Skocz do zawartości

jaka grubość uszczelki pod głowicą ( y17dt y17dtl)


Rekomendowane odpowiedzi

Gość marceli szpak

proszę o info jaką grubość uszczelek stosuje się pod głowicę w/w silników. Dlaczego jest dostępnych 5 rodzajów od 1.35 do 1.55mm? Od czego zależy wybór?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19599-jaka-grubo%C5%9B%C4%87-uszczelki-pod-g%C5%82owic%C4%85-y17dt-y17dtl/
Udostępnij na innych stronach

odpowiedni rodzaj np w zależności od wartości wysunięcia tłoka

podstawowo 3 rodzaje - oznaczone różnymi ilościami wycięć/otworów

 

grubosc uszczelki ustala sie na podstawie wystawania tlokow nad cylindrami. Przystawi asie czujnik zegarowy i mierzy. W ksiazce odczytujemy jaka jest grubosc uszczelki z naszych odczytow. Robi tak producent z kazdym silnikiem indywidualnie jak go sklada. Mozna powiedziec ze puki nie ruszasz dolu silnika to uszczelka zosytaje taka sama nawet jak zakladasz nowa glowice czy ja poddajesz planowaniu. Uszczelka nie moz byc ani za gruba ani za cienka bo silnik bedzie zle pracowal.

 

Gość marceli szpak

ok, dzięki! Pozwoliłem sobie poszperać po EPC i nie jestem w stanie ustalić jaka mam dobrać. Występuje tam pewna sprzeczność zdanymi wziętymi z TIS-a. Jakieś jaja, bo EPC masz do wyboru uszczelki 1.35, 1.40, 1.45. Dane z TIS to: 1.45, 1.50, 1.55.Pytanie brzmi: które grubości są właściwe? Co się będzie działo w przypadku, kiedy założymy grubszą o 0.2mm (lub cieńszą)?

 

marceli szpak, mówiłem o oznaczeniu grubości - otworami/karbami (stara też ma takie oznaczenie), wesol, wspomniał o pomiarach tłoka nad blok i tego się trzymaj.

 

Te z Tis-a 1.45, 1.50, 1.55 są właściwe - czyli jedna z nich - i tylko takie są do tego silnika w ofercie Erling-a, Reinz-a, czy Goetze

 

Co by niue bylo masz wsadzic taka jaka byla wczesniej no chyba ze ktos cos majstrowal i wsadzil na pale a ty nie jestes pewien. Dobry warsztat sprawdzi wystawanie tlokow a takjak ja sam sobie robilem w garazu to zwalam glowice , patrze jaka jest uszczelka i taka ide kupic w sklepie.

 

Gość marceli szpak

Czyli jak pojadę do ASO to założą mi 1.35 - 1.45, no chyba że się zdecydują na 1.45-1.55.

Sory, ale muszę w tym temacie pomieszać, bo już 2 razy głowica była sprawdzana, planowana i regulowana na wszelakie sposoby, a efektu nie widać. :D silnik dogorywa i zbliża się czas jego wyrzucenia na złom. Kupno używanego z podobnym przebiegiem wiąże się z czasem znowu z remontem i tak w koło.

 

marceli szpak, po ściągnięciu głowicy pomiary i wyjdzie jaka,

a to że coś nie tak z silnikiem - to nie zawsze musi być uszczelka

w sumie nic nie piszesz o objawach

 

Gość marceli szpak

Dziękuję Panowie!

Myślałem , że ktoś z Was wie dlaczego katalog ASO to jedno, a oferta np. Reinz, Erling, itp to drugie. Proponuję zamknąć temat. Pozdrawiam!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności