Gość Anonymous Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Szanowni koledzy. mam problem z moją asteroida... gubi mi wolne obroty zarowno na gazie jak i na pb. czy orientuje się ktoś moze w oparciu o które czujniki komputer sterujący ustala pozycje silnika krokowego w silniku C14NZ. Dodam ze wymieniłem silniczek krokowy, oraz membrany w parowniku i nie wiem za co sie dalej zabrac.... POMOCY! poprawiłem orty,zibi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Krokowcem steruje ECU, na podstawie danych z czujników. Największe znaczenie ma tu czujnik temperatury płynu i sonda. Odczytaj błędy, bedziesz wiedział, co wymienić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 W tym problem ze nie zgłasza żadnych błedów..... zwierałem styki w złączu diagnostycznym i nic nie wyswietla.... w akcie desperacji pojechałem nawet do serwisu opla..... skasowali stówke, a i tak sie nic nie zmienilo. Sonde przekladalem z drugiego samochodu z takim samym silnikiem i wiele to nie dalo.... Czy moze miec tutaj cos do gadania potencjometr przepustnicy, bo objawy sa takie ,ze jak dojezdzam do swiatel i hamuje to obroty spadają i przypuszczam ze gdy puszczę pedał gazu to przepustnica się zamyka i ECU nie wie, że ja puściłem gaz i nie otwiera krokowca.... Co wy na to? poprawiłem orty,zibi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344853 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 To, co teraz napisałeś dotyczy gazu? Czy benzyny też? Jeśli tylko gazu, przerób dolot powietrza, żeby nie zasysał z przodu. Jeśli już tak masz przerobiony, zajrzyj do download, tam jest, jak regulować LPG. Jak nic nie ztrybisz z tej instrukcji, to pisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 wawa,jeśli coś ci pasuje z tego opisu,to potwierdz. Cytat: . Przypadki usterki potencjometru przepustnicy. Ostatnio zdarzylo mi sie ze silnik zgasl na wolnych obrotach. Tak jakby obroty caly czas falowaly, schodza na coraz nizsze az w koncu silnik gasnie. Dzis rozkrecilem cala przepustnice, wyczyscilem krokowca i wszystko co mozna bylo zrobic, ale problem nie ustapil. Nadal silnik pracuje kulawo. Wystarczy lekko dotknac gazu i obroty sie normalizuja i silnik chodzi rowniutko. - Reanimacja astry udana, wymienilem potencjometr przepustnicy i problemy zniknely. U mnie zwłaszcza na zimnym silniku obroty są duże (ok 1500-1800 wcześniej było ok 1100) przez cały czas aż do całkowitego rozgrzania wtedy nieznacznie spadają (1400). Wspomne że krokowy był czyszczony, następnie na próbę wymieniony i nadal to samo. Czasem mu odwali i wszystko jest ok. Dodam że jak ściągne wtyczke z tego "ustroństwa" obroty się wyrównują na poziomie 900. - Dostałem od kolegi potencjometr przepustnicy o nie co innym nr. tzn górny był taki sam ale dolny się różnił założyłem i wszystko gra jak należy, odpalam na zimnym PB (1100obr/min) przerzucam na lpg obroty zatrzymują się na 1400 a następnie spadają do 1100 i tak jest do czasu aż wskazówka temp. lekko drgnie wtedy obr. spadają na 900 i tak już zostaje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344849 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 na pb rownież.... dolot przerobiony regulacja przeprowadzona..... wiec dlatego obstawiam jakieś czujniki ps. gorąco NIE polecam gazownika przy ul. Burakowskiej w Warszawie... oszust i wyrwigrosz żerujący na ludzkiej niewiedzy jeszcze troche i założe gaźnik poprawiłem błędy/blowal   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Coś mi tu nie gra.Uszkodzenia czujników byłyby wywalone w błędach.Może tu chodzi o coś innego? Mam pewną myśl.Jakbyś dał radę odłączyć przewód podciśnieniowy do serwa(odłączyć przy kolektorze), oczywiście go zaślepić(Oczywiście otwór w kolektorze).I sprawdzić, tylko uwaga na hamowanie, będzie bez wspomagania!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 czy hamuje czy nie... jest to samo.... nie przez caly czas ale mu sie zdaza.... co do tej regulacji instalacji... w czasie regulacji na wolnych obrotach krecąc w jedna lub druga stronę silnik przygasa zadziała krokowiec i odzyskuje obroty..... wiec trudno jest wyznaczyć granice palności.... czy a jak kręce, az do zgasnięcia to wykrecam prawie cala srubke   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 czy hamuje czy nie... jest to samo.... nie przez caly czas ale mu sie zdaza.... Tu chodziło mi o wyeliminowanie zaworu zwrotnego. Z regulacją coś nie wtenczas, u mnie dokładnie widać i słychać te granice...... Mogę poprosić fotkę parownika od strony regulacji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 reduktor tomasetto, ktory juz było opisywany w jednym z tematow.... wiem ze sa 2 srobki, ale gazownik powiedzail zeby nie ruszac tego bajpasu. jutro spróbuje z tym kolektorem i wspomaganiem hamulcow.. moze cos wyjedzie(oby.... bo juz mi witki opadaja;) ) jak do tej pory autko sprawowalo sie idealnie.... wsiadam odpalam i jade..... ale to nie zniecheci mnie do opli poprawiłem orta/blowal Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1966-co-steruje-silnikiem-krokowym/#findComment-344701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.