Gość infusio Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Witam wszystkich No i w koncu i moją szczęsliwą Asterke dopadła "zgryzota" Podczas wczorajszej wycieczki nagle wyskoczył mi check engine ikonka klimy obroty całkowicie spadły do zera choc autko jechało do przodu. Tak jakby bez Turbo. Pod maską po wyłączeniu samochodu słychac dziwne "buczenie" zaworu upustowego. Bład jaki wyświetliło to P0132. Odrazu pomyślałem o EGR wiec grzecznie zabrałem sie za jego czyszczenie po wyczyszczeniu maleństwa i zamontowaniu problem nie zniknoł . Wiec zostawiłem autko na 2-3 godzinki aby pozbierac mysli i zjejsc loda Co sie okazało jak autko wystygło nagle wszystko ładnie az do powrotu gdzie znow te same objawy po okolo ~ 10 km. Ponieważ nie był to moj fejs nie jestem pewien co do poprawnie odczytanego kodu błedu. Dzis rano jadąc do pracy liczyłem na powtórke z rozrywki lecz nie nastąpiła. Wie ktoś coś to może byc takiego?? W takich warunkach jazda jest dość niebezpieczna gdyż awaria powoduje nagły nieoczekiwany spadek mocy o przynajmniej 50 %.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 narazie znalazlem tylko to 0132 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki - mieszanka za bogata   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-166560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 To samo odszukałem. Znalazłem gdzieś jeszcze info iż jest to czujnik O2 ?? ale w dislu ?? No i niestety problem nadal istnieje. Na zimnym silniku i turbinie ( bo to raczej ją winie za problem ) autko smiga jak marzenie. Wystarczy jednak iz rozgrzeje sie do 90 stopni i zonk naglem wszystko pada i tryb awaryjny. Najgorsze jest to iz fejs ktory posiadam i easyOBD czy scantool`s nie pokazują zadnych błędów wszystkie czujniki jakie były takie są łacznie z przepływomierzem. Jeszcze jeden dziwaczny objaw otóz na luzie i po dodaniu gazu z wydechu lecą kłęby białego czystego dymu a wystarczy ze wrzuce bieg i biały dym znika.....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-166557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Stawiam na czujnik obrotow,mialem podobny problem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-163927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 29 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2009 Dzis dotarł do mnie wlasnie czujnik obrotów wymieniłem Jeżeli kogos interesuje nowy czujnik 3 piny opór pomiędzy pinami 2-3 = 880 Ohmów natomiast na wymontowanym niesprawnym było 864 Ohmy . Niewiem czy to coś pomoze ale... wracając do sprawy po wymianie czujnika. Teraz autko jezdzi lecz podczas jazdu zapala sie kontrolka check engine zregóły obroty ponizej 2k jak przegazuje powyzej 3k to gaśnie i znow mozna jezdzic... Zobaczymy co mowi komp jak wsiąde z kumplem do asterixa i zczytamy podczas jazdy bo tylko wtedy występuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-163768 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wertus1 Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Bład jaki wyświetliło to P0132 Identyko błąd miał mój kuzyn w oplu Vectra C 2.2 DTI, on ze względu na brak czasu i chciał mieć pewne auto zaprowadził do autoryzowanego serwisu w Poznaniu. Tak natomiast stwierdzono: "konieczna wymiana turbosprężarki" OK zregerenowano, po zrobieniui ok 300km znowu auto przeszło na tryb awaryjny. (działo to się powyzej 130km/h) i znów do serwisu, gdzie stwierdzono, że padło turbo i wymiana w ramach gwarancji. i znowu tylko tym razem było przejechane 100km i tryb awaryjny na autostradzie wymieniono znowuż turbo, i znowu ten sam błąd, no to jeszcze raz... Na chwilę obecną ma wyregulowaną turbine, jakies tam zawory i zrobił ok. 1000km i jak narazie jest ok. Może coś to pomoże...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-163476 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Wiec tak. Diesle 2.0 nie maja lambdy lecz jest przeplywka i mozliwe ze to ona cos swiruje ( polecam podmiane z innego auta). Jeszcze jedno co moglo spowodowac ten blad to nieszczelnosc w ukladzie dolotowym( lewe powietrze) i na to bym obstawial. Zdefiniowanie bledu P0132 to wlasnie za bogata mieszanka inaczej mało tlenu= nieszczelnosc w dolocie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-163467 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 31 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2009 Bład jaki wyświetliło to P0132 Identyko błąd miał mój kuzyn w oplu Vectra C 2.2 DTI, on ze względu na brak czasu i chciał mieć pewne auto zaprowadził do autoryzowanego serwisu w Poznaniu. Tak natomiast stwierdzono: "konieczna wymiana turbosprężarki" OK zregerenowano, po zrobieniui ok 300km znowu auto przeszło na tryb awaryjny. (działo to się powyzej 130km/h) i znów do serwisu, gdzie stwierdzono, że padło turbo i wymiana w ramach gwarancji. i znowu tylko tym razem było przejechane 100km i tryb awaryjny na autostradzie wymieniono znowuż turbo, i znowu ten sam błąd, no to jeszcze raz... Na chwilę obecną ma wyregulowaną turbine, jakies tam zawory i zrobił ok. 1000km i jak narazie jest ok. Może coś to pomoże... Spoko dzieki Na chwilkę obecną da sie jezdzić autkiem ( przy obecnym check engine okolo 70% mocy a nie jak przed wymianą czujnika 30% + zasłona dymna ) wiec wymiana czujnika połozenia wału pomogła zastanawia mnie tylko inny problem otóz mam warazenie jakby zacinał sie zawór doładowania turbiny... Zaznacze iż troszke musiałem pojezdzic z poprzednią usterką nim nadszedł czujnik itd.. co mogło spowodowac zanieczyszczenie zaworu ?? Duża ilość spalin ?? Ja swoją turbo postaram sie zregenerowac we własnym zakresie zobaczymy co z tego wyjdzie i dam znac co i jak .. acha na prawdziwym kompie pokazało P1335 co ewidentnie przekonało mnie do wymiany czujnika położenia wału ( 120 zł - bosh ) 15 minut pracy pod autkiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20616-b%C5%82%C4%85d-p0132/#findComment-163428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.