Skocz do zawartości

temperatura i duże spalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, to mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich, mam nadzieje się udzielać w miarę moich możliwości. Jak już to bywa każdy pisze bo ma problem, tak jest i ze mną...

otóż

Posiadam Corsę od grudnia 2008 rocznik 95 niestety nie wiem jaki silnik, postaram się tam jakoś zajrzec i napiszę.

Moja corsa pali mi ok9l/100km - to jest pierwszy problem.

Ale prawdziwy problem mam z chłodzeniem, tzn. silnik nagrzewa się ok, ale jesli tylko stanę w korku, mija kilka minut i juz mam 100st. wiatrak wprawdzie się włącza(dopiero ok 98-100st), ale martwi mnie szybkośc z jaką dochodzi do takiej temperatury. Nie wiem czy to chłodnica, czy termostat.

Jak jade do mechaników, oni zawsze rozgrzewają go do temperatury w której włącza sie wiatrak i mówią mi ze szukam dziury w całym.

A ostatnio zauważyłem że co jakiś czas jak go odpalam to sie dusi, jeszcze mi nie zgasł, ale słychać że inaczej pracuje, lepiej wtedy go jeszcze raz odpalić zazwyczaj wtedy już chodzi dobrze

 

Wiem ze pewnie to forum jest pełne odpowiedzi na moje pytanie, ale nie mogę nic odnalaeźć.

 

Bede wdzięczny za jakąś podpowiedź, dodam ze wybieram się autkiem w góry i jak stanę na zakopiance to bede tam musiał chyba nocować żeby się schłodził...

 

zmieniłem tytuł / andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/
Udostępnij na innych stronach

Witaj jeżeli chodzi o temperaturę to spokojnie w oplach tak jest że nagrzewają się do około 100 stopni.W mojej astrze temperatura dochodzi do 100 stopni w korkach bardzo szybko,ale najważniejsze że wentylator się włącza i spada.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-173501
Udostępnij na innych stronach

Takie szybkie nagrzewanie sie silnika w korku to normalna sprawa.

Czujnik temperatury sprawny, wentylator tez wiec nie ma co zawracać sobie tym głowy.

A jeśli chodzi o spalanie to nie wiemy jaką pojemność ma silnik, nie wiemy czy pali tyle w mieście, trasie czy średnio.

No i nie wiemy jaką masz nogę do gazu ;)

Po zakupie zmieniałeś kable WN, świece, filtr paliwa, powietrza?

Moze trzeba wyczyścić krokowiec.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-173495
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

ja ci tylko jeszcze powiem że sprawdzisz silnik jak odczytasz nr. a znajduje się on przy 4 świecy na korpusie łączącym się z głowicą

 

tu masz o spalaniu trochę informacji

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=31460&highlight=nie+r%F3wna+praca+silnika

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-173487
Udostępnij na innych stronach

witam

 

patrząc po swoim silniku to mam inaczej

 

slinik rozgrzewa się do 92st jak stanę w korku na słońcu to podchodzi max do 95/96st

 

nie wiem ile musiał bym gazować żeby podnieść tempreaturę do 100st

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-173482
Udostępnij na innych stronach

Wersji silnika jeszcze nie sprawdzilem, pojemność to 1.2

Po zakupie auta wymieniłem rozrząd i filtry. Zimą palił mi za 2-3 razem więc wstawiłem do

mechanika by ten wymienił kale i świece, lecz on odzwonił zebym odebrał auto boświece są ok i szkoda mojej kasy i jego roboty. Lecz teraz kiedy się czasem dłąwi przy rozruchu chyba każe te świece wymienić...

Aha, jeśli o to spalanie chodzi to w mieście mi żre 9l a na trasie zimą wziął mi 5,3l. także z trasy jestem zadowolony, ale z miasta załamany...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-173359
Udostępnij na innych stronach

witam

 

patrząc po swoim silniku to mam inaczej

 

slinik rozgrzewa się do 92st jak stanę w korku na słońcu to podchodzi max do 95/96st

 

nie wiem ile musiał bym gazować żeby podnieść tempreaturę do 100s

 

 

No wlasnie u mnie to samo nie wiem jak trzeba gazowac ale 95 stopni to ja nie jestem w stanie uzyskac - mam calkowicie nowy plyn w chlodnicy nie rozrabiany z zadna woda

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-173260
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Też mam problem z temperaturą w Opelku 1.2 z 96 r jest następujący: temperatura jaką osiąga po przejechaniu ok 2 km to 97- 98 st i trzyma się tak cały czas na trasie w korku osiąga ponad 100 st i włącza się wentylator zbija do 97 st i tak wkoło. Chyba juz wszystko zostało wymienione w tym temacie: termostat wymieniony ( właśnie od awarii termostatu się zaczęło) później uszczelka pod głowicą ( wymieniona), pompa wodna sprawna, wentylator się włącza, czujnik temperatury wymieniony na nowy......

Nie wiem czy to ma związek z tymi wszystkimi wymianami ale ostatnio też włącza mi się na trasie po przejechaniu 50 km kontrolka awarii silnika po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu kontrolka gaśnie i znów po 50 km to samo.... czyżby jakiś kolejny czujnik do wymiany jeśli tak to jaki :?:?:?:

Bardzo proszę o pomoc .....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-172151
Udostępnij na innych stronach

czyżby jakiś kolejny czujnik do wymiany jeśli tak to jaki :?::?:?

Odczytaj błędy, to bedziesz wiedział.

A z temperaturą miałem tak samo w x14sz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-172132
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Przede wszystkim chce was wszystkich powitać.

 

Mam problem z moja Corsą 1.2 rocznik 96 na benzynę. Otóź oddałem ją do mechanika z powodu szybkiego nagrzewania się. Przy staniu w korku po jeździe po ok 10 minutach załączał sie wiatrak bo temperatura miała juz ponad 100 stopni. Koleś wziął zdiagnozował, że poszła uszczelka pod głowicą, wymienił termostat na nowy, i teraz tak... po 3-4 minutach czystej jazdy bez żadnego stania, temperatura dochodzi do 96,5 stopnia i załącza sie termostat. Jak postoję troche w korku to szybko dochodzi do 103-105 i włącza sie wiatrak. Problem jest taki, że mechanik mowi ze tak ma być i wszystko je prawidłowo. Nie kwestionuje tego, że termostat i wiatrak dzialaja nieprawidłowo ale jak na moje to to wszystko dzieje się za szybko. Według niego i jeszcze jednego mądrego temperatura w granicach 95-97 stopni przy ciagłej czystej jeździe jest prawidłowa i tak ma byc.

 

Chciałbym sie najlpeiej dowiedziec, czy ktos moze ma tez Corse taka sama jak ja, lub chociaż podobną i czy to faktycznie tak musi być i jest, czy jednak jest coś nie tak? W wiekszosci samochodow wskazowka od temperaury jest na srodku w czasie jazdy, u mnie przewaznie tez tak to wyglada, z tym ze u mnie wskaźnik juz zaczyna sie na 1 kresce od 90 stopni i moim zdaniem tutaj wskazowka, tego progu nie powinna przekraczać i będąc na srodku jest to zły stan samochodu.

 

Za wszelkie porady z gory dziekuje. Jesli coś napisałem nie jasno, mogą to uścislić przy jakiś pytaniach.

 

Pozdrawiam,

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19947-temperatura-i-du%C5%BCe-spalanie/#findComment-159441
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności