniczne się nie zabiera. Pozdrowionka dla wszystkich i dzięki za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1958-zapali%C5%82a-mi-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-344808
Udostępnij na innych stronach

Niedawno rozpisywałem się problemem "checka" w mojej viki. Może zacznę od początku. Problem mam w tym że, mieszkam w miejscowości 25 km od Wrocławia, jadąc do ww miasta i jeżdżąc po nim zapala mi się kontrolka check w samochodzie i świeci cały czas,wyjeżdżając z Wrocławia poza miasto kontrolka gaśnie i jest niby wszystko ok. Po tygodniu jest analogiczna sytuacja znowu jeżdżąc po mieście ( co chwilę światła ,zatrzymanie ,ruszanie) zapala się kontrolka check i znowu po wyjeździe z miasta gaśnie i jest niby ok.Od tamtej pory jeżdżę u siebie trochę po mieście ,trochę poza miastem i jest ok (kontrolka się nie zapaliła). Po zapaleniu silnika (zarówno jak jest zimny i ciepły) slnik nie pracuje równo-siedząc w samochodzie czuć lekkie drgania.Próbowałem odczytać błedy 2 razy nic mi nie wychodzi(zwieram 5 i 6 pin ,włączam stacyjkę check zapala się ,praktycznie momentalnie gaśnie i od razu zapala się już na stałe). Tak jest za każdym razem. Pojechałem na techa facet podłaczając kompa też nie stwierdza błędu tylko zaczyna mi sprawdzać dlaczego auto kiepsko pracuje . Sprawdza świece - ok , przewody WN - ok ,sonda lambda - mieszanka bogata (nie spalona benzyna), wtryskiwacze na cylindry ok, ciśnienie paliwa - 2,3 bary- ok , zawór EGR pracuje poprawnie. Sprawdza jeszcze ciśnienie na cylindrach: cylinder 1 -10, 2- 10,5, 3- 10,5 ,4- 10. wydaje diagnozę :1) system sterowania w normie; 2) usterka mechaniczna - nieszczelność w układzie rozrządu tj. zawory wydechowe na cylindrze 4. Jest przekonany że to jest problem mojego auta. Pojechałem do 2 znajomego mechanika który nie mam techa, mówię mu o tej sprawie a on mi na to że : jeżeli by była taka usterka jaką pierwszy mechanik mi stwierdził to ciśnienie na feralnym cylindrze 4 nie może być takie same jak na pozostałych. Więc nie jest to ta usterka. Co to jest on nie wie.JA zgłupiałem i nie wiem co zrobić.Pomóżcie!:mrgreen:!!!

 

nie zakładaj drugiego tematu dotyczącego jednego wątku | połączyłem/blowal

 

[ Dodano: Czw Sty 18, 2007 21:44 ]

Sorki nie poyślałem żeby nie zakładać drugiego posta. Mam jeszcze jedno pytanie: jakie powinno być ciśnienie na cylindrach ( mam vectre 1.6 16V z 1996 roku , silnik X16XEL).

 

[ Dodano: Nie Sty 28, 2007 09:51 ]

Właśnie odebrałem autko z warsztatu - hula aż miło. Wymieniono mi olej i filtr w silniku , płyn w chłodnicy, uszczelka pod głowicą , 2 zawory wydechowe + dwa gniazda na cylindrach, głowica po planowaniu i jeszcze jakieś 2 uszczelki ale nie pamiętam nazwy. Teraz jazda moją viki to dla mnie czysta przyjemność:idea:. Dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam!!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1958-zapali%C5%82a-mi-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-344624
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Kasować, to techem, odłączenie aku nie kasuje...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1958-zapali%C5%82a-mi-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-335890
Udostępnij na innych stronach

Witaj , błędy na kompie można skasować tylko w aso !!!??? . Choć słyszałem , że też przez odłączenie akumulatora , ale tego nigdy nie próbowałem :wesoly: . Pozdro. :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1958-zapali%C5%82a-mi-si%C4%99-kontrolka-silnika/page/2/#findComment-335889
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności