Skocz do zawartości

Opel Astra G 1.7 DTI 2002r silnik ISUZU czy można to lać?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Ja też się zastanawiam czy o F 1.7 TD można to lać. Pytałem kiedyś obsługę na Bliskiej, to chłop powiedział że jak w aucie jest turbo to lepiej bio nie lać, i póki co się wolę tego trzymać, mimo że bio dośc kuszące bo wychodzi mi 100 zł oszczędności na miesiąc

 

Gość Wiooreck

Ja też się zastanawiam czy o F 1.7 TD można to lać. Pytałem kiedyś obsługę na Bliskiej, to chłop powiedział że jak w aucie jest turbo to lepiej bio nie lać, i póki co się wolę tego trzymać, mimo że bio dośc kuszące bo wychodzi mi 100 zł oszczędności na miesiąc

Powiem Ci że na czystym Bio też bym się bał jeździć, ale pomieszać zawsze możesz. Jakby miało uszkodzić turbinę, to po co by to wprowadzali, narażając się później na jakieś odszkodowania czy coś.

 

Panowie ;) Biodiesel ma niekorzystne oddziaływanie na gumowe węż i przewody paliwowe w silnikach. Paliwo bio jest bardzo dobrym rozpuszczalnikiem, lepszym niż olej napędowy, stąd pojawia się tendencja do wypłukiwania przez to paliwo zanieczyszczeń z baków pojazdów eksploatowanych wcześniej na oleju napędowym. Zanieczyszczenia te osadzają się oczywiście na filtrach paliwa co może powodować ich zatykanie i w efekcie odczuwalne pogorszenie osiągów.

No i tak jak to już paru kolegów napisało wyżej że biodiesel blokuje zimny filtr paliwa w temperaturze niższej niż dzieje się to w przypadku stosowania zwykłego oleju napędowego, tak że nie zalecam go na pewno do stosowania w zimie, a i latem warto się zastanowić czy oszczędności nie będą iluzoryczne.

 

Przede wszystkim bio miesza sie z woda. Inaczej- jest higroskopijne i przyciaga wilgoc z otoczenia. Zwykla benzyna i ropa nie miesza sie z woda- robi asie plamy jak w rosole( oczka).

 

Gość Wiooreck

No i tak jak to już paru kolegów napisało wyżej że biodiesel blokuje zimny filtr paliwa w temperaturze niższej niż dzieje się to w przypadku stosowania zwykłego oleju napędowego, tak że nie zalecam go na pewno do stosowania w zimie, a i latem warto się zastanowić czy oszczędności nie będą iluzoryczne.

Heh, nawet ON w zimę przymarza i wytrąca się parafina :beer:

 

Przede wszystkim bio miesza sie z woda. Inaczej- jest higroskopijne i przyciaga wilgoc z otoczenia. Zwykla benzyna i ropa nie miesza sie z woda- robi asie plamy jak w rosole( oczka).

oO..?? O tym to nawet nie wiedziałe. Człowiek się ciągle uczy :beer: To jest konkret, który przemawia za tym, by Bio-paliwa nie stosować :)

 

Gość Anonymous

Ja lejem ON i do dzisiaj przejechalem bez problemu astra G 210tkm,Vectra B 360 tkm

Silniki jak nowe.

o widzę, że kolega ma spore doświadczenie :D

 

0. jakie dokładnie masz tam silniki?

1. pompę robiłeś w którymś autku?

2. robisz jakieś dolewki np. mixol?

3. lejesz zawsze standard czy jakieś premium?

4. wężyki (przelewy) masz od zakupu czy wymieniałeś?

5. były jakieś poważniejsze inwestycje przy tych przebiegach?

6. co ile czyścisz EGR/dolot?

7. zdarzyło się, że zapowietrzył się któryś np. na krzywym postoju?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności