Gość Anonymous Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Witam wszystkich, Na wstępie pragnę się przywitać. Tak jak widać w moim opisie jestem posiadaczem OPLA TIGRY z 95r z silnikiem x16xe. Czytałem wiele tematów na tym i na kilkunastu innych forach ale nigdzie nie doczytałem się konkretnych porad. Wczoraj silnik mojego tygrysa przeszedł dokładne oględziny. Niestety, mechanik postawił diagnozę, która bardzo mnie zmartwiła: "rozglądaj się za nowym silnikiem" Nie chcę wnikać dlaczego, co jest z tym co jest teraz i w ogóle bo nie o to chodzi. Teraz mam nowy cel: wymienić silnik w mojej tigrze! No i teraz potrzebuję porad i konkretnej pomocy! Ja uważam ,że skoro już go mam wymienić... to na lepszy ( pod względem jakości i mocy ) Mimo że mówię o mocy to nie mam na myśli uturbiania itd itp.. - bardziej zmianę silnika na jednostkę z większą mocą (ale bez przesady) To ma być skorzystanie z okazji, że muszę zamienić stary...ale jeżeli ktoś uważa inaczej proszę walić No więc: 1) co polecacie? - kupić x16xe w lepszym stanie? - ja się nie znam, ale jako zwykły laik spodziewam się, że będę miał znowu kupę problemów z tym silnikiem a nie po to mam go wymienić.. 2) jaką jednostką powinienem zastąpić obecny silnik - proszę brać pod uwagę: równie dobrą jak w x16xe a lepiej lepszą jakość jazdy ;>, koszty - proszę o taką propozycję silnika która nie będzie wymagała strasznie kosztownych zmian w całym samochodzie.. 3) Może jeżeli ktoś miałby taki plan swapa dla mnie.. byłbym bardzo wdzięczny. Wdzięczny będę za informację typu: - Poszukaj silnika x20xe albo c20xe - przy np. silniku x20xe musisz w swojej tigrze zmienić to,to i to..( czyli piszcie o wszystkim: skrzynia - jaka?, hamulce - jakie?, itd ) - powinieneś dokupić to i to - rozglądaj się za tym i tym - jak to wszystko będziesz miał to śmigaj do mechanika i już ----------------------------------------------------------------------------> to był przykład oczywiście. Z góry Wam bardzo dziękuję za wszystkie konkretne odpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19768-zmiana-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Witaj, Nie wiem czemu nie chcesz wnikać w stan swojego silnika mechanik powinien ci powiedzieć co z nim jest nie tak że należy go wymienić w całosci. Aż od tak, postawić taką diagnoze nie łatwo ale nie wnikam skoro tak mówisz. 1) Według mnie, to zależy o co ci dokładnie chodzi czy chcesz mieć mocniejszy silnik czy poprostu sprawny, bo x16xe wejdzie Tobie bez problemu bez żadnych przeróbek.Więc koszt nie będzie taki duży jak przy Swapie na coś nie seryjnego. Wydaje mi się że z każdym silnikiem będziesz miał problemy bo wiadomo że zawsze coś się popsuje, na to nie ma rady-wiadomo. 2)Jaką jednostkę, to zależy czego wymagasz znam ludzi którzy mają w tigrze 2.0 i nadal im mało. Słyszałem ze najmniejszy koszt swapa jest z silnikiem C20NE, ale aż takiej różnicy to mieć nie będziesz.Hmm a reszta np X20XE, C20XE to dobre silniki moim zdaniem, o dobrej mocy. Ale nei wiem czy aż tyle chcesz przeznaczyć na swap silnika, przy zmianie silnika będzie ci potrzebna pomoc fachowca, mechanika który wie o co chodzi. Samo przystosowanie silnika w miejsce seryjnego tigry jest dość kosztowne, dospawanie łap, słyszałem że kilka elementów się nie mieści tj. chłodnica i trzeba przerabiać, czy też polosie. Oczywiscie oprócz samego silnika potrzebna jest ci skrzynia (np.F16, F18, F20), komputer itd. Należało by też