Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Witam Mam ten sam problem co kolega, z tym, że ja mam corsę C. Gdy silnik się nagrzeje, najczęściej kilka minut po osiągnięciu temp wody 90 stopni, auto robi się zmulone, przyśpiesza równo w całym zakresie obrotów, bez wyraźnego uderzenia turbo. Ostatnio zmierzyłem stoperem przyśpieszenie 0-100 km/h i wyszło mi 16 sekund. Powatarzałem test 3 razy. Zdaję sobie sprawę, że taki pomiar nie jest wiarygodny w 100%, ale nawet jeśli przy tych licznikowych 100 km/h jest naprawdę 90km/h to jeszcze bardziej widać skalę nieprawidłowości. Auto zachowuje się jakby może westgate na ciepłym silniku zawieszał się w pozycji otwartej? Może coś się tam zapieka? Aby to wykryć postanowiłem kupić wskaźnik doładowania turbiny i zamontować go celem sprawdzenia faktycznego ciśnienia doładowania. Jak go dostanę i zamontuje będę miał początek diagnozy. A wracając do westgate ruszałem jego dźwignią przy zgaszonym silniku i zauważyłem że ruch dźwigi wychodzącej z zaworu WG ma max 4 mm ruchu. W miarę dobrze widać zakres wysunięcia na zdjęciu, które zrobiłem: Za zgaszonym, zimnym silniku sprężyna w zaworze (gruszce) działa poprawnie, ciągnie dźwignię od razu po puszczeniu jej ręką. Nie ma luzu na sztandze przy turbo. Na gorącym silniku nie miałem okazji sprawdzać sztangi WG, gdyż miałem wtedy muszę zdejmować zderzak. Czy TECHem2 można w jakikolwiek sposób sprawdzić czy turbo pompuje właściwie i w dobrym momencie otwierane jest obejście przez WG? Pozdrawiam Piotr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-160125 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Gubię się powoli w tych zaworach, elektrozaworach, czujnikach, co silnik to inaczej wygląda i gdzie indziej znajduje się dana część.. Sprawdzałem wężyki przy elektrozaworze podciśnienia, jeden (prawy) był sparciały, dosunąłem go do końca, poruszałem wtyczkami i jest jakaś zauważalna różnica w przyśpieszeniu (nie to co dawniej).. jednak to jeszcze nie to.. Za przykładem piotrek85, postaram się znaleźć to WG, a jeśli zlokalizuję i będzie dostęp to sprawdzę czy ta dźwignia chodzi..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-160096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Sprawdzałem wężyki przy elektrozaworze podciśnienia, jeden (prawy) był sparciały, dosunąłem go do końca, poruszałem wtyczkami i jest jakaś zauważalna różnica w przyśpieszeniu (nie to co dawniej).. jednak to jeszcze nie to.. . Nie nasuwaj sparciałych gumek, tylko wymień na nowe. To b.ważne, Tam musi być 100% szczelność>   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-160019 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 dudnej, wymienię na pewno, jednak na razie musi to wystarczyć.. ważne, że idzie to wszystko w dobrym kierunku.. Muszę jeszcze sprawdzić to WG.. Ale nie mogę znaleźć u siebie WG (takie jak u piotrek85) gdzie to może być..?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159941 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Zawór WG jest pomiędzy blokiem silnika a korpusem sprężarki. Można się do niego dostać tylko z kanału a sam dostęp nie jest najlepszy, bo przeszkadza rura od kolektora wydechowego. Wskaźnik ciśnienia to dobry pomysł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 piotrek85, techem sprawdzisz szybciej doladowanie i nie tylko. Wskaznik doladowania pokaze tylko, ze byc moze masz niedoladowanie, ale poziomu wysterowania WG juz nie pokaze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159870 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Bradley, TECH może sprawdzić taką rzecz..? Znowu dać 160 zł w ASO aby powiedzieli że wszystko jest dobrze mi się nie widzi, zrobię to w ostateczności.. Dzięki rostex za wyjaśnienie, teraz wiem jak się do tego zabrać.. [ Dodano: Sro Cze 17, 2009 19:57 ] Znalazłem zawór WG Faktycznie, dostęp okropny U mnie chyba dźwignia nie chodzi (jeśli to ten grzybek , grzybek nawet nie drgnie) Co teraz? Wymiana, regeneracja, czy coś innego można z tym zrobić..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159795 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Interfejs tech posiada bloki pomiarowe wiec wierze, ze potrafi odczytac wartosc doladowania ktora idzie do mapsensora. Przynajmniej jest tak w vag-comie Adix, wezyki cisnieniowe wymieniales/ przedmuchiwales (z oleju)?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159726 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Te wężyki (dwa) od elektrozaworu podciśnienia nie wymieniałem jeszcze, nawet ich nie zdejmowałem, jutro zdejmę i zobaczę co mają w środku i przedmucham (nie pomyślałem o tym nawet, dzięki Bradley za sugestię).. Bardziej zaczyna mnie martwić zawór WG, bo on się nie rusza jak chcę posunąć tą gruszkę (grzybek)..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159707 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Chwytałeś za dźwignię gruszka-turbina i nie da jej się ruszyć? Czy ktoś wie jak powinien być ustawiony WG względem obrotów silnika? Kiedy ten zawór ma być zamknięty a kiedy otwarty? Drugie moje pytanie dotyczy zaworu regulacji ciśnienia i czujnika ciśnienia doładowania. Domyślam się, że zawór regulacji ciśnienia jest obok EGRa, pod sterownikiem silnika ale gdzie jest czujnik ciśnienia? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/3/#findComment-159702 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.