Skocz do zawartości

Corsa C - pisk z przedniego lewego kola


Rekomendowane odpowiedzi

było, było, było - powertuj troszkę - http://forum.opel24.com/search.htm

bicie tarcz a piszczenie to różna "bajka"

klocki z twardą okładziną, może się zeszkliły?

 

wystarczy, że uniesiesz koło i powoli zakręcisz - przy krzywych to wyczujesz

zawsze można coś przyłożyć do tarczy i również nią zakręcić

 

dawniej mówiono o max dopuszczalnym biciu tarczy rządu 0,15mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

...

bicie tarcz a piszczenie to różna "bajka"

klocki z twardą okładziną, może się zeszkliły?

 

....

jak na mój gust jeżeli jest bicie, piszczenie może występować jak najbardziej gdyż najprościej mówiąc tarcza nie porusza się w jednej płaszczyżnie co może powodować ocieranie przez klocki w jednym miejscu.

 

pisczenie na NIEZAHAMOWANYCH kołach więc nie bardzo z tym zeszkleniem :(

 

jutro zdejmuję koła

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisczenie na NIEZAHAMOWANYCH kołach więc nie bardzo z tym zeszkleniem

dlatego wskazane jest abyś

jutro zdejmuję koła

zobaczył jak wyglądają elementy, a w razie potrzeby obejrzał również i klocki

bo różne dziwy czasem się ukazują

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem, lewe koło z przodu piszczy z częstotliwością zależną od prędkości jazdy. po podniesieniu stwierdziłem na luzie lekki opór w porównaniu z drugim kołem. po zdjęciu koła nie zauważyłem aby w którymkolwiek miejscu tarcza ocierała o klocki. nie znam budowy półosi może ktoś mi podpowie co może powodować opór i piszczenie?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam,

 

no i dotknął mnie ten sam problem,

 

piski w lewym kole uzależnione od prędkości i stopniu skręcenia kierownicy, ustępują przy hamowaniu... patrząc na tarczę rzeczywiście jest w pewnym miejscu bardziej wyrzeźbiona.. no i po jeździe bardziej się grzeje (wiadomo piski = tarcie = grzanie)

 

Mechanicy powiedzieli że niby wszystko jest ok, a trą klocki o obwódkę tarczy, klocki i tarcze ponoć są jeszcze na 10 tyś km.

 

czy ktoś sobie poradził z tym?

 

Mam nadzieję że jest to tylko problem traczy + kloców a nie całych zacisków..

 

planuję wymianę kloców + tarcz.. jakie polecacie?

widziałem, że kolega wyżej polecał ATE.

 

Corsa C 1.0 bez ABSu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, miałem ten sam problem. Przyczyną było zacieranie na prowadnicach zacisku, co skutkowało brakiem ruchu zacisku i przycieraniem jednego klocka hamulcowego o tarczę. Prowadnice są to dwa sworznie, na jednym jest gumowa uszczelka, która jest wszystkiemu winna. Wystarczy kupić reperaturkę za około 25 zł, i wymienić tę gumkę (w komplecie jest też specjalny smar do smarowania tej części). Ja zrobiłem to sam i jest wszystko OK (dwa koła około 1,5 godziny).

Pozdrowienia ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności