Skocz do zawartości

Halasowanie rozrządu


Gość challenger

Rekomendowane odpowiedzi

Gość challenger

Mój problem jest następujący: wczoraj zabralem sie za rozrząd wymieniem pasek wraz z pompą wody. Wszystko jest ok oprócz faktu, że gdzieś z tych okolic wydobywa się dźwięk taki jakby pisk lub wycie. Wraz ze zwiększeniem obrotów nasila się ten dźwięk, auto chodzi trochę tak jakby mialo turbinę. Od razu piszę, że wcześniej tego nie bylo, nie jest to też wina paska alternatora, bo zdjąlem go i bylo to samo. Problem dotyczy więc rozrządu i moja teoria jest taka że może wyje nowa pompa, zwlaszcza, że obraca się ona znacznie ciężej od tej, którą wymontowalem. Dodam jescze, że nawet przy mocniejszym naciągu paska rozrządu jest ten sam problem. Ma ktoś jakąś propozycję?? Mam z tym jezdzic i czekać aż się uloży, czy coś kombinować?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

, zwlaszcza, że obraca się ona znacznie ciężej od tej, którą wymontowalem.

Pompa powinna obracać się bez żadnych oporów.

Zdemontuj, zanieś tam gdzie kupiłeś i porównaj z inną.

Zdarzało mi się kupować pompy z wadliwymi łożyskami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość challenger

napinacza tam nie ma pompa nie wiem jakiej jest produkcji, bo na pudelku jest tylko logo firmy handlujacej czesciami, a pompe dostalem od poprzedniego wlasciciela razem z autem. co do tego że chodzi ciężej, chodzi mi o to, że ta którą wymontowalem obraca się tak, ze praktycznie jak ją zakręcę to będzie się dalej kręcić, a ta ma taki lekki opór - wydaje mi się to normalne skoro jest nowa. Podjadę może dzisiaj do mechanika może on obada i będzie wiedzial co jest nie halo skoro nie jest to normalne. Dzięki panowie za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasnarloch1

nie ma napinacza bo pewnie pompa napina pasek...

w moim kadecie 1.6D wymieniałem kilka miesięcy temu pompę wody i mam ten sam problem z piszczeniem:P nie jest to tak donośny odgłos ale jednak słyszalny... i faktycznie brzmi to jakby silnik miał turbinę. Zdążyłem się przyzwyczaić :wesoly: podejrzewam, że skoro przed wymianą nic nie piszczało, a zmieniła się tylko pompa, to pewnie jej wina...

 

Może to pasek piszczy po zetknięciu z nowymi niewyrobionymi zębami na kółku pompy wodnej ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

jak ją zakręcę to będzie się dalej kręcić, a ta ma taki lekki opór - wydaje mi się to normalne skoro jest nowa.

Opór oporowi nierówny. Nowe łożysko powinno kręcić się tak jak to opisałeś odnośnie tej starej pompy.

Spróbuj porównać ten opór z oporem innej nowej pompy.

Jeśli teraz obraca się z oporem, to długo nie pociągnie.

W przypadku łożysk teoria, że jak jest nowe to się musi rozchodzić, jest błędna.

Wierz mi mam duże doświadczenