Gość challenger Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Mój problem jest następujący: wczoraj zabralem sie za rozrząd wymieniem pasek wraz z pompą wody. Wszystko jest ok oprócz faktu, że gdzieś z tych okolic wydobywa się dźwięk taki jakby pisk lub wycie. Wraz ze zwiększeniem obrotów nasila się ten dźwięk, auto chodzi trochę tak jakby mialo turbinę. Od razu piszę, że wcześniej tego nie bylo, nie jest to też wina paska alternatora, bo zdjąlem go i bylo to samo. Problem dotyczy więc rozrządu i moja teoria jest taka że może wyje nowa pompa, zwlaszcza, że obraca się ona znacznie ciężej od tej, którą wymontowalem. Dodam jescze, że nawet przy mocniejszym naciągu paska rozrządu jest ten sam problem. Ma ktoś jakąś propozycję?? Mam z tym jezdzic i czekać aż się uloży, czy coś kombinować?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 coś jest nie tego, nie powinno tak być może o coś o coś ociera napinacza tam nie masz? pompa jakiej produkcji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 , zwlaszcza, że obraca się ona znacznie ciężej od tej, którą wymontowalem.Pompa powinna obracać się bez żadnych oporów.Zdemontuj, zanieś tam gdzie kupiłeś i porównaj z inną. Zdarzało mi się kupować pompy z wadliwymi łożyskami.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 napinacza tam nie ma pompa nie wiem jakiej jest produkcji, bo na pudelku jest tylko logo firmy handlujacej czesciami, a pompe dostalem od poprzedniego wlasciciela razem z autem. co do tego że chodzi ciężej, chodzi mi o to, że ta którą wymontowalem obraca się tak, ze praktycznie jak ją zakręcę to będzie się dalej kręcić, a ta ma taki lekki opór - wydaje mi się to normalne skoro jest nowa. Podjadę może dzisiaj do mechanika może on obada i będzie wiedzial co jest nie halo skoro nie jest to normalne. Dzięki panowie za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasnarloch1 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 nie ma napinacza bo pewnie pompa napina pasek... w moim kadecie 1.6D wymieniałem kilka miesięcy temu pompę wody i mam ten sam problem z piszczeniem:P nie jest to tak donośny odgłos ale jednak słyszalny... i faktycznie brzmi to jakby silnik miał turbinę. Zdążyłem się przyzwyczaić podejrzewam, że skoro przed wymianą nic nie piszczało, a zmieniła się tylko pompa, to pewnie jej wina... Może to pasek piszczy po zetknięciu z nowymi niewyrobionymi zębami na kółku pompy wodnej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160259 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 wydaje mi się to normalne skoro jest nowa tak, normalne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160254 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 jak ją zakręcę to będzie się dalej kręcić, a ta ma taki lekki opór - wydaje mi się to normalne skoro jest nowa.Opór oporowi nierówny. Nowe łożysko powinno kręcić się tak jak to opisałeś odnośnie tej starej pompy.Spróbuj porównać ten opór z oporem innej nowej pompy. Jeśli teraz obraca się z oporem, to długo nie pociągnie. W przypadku łożysk teoria, że jak jest nowe to się musi rozchodzić, jest błędna. Wierz mi mam duże doświadczenie z pracą łożysk i nie tylko montowanych w samochodach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 aspius, ok tylko ze zawsze jak wezmiesz nowe lożysko do ręki i zakręcisz nim to zawsze ma większy opór niż zużyte - ostatnio wymienialem lożyska w kolach i bylo to samo. jutro podjadę do mechanika i jak nie wymysli nic innego to pójdę do sklepu i porównam. Jak będę wiedzial co jest nie tak to napiszę, może komuś się to przyda. lukasnarloch1, Ty chociaż możesz ludziom wkręcać że to 1.7 turbodiesel na kadetta 1.3 turbo nikt się nie nabierze:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 zawsze jak wezmiesz nowe lożysko do ręki i zakręcisz nim to zawsze ma większy opór niż zużyteZużyte łożysko może mieć luzy, albo opory od zacierania.Luzy ma wtedy gdy wyrobią się w miarę równo kulki lub szalki, a opory gdy wytarcia są nierówne, co prowadzi do gromadzenia się kulek w jednym miejscu. Nowe dobre łożysko pokręcone, powinno się długo i bez oporu obracać Nie wypowiadam się, czy ten opór łożyska, ma wpływ na piszczenie, ale nigdy nie założył bym łożyska, które po pokręceniu stawia opór.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 aspius, skoro piszesz że masz doświadczenie w pracy z łożyskami, to nie pisz takich rzeczy że Nowe dobre łożysko pokręcone, powinno się długo i bez oporu obracać bo tak nie jest. Luźno bez zacięć a i owszem, przy czym poprawkę trzeba brać chociażby na pewną ilość smaru która znajduje się w środku (suche w środku nie jest), samo uszczelnienie i jego styk też może mieć na to wpływ. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21258-halasowanie-rozrz%C4%85du/#findComment-160224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.