zmienić zawieszenie, oraz zamontować mocniejsze hamulce. Ogólnie powiem ci tak, jak nie masz minimum 10 000 zł, to się za to nie zabieraj. Tego według mnie nie da sie wyliczyć od tak, zawsze może coś wyjsc jakiś problem i wtedy koszty moga byc wyzsze. Łatwiej będzie ci kupić inny samochód z mocniejszym silnikiem. Albo spróbuj coś zrobić przy x16xe, może jeszcze zajrzyj u innego mechanika. Wtedy możesz zyskać pare konii, poprzez założenie np. Mantzel powerbox, czy też zmiana kolektora wydechowego z calibry od c20xe 4-2-1 ,wydech 2 calowy. Tutaj powinieneś znaleźć wszystkie informacje. Strona akaka który zrobił swap, są ciekawe opisy wraz ze zdjęciami. Link usunięto - nie reklamujemy innych for/Niedźwiedź Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19768-zmiana-silnika/#findComment-175236 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2009 po pierwsze- inny mechanik, i niech powie co jest nie tak z silnikiem, bo moze wystarczy kilkaset zł na jego reanimację i bedzie ok. jesli swap to najlepiej c20xe- ale koszta sa duze, c20ne- fakt najtanszy, ale tez kosztuje. ja bym zrobil tak, dowiedzial sie dokladnie co jest nie tak z twoim silnikiem, zrobil remont silnika- jesli sie oplaca (i tak w przypadku swapa kupujesz silnik do remontu praktycznie) i mialbym dobra bazę do założenia kolektorów: dolotowego i wydechowego,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19768-zmiana-silnika/#findComment-175231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MaQ Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 JEZU no nie wstrzymie z tym pacjentem,100 razy jedno i to samo pytanie na każdym możliwym forum zadaje.Po co? liczysz że ktoś odpowie tak że ci będzie pasować? to po co zadajesz pytanie jak czekasz na odpowiedź która ci będzie pasować?? "rozglądaj się za nowym silnikiem" Nie chcę wnikać dlaczego, co jest z tym co jest teraz i w ogóle bo nie o to chodzi. Mądrze tak,jak ci powie skocz z mostu też lecisz skakać czy ludziom gitare zawracasz z którego mostu skoczyć? 3) Może jeżeli ktoś miałby taki plan swapa dla mnie.. byłbym bardzo wdzięczny. Wdzięczny będę za informację typu: - Poszukaj silnika x20xe albo c20xe - przy np. silniku x20xe musisz w swojej tigrze zmienić to,to i to..( czyli piszcie o wszystkim: skrzynia - jaka?, hamulce - jakie?, itd ) - powinieneś dokupić to i to - rozglądaj się za tym i tym - jak to wszystko będziesz miał to śmigaj do mechanika i już Czy ty myślisz że mechanik ci swapa zrobi??Może na kartce mu napiszesz co ma zrobić i jak przerobić?? Kup sobie lepiej x14 albo x16 bo to będzie plug&play a swapowanie na 2.0 to jednak jest dużo wymieniania i modzenia jest ,a tak to tylko silnik ( i kompa jak na x14 zmienisz). Pozatym to nie jest że wsadzasz c20 i śmigasz,przed wsadzeniem remont trzeba zrobić a to koszta są nie małe. To masz to co ci napisałem na TC   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19768-zmiana-silnika/#findComment-174377 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2009 Nie będę się rozpisywał, jak chcesz tanio, to zakup to http://allegro.pl/item615733200_silnik_do_opla_c16xe_1_6_16v.html Znam ten silnik, i ręczę za niego. Obędzie się bez przeróbek. A o swapach jest duzo wiadomości -> google w ruch. Jak widać u mnie c20xe bardzo dobrze się trzyma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19768-zmiana-silnika/#findComment-172946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.