Skocz do zawartości

tylne zawieszenie amortyzatory


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wrzucam posta tutaj, co by nie zakładac nowego tematu!

 

Wymieniłam tylne amortyzatory w corsie B 1,4 96r. (KAYABA olejówki), tydzień czasu super śmigał corsarz, aż pewnego razu zaczął się pojawiać dziwny stukot z prawej strony z tyłu, pojechałam na warsztat (gwarancja), okazało się, że śruba się obluzowała :) i znowu było wszystko okej przez kilak dni, poźniej znowu zaczęło się tukanie i i dzwięk metaliczny (podobny jaki wydawało auto podczas jeżdzenia na zurzytych amorach jak już był wyciek), tymrazem z lewej strony, i wogóle już corsa nie smigała tak jak po wymianie amorów. Pojechałam znów na warsztat (ciągle w ramach gwarancji). Mechanik stwierdził, że jest wsio okej, on tu nic nie widzi, widocznie musiał się dostać do amora piasek lub woda stąd te tłuczenie, i że to się zdarza. PO dwóch dniach tłuczenie wróciło, i ten metaliczny dzwięk, i to nie jest ten sam samochód jak od razu po wymianie amorów, niewiem co się dzieje, już głupieje.

aha i tłucze na postoje na wzgórku, np jak wsiada sie do auta! może to nie jest wina amorów, ale jak już wpominałam po wymianie pierwszy tydzien smigało jako szalone!

Co to może być:)

ps. napewno stuki to nie wina tłumika, gumki wymieniłam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

powitał i ma pytanko ( żeby nie zakładać nowego posta)

otóz wymieniłem amorki w zony corsie b , gh olejowo - gazowe ,i teraz włozyłem pod sprężyny gumy podwyzszające 3cm, i teraz jest taki efekt że amorki pukają!! zastanawiam się jak tego przyczyna??długość amortyzatora już sie skonczyła???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

powitał i ma pytanko ( żeby nie zakładać nowego posta)

otóz wymieniłem amorki w zony corsie b , gh olejowo - gazowe ,i teraz włozyłem pod sprężyny gumy podwyzszające 3cm, i teraz jest taki efekt że amorki pukają!! zastanawiam się jak tego przyczyna??długość amortyzatora już sie skonczyła???

Podłożyłeś gumy pod sprężyny, czyli przesunięty został skok tylnich kół, ale skok samego amortyzatora pozostał standardowy. Tłoczysko amortyzatora pracuje w pozycji przesuniętej o 30mm w stosunku do normalnych ustawień, zatem amortyzator jako pierwszy komponent w układzie uzyskuje pozycję w pełni rozciągniętą. Na tłoczysku amortyzatora wewnątrz znajduję się tulejka zderzaka odbicia, która jest zaciśnięta/zgrzana na tłoczysku i której pozycja definiuje stan rozciągnięty amortyzatora. Tulejka ze zderzakiem uderza w zespół prowadnicy tłoczyska i stąd to stukanie, bo o te 30mm przesunąłeś skok.

 

Nawet w standardowych warunkach pracy (czyli komponenty zawieszenia pasujące do modelu, bez żadnych podkładek) jest przewidziany przypadek (np: gwałtowne wpadnięcie koła w jakąś głęboką dziurę), w którym amortyzator rozciągnie się na maksymalną długość i będzie stuknięcie. Natomiast jeżeli dzieje się to zdecydowanie częściej (jak w Twoim przypadku) to grozi to zniszczeniem tulejki zderzaka, zderzaka odbicia lub zespołu prowadnicy tłoczyska w amortyzatorze. Zniszczysz komponenty wewnętrzne amortyzatora - zaraz spadną siły tłumienia.

Edytowane przez Dawid

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gość skalops

podepne sie pod temat ,chciał bym w najblizszym czasie wymienić amortyzatory na tyle ale pojawia sie problem bo niewiem jaka posiadam wersje, sport czy zwykłą da sie to jakoś sprawdzić??

Edytowane przez skalops

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepne sie pod temat ,chciał bym w najblizszym czasie wymienić amortyzatory na tyle ale pojawia sie problem bo niewiem jaka posiadam wersje, sport czy zwykłą

jeśli ty mi poslales wiadomość, bo komp mi głupije to po vin wychodzi że zwykłe masz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skalops

tak to ja wysłałem ci wiadowmość w sumie to dobrze bo tańsze jest, do tej pory myślałem że mam wersje sport, mam białe zegary fotele kubełkowe inna dźwignia zmiany biegów, ostatnio usiałem wymienić tylni spryskiwacz i musiałem kupić do wersji sport bo zwykły nie pasował. Widocznie opel coś mieszał w tych wersjach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spryskiwacz czego ??

szyby ??

bez jaj

jakis zly musiales kupic

sport nie obejmuje chyba takich elementow

raczej zawieszenie i srodek auta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość skalops

tak spryskiwacz tylniej szyby są 2 wersje jeden wystaje poza dach a właśnie ten od wersji sport jest płaski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności