Skocz do zawartości

silnik -jaka różnica ???


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie zauważyłem różnice w wyglądzie silnika diesla (2.0 roczniki od 1999 do końca werscji A). U jednych z nich rura która idzie od turbiny wchodzi odrazu pod plastik a w innych idzie tak troch na około po prawej stronie. I jeszcze w jednych pokrywa plastiku (tu jak korek wlewu oleju) obejmuje więkrzą częśc całej tej "głowicy" a w innych tak od prawej strony ma takie specyficzne fabryczne wycięcie. O co w nich chodzi i jakie są różnice, bardzo proszę o wyjaśnienie. Z góry dziękuję

 

1przypadek - http://www.moto.allegro.pl/item606328736_zafira_2_0td_welur_100_oryg_lakier100_orygprzebieg.html

 

2przypadek - http://www.moto.allegro.pl/item610377450_opel_zafira_2_0_dtl_elegance_faktura_vat_22.html

 

3przypadek - http://www.moto.allegro.pl/item616762694_piekna_czarna_navi_10xairbag_100_oryg_100_bezwyp.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszym przypadku to 82 konna jednostka silnikowa (2.0 DI 16V X20DTL) bez chłodnicy powietrza doładowanego

zaś w 2 pozostałych przypadkach to 101 konny silnik z intercoolerem (2.0 DTI 16V Y20DTH)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za informację. Powiem że nosze się z zamiarem kupna Zafirki tylko mam ograniczony budżet tj. mam tylko do wydania 20 - 22 tys. W chwili obecnej musze jak najwięcej poczytać na ten temat aby wybrać jak najlepszy model, chodzi mi po głowie rocznik 2001 bo i tak za tą kase młodszej nie kupię. Jeszcze raz pozdrawiam

PS. a tak na marginesie, w takim razie jeżeli w 2 i 3 przykładzie jest taka sama jednostka to czemu inny wygląd (tak z wierzchu) hmm :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym drugim linku to chyba faktycznie jest wersja 2.0 DTI (DieselTurbo Intercooler)

ale jaks wersja dla Europy poludniowej, brakuje "kubraczka" na akumulatorze.

 

Ponadto, gdybys chcial kupowac (link 2) to poziom plynu chlodzacego jest znacznie ponizej minimum, uszkodzona/przebita chlodnica?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym drugim linku to chyba faktycznie jest wersja 2.0 DTI (DieselTurbo Intercooler)

ale jaks wersja dla Europy poludniowej, brakuje "kubraczka" na akumulatorze.

 

Ponadto, gdybys chcial kupowac (link 2) to poziom plynu chlodzacego jest znacznie ponizej minimum, uszkodzona/przebita chlodnica?

Dzięki Bastion za odpowiedź, kurcze oglądając fotki nigdy bym nie zwrócił na to uwagi. Widać że kolega jest niezłym szpecem, poza tym linki które wstawiłem miały przedstawić tylko i wyłącznie różnice w wyglądzie silnika, ogłoszenia nie stanowiły mojego zainteresowania ale pomimo to serdeczne dzięki.

A tak na marginesie tej Zafirki z 3 linku bym raczej nie wziął bo już raz byłem u tego człowieka i oglądałem auto (tyle że inną markę), w opisie było podane że 100%bezwypadkowe, badane miernikiem gr. lakieru itd... ble ble bel - jednym słowem cudo. Owszem auto wypicowane ale otwierając kufer nawet ktoś kto to robił nie pofatygował się zrobić tego idealnie - łączenie blach w komorze bagażnika na samym widoku zaklejone gumą (do żucia) i do tego ohydnie odpadała szpachla. Szook

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto, gdybys chcial kupowac (link 2) to poziom plynu chlodzacego jest znacznie ponizej minimum, uszkodzona/przebita chlodnica?

ale kombinujesz

gbyby byla uszkodzona przebita to by nic w zbiorniczku nie bylo

a kubraczek na aku jest dostepny za doplata

ja do tej pory w zadnym oplu go nie mialem

a byly kupowane i w DE i w innych krajach

 

co do silnikow to 2 i 3 na bank to DTH

widac nawet chlodnice intercollera

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć;

 

Mała uwaga!!!

Jak dla mnie to auta z linków 1 i 2 mają coś za małe przebiegi(prawdopodobnie kręcone!!!)

Auto z linka 3 ma przebieg prawdopodobny.

 

Pozdrawiam i uważaj na stany licznika, nie ma okazji ;)! są tylko spryciarze!!!

Auto z rocznika ok 2001 przeważnie mają przebieg ok 200 tyś i wiecej w szczególności te sprowadzane!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kombinujesz gbyby byla uszkodzona przebita to by nic w zbiorniczku nie bylo

a kubraczek na aku

Gawlak z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy, w szczelnym ukladzie chlodzenia praktycznie nie wystepuja ubytki plynu chlodzacego. Moja Zafirka zrobilem 80 kkm i tak jak mialem max poziom tak mam dalej bez dolewania ani kropli plynu. No a Zoska z drugiego linku ma 97 kkm i prawie sucho w zbiorniczku, tam brakuje ze 3 litry plynu.

 

Zoska w drugim linku ma uszkodzony uklad chodzenia (moze mikrouszkodzenie chlodnicy?) i nie powiesz mi ze jest inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w szczelnym ukladzie chlodzenia praktycznie nie wystepuja ubytki plynu chlodzacego.

no wlasnie ''praktycznie''

ale moga wystepowac

a z tymi 3 litrami w zbiorniku to troche przesadziles ;)

Zoska w drugim linku ma uszkodzony uklad chodzenia

jasnowidz czy jak ??

mialem uszkodzona chlodnice

wiem ile plynu i jak cieknie

uszkodzenie pompy tez wywala spore ilosci plynu

male ubytki to moze byc np niedokrecona obejma

a to nie jest uszkodzenie :wesoly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności