Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Mam ten sam problem co kolega, z tym, że ja mam corsę C.

Gdy silnik się nagrzeje, najczęściej kilka minut po osiągnięciu temp wody 90 stopni, auto robi się zmulone, przyśpiesza równo w całym zakresie obrotów, bez wyraźnego uderzenia turbo.

 

Ostatnio zmierzyłem stoperem przyśpieszenie 0-100 km/h i wyszło mi 16 sekund. Powatarzałem test 3 razy. Zdaję sobie sprawę, że taki pomiar nie jest wiarygodny w 100%, ale nawet jeśli przy tych licznikowych 100 km/h jest naprawdę 90km/h to jeszcze bardziej widać skalę nieprawidłowości.

 

Auto zachowuje się jakby może westgate na ciepłym silniku zawieszał się w pozycji otwartej? Może coś się tam zapieka? Aby to wykryć postanowiłem kupić wskaźnik doładowania turbiny i zamontować go celem sprawdzenia faktycznego ciśnienia doładowania. Jak go dostanę i zamontuje będę miał początek diagnozy.

 

A wracając do westgate ruszałem jego dźwignią przy zgaszonym silniku i zauważyłem że ruch dźwigi wychodzącej z zaworu WG ma max 4 mm ruchu. W miarę dobrze widać zakres wysunięcia na zdjęciu, które zrobiłem:

 

Dołączona grafika

 

Za zgaszonym, zimnym silniku sprężyna w zaworze (gruszce) działa poprawnie, ciągnie dźwignię od razu po puszczeniu jej ręką. Nie ma luzu na sztandze przy turbo. Na gorącym silniku nie miałem okazji sprawdzać sztangi WG, gdyż miałem wtedy muszę zdejmować zderzak.

 

Czy TECHem2 można w jakikolwiek sposób sprawdzić czy turbo pompuje właściwie i w dobrym momencie otwierane jest obejście przez WG?

 

Pozdrawiam

Piotr

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-160125
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gubię się powoli w tych zaworach, elektrozaworach, czujnikach, co silnik to inaczej wygląda i gdzie indziej znajduje się dana część.. ;)

 

Sprawdzałem wężyki przy elektrozaworze podciśnienia, jeden (prawy) był sparciały, dosunąłem go do końca, poruszałem wtyczkami i jest jakaś zauważalna różnica w przyśpieszeniu (nie to co dawniej).. jednak to jeszcze nie to..

 

Za przykładem piotrek85, postaram się znaleźć to WG, a jeśli zlokalizuję i będzie dostęp to sprawdzę czy ta dźwignia chodzi..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-160096
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Sprawdzałem wężyki przy elektrozaworze podciśnienia, jeden (prawy) był sparciały, dosunąłem go do końca, poruszałem wtyczkami i jest jakaś zauważalna różnica w przyśpieszeniu (nie to co dawniej).. jednak to jeszcze nie to..

.

Nie nasuwaj sparciałych gumek, tylko wymień na nowe. To b.ważne, Tam musi być 100% szczelność>

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-160019
Udostępnij na innych stronach

dudnej, wymienię na pewno, jednak na razie musi to wystarczyć..

ważne, że idzie to wszystko w dobrym kierunku..

 

Muszę jeszcze sprawdzić to WG..

Ale nie mogę znaleźć u siebie WG (takie jak u piotrek85)

gdzie to może być..?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159941
Udostępnij na innych stronach

Zawór WG jest pomiędzy blokiem silnika a korpusem sprężarki. Można się do niego dostać tylko z kanału a sam dostęp nie jest najlepszy, bo przeszkadza rura od kolektora wydechowego.

 

Wskaźnik ciśnienia to dobry pomysł :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159921
Udostępnij na innych stronach

Bradley, TECH może sprawdzić taką rzecz..?

Znowu dać 160 zł w ASO aby powiedzieli że wszystko jest dobrze mi się nie widzi, zrobię to w ostateczności..

 

Dzięki rostex za wyjaśnienie, teraz wiem jak się do tego zabrać..

 

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 19:57 ]

Znalazłem zawór WG

Faktycznie, dostęp okropny :wesoly:

 

U mnie chyba dźwignia nie chodzi (jeśli to ten grzybek :beer: , grzybek nawet nie drgnie)

 

Co teraz?

Wymiana, regeneracja, czy coś innego można z tym zrobić.. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159795
Udostępnij na innych stronach

Interfejs tech posiada bloki pomiarowe wiec wierze, ze potrafi odczytac wartosc doladowania ktora idzie do mapsensora. Przynajmniej jest tak w vag-comie :wesoly:

 

Adix, wezyki cisnieniowe wymieniales/ przedmuchiwales (z oleju)?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159726
Udostępnij na innych stronach

Te wężyki (dwa) od elektrozaworu podciśnienia nie wymieniałem jeszcze, nawet ich nie zdejmowałem, jutro zdejmę i zobaczę co mają w środku i przedmucham (nie pomyślałem o tym nawet, dzięki Bradley za sugestię)..

 

Bardziej zaczyna mnie martwić zawór WG, bo on się nie rusza jak chcę posunąć tą gruszkę (grzybek).. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159707
Udostępnij na innych stronach

Chwytałeś za dźwignię gruszka-turbina i nie da jej się ruszyć?

 

Czy ktoś wie jak powinien być ustawiony WG względem obrotów silnika?

 

Kiedy ten zawór ma być zamknięty a kiedy otwarty?

 

Drugie moje pytanie dotyczy zaworu regulacji ciśnienia i czujnika ciśnienia doładowania. Domyślam się, że zawór regulacji ciśnienia jest obok EGRa, pod sterownikiem silnika ale gdzie jest czujnik ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159702
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności