Skocz do zawartości

225/45 R17 - problem (huczą)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witajcie

 

Mam w Oplu Signum założone z przodu opony Uniroyal RainSport2 225/45 R17, a z tyłu GoodYear Eagle 225/45 R17 wszystko to na alusach 17-tkach, a ponieważ mam to auto od niedawna jestem strasznie niemile zaskoczony GŁOŚNOŚCIĄ toczenia się tych opon!! To jakiś dramat, nie spodziewałem się, że w tej klasy samochodzie można odczuwać taki dyskomfort. Napiszcie mi proszę co może być tego powodem wg Was?, bo ja już nie wiem czy nie lepiej zmienić felgi na 16-tki (kosztem wyglądu). Co myślicie?, macie jakieś własne doświadczenia w tym temacie?

Drobna uwaga na pewno hałas nie pochodzi z łożysk itp. - do tej pory jeździłem na zimówkach i ten problem nie istniał - dopiero po zmianie na letnie jest dramat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Geometria OK, co do hałasu to wydaje mi się że to tylne opony, choć "głowy sobie uciąć nie dam" bo to się strasznie przenosi wszędzie.

Co to znaczy "ząbkują" ? czym się to objawia ?

 

Przepraszam wszystkich, że się nie przywitałem, ale nie wiem gdzie ;), a nie chciałem psuć zarysu forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za dotychczasową pomoc, ale wciąż nie dam spokoju.

Opony, które mam z tyłu są kierunkowe i nie posiadają podwójnych ząbków, aby można było zobaczyć, że jeden rząd jest bardziej wytarty od drugiego. Mają pojedynczy rząd zębów bocznych, które de facto faktycznie się już nieco starły, niemniej jednak głębokość bieżnika wynosi 4,6, więc (biorąc pod uwagę, że można jeździć do 1,6) powinno być OK.

No ale nie jest ...

Może to moje rozwinięcie przyniesie Wam do głowy jeszcze jakiś pomysł co to może być za czort? (nie chciałbym wyrzucać tysiaka na nowe tylne opony, a okaże się że to nie to)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

To może odświeżę temat...

Jak tam sprawa z oponkami? Co zrobiłeś?

 

Ja obecnie śmigam na KUMHO z przodu (uwaga na koleiny wypełnione wodą) i Bridgestone Potenza z tyłu. Opony są z rocznika 2006, w rozmiarze 18 i mają po około 6mm bieżnika.

 

Tak więc po ich założeniu również daje się słyszeć huczenie i myślę, że są ząbkowane od wewnętrznej strony. co da się wyczuć ręką.

 

I tu moje pytanie - wymiana opon, czy też da się coś jeszcze zrobić z tymi ząbkami (szybka jazda po krętych drogach raczej odpada) ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności