Skocz do zawartości

problem z nadmiernym poborem prądu przy starcie opel astra H


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich!!!

 

zakupiłem opla 1,7 tdci 80ps 2005r. przy włączeniu zapłonu wszystko jest ok (pobór prądu w normie), jednak przy starcie silnika pobór prądu jest tak duży że nowy akumulator wystarcza max na pół godziny. alternator działa poprawnie, badanie komputerem w serwisie nie wskazało żadnych błędów. po chwili pracy pada oczywiście wspomaganie elektryczne i nie można odpalić auta bo pada aku. czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania się auta. po każdym ładowaniu aku jest to samo. silnik pracuje równo. elektryk badał napięcie i powiedział że może gdzieś być spięcie na jakimś urządzeniu które zaczyna pracować przy pracy silnika.

proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19979-problem-z-nadmiernym-poborem-pr%C4%85du-przy-starcie-opel-astra-h/
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz napiecie na altku a potem napiecie na biegunach ale tak bezposrednio na olowiu nie na klemach itp.

 

napięcie na aku jest prawidłowe i na ołowiu także problem jest ponoć z jakiś urządzeniem które może zabierać przez jakieś zwarcie zbyt dużo prądu. wspomaganie raczej nie bo elektryk po kolei odłączał bezpieczniki i robił pomiary i cały czas jest tak smo więc stwierdził że może to być awaria kompa. jednak badanie kompa w oplu nie wykazała żadnego błędu.

 

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 21:25 ]

mogę dodać ze przy zapalonym silniku pobór jest tak duży że wszystkie kable aż się gorące robią.

 

Wyładowanie akumulatora może wynikać z niewyłączających się małych odbiorników prądu. Jest parę urządzeń elektronicznych które zużywają prąd na podtrzymanie pamięci, np. radio, auto-alarm, zestaw głośnomówiący. Żeby sprawdzić napięcie ładowania, należy na pracującym silniku podłączyć miernik do biegunów akumulatora. Wynik powinien zawrzeć się w przedziale 14,3...14,7 V i być taki sam po zmierzeniu ładowania na zaciskach alternatora. Po zdjęciu ujemnej klemy (przy wyłączonym silniku!) i zamknięciu auta, (mierzymy amperomierzem), podłączając go do zacisku aku minusowego i wtedy będzie wiadomo, ile upływa prądu na postoju.

 

mogę dodać ze przy zapalonym silniku pobór jest tak duży że wszystkie kable aż się gorące robią.

Bylo tak odrazu. Albo przekaznik od swieczek zarowych jest na zalaczeniu przez caly czas albo cos nie teges z rozrusznikiem( elektromagnes dostaje prad itp) Stawiam na to pierwsze. Na poczatek odczep kable od swieczek zarowych. Zapal auto i sprawdz czy nadal sie grzeja kable.

 

witam ponownie. Bogo urządzenia typu radio ,alarm itd nie rozładują żadnym w tak szybkim tempie naładowanego aku. także to nic z tych rzeczy. te urządzenia jeśli byłoby na nich jakieś spięcie to pobierałyby nadmiernie nawet przy nie włączonym silniku a zapalonej stacyjce. a tu pobór następuje dopiero przy włączonym silniku. napięcie było sprawdzane w taki sposób jak mówisz i było ok. jednak po włączeniu dochodzi do 40 V.

 

[ Dodano: Sob Kwi 25, 2009 09:59 ]

wesol i Bogo mechanik już sprawdza podpowiedzi. dam znać. na razie dzięki.

 

pozdrawiam

 

Az normalnie balbym sie o altka jak taki pobor pradu a on sie momo to wyrabia i utrzymuje napiecie w okolicach 14V. Mocna sztuka.

 

bylo cos gdzies podobnego na forum

szylin bogo moze miec racje bo jezeli jego astra lubi prad ja jak jeszcze ma fabryczne radio kupe glosnikow alarm i inne rzeczy zwiazane z elektryka to tez moze byc

 

 

szylin a masz troche kasy to zacholuj go do serwisu powiedz i niech sie glowia panowie

 

mechanior dzwonił i mówi ze doszedł co jest . coś nie tak na łączu alternator - licznik. mówił ze powinienem oba wymienić ale zrobi kilka obejść i powinno być ok. magik!! :)

dam znać jak będzie gotowe co było dokładnie.

 

dzięki i pozdrawiam

 

Przyczyną u Ciebie może być również wina akumulatora, dasz go do serwisu oni sprawdza tylko czy ma napięcie. Jest urządzenie do "sztucznego rozruchu" polega na tym, że działa w ten sposób jak odpalasz auta, można tak sprawdzić jak akumulator jest naładowany, podłącza się akumulator do urządzenia a ono pokazuje spadek napięcia, nie powinno spaść poniżej 10 czy jakos tak jak spada poniżej akumulator do dupy, nawet może być nowy ale wadliwy. U mnie inna sprawa ale to w temacie:) jak ktoś zna odpowiedz pisac:) podaje linka

 

 

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=32292&sid=342f92aaa6f5ef48a9711948b02c8edd

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności