ja37 Opublikowano 28 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2009 Witam. Wymiana oczywiście bez rozpinania skrzyni Dziś wymieniałem z killerem kompletne sprzęgło i łozysko oporowe w corsie 20xe. Stawiamy lewą stronę auta na jakiejś kobyłce(nie mam kanału, więc musiałem tak). Koło lewe przednie out. I widać zewnętrzny dekiel skrzyni, skrywający koła 5 biegu (to ten czysty ) Odkręcamy go od skrzyni(klucze 11mm i 13mm), uwaga na olej wyleje się około 0,5l. I ukazują nam się koła zębate. Strzałka pokazuje wałek sprzęgłowy, który jest zabezpieczony pierścieniem seggera. Pierścień wyjmujemy i tu jest kłopot.... Trzeba torxem 40 odkręcić z tego wałka śrubkę. Jak już odkręcimy, wkręcamy w to miejsce śrubę M7, za pomocą której wyciągamy wałek do siebie, aż do oporu Napisałem, że kłopot, bo w naszym przypadku nie udało się odkręcić śruby z wałka. Pomógł torx 45 "zaostrzony i wbity w śrubkę. Wałek wyszedł, uffff Z tej strony mamy już na razie koniec roboty. Teraz trzeba udać się pod auto. Nie zrobiłem fotki tej przestrzeni rewizyjnej, może wystarczy taka Blaszka zaślepiająca ten otwór jest na 4 śrubach na klucz 11mm. Teraz trzeba poświęcić 3 klucze płaskie 15mm. Już pokazuję po co Trzeba nimi "złapać" sprężyny docisku, żeby docisk był cały czas w trybie pracy. Tak trzeba "zablokować zdejmowany docisk. jedna osoba naciska pedał sprzęgła, druga zakłada na sprężynę klucz. Obrót wału o 1/3 obrotu i taka sama operacja. Sprężyn do zablokowania jest 3. Teraz można spokojnie odkręcić docisk (6 śrub na klucz 11mm) i kompletne sprzęgło nam wylatuje samo Lewa strzałka pokazuje, gdzie jest śruba(klucz 13mm) trzymająca łapę sprzęgła. Do wymiany łozyska musimy ją wykręcić, bo inaczej łapy(prawa strzałka) nie pozwolą wyjąć łożyska. Montaż w odwrotnej kolejności. Pamiętajcie o nowej uszczelce na dekiel skrzyni, albo dobrym silikonie. Powodzenia.   Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20878-wymiana-sprz%C4%99g%C5%82a-i-docisku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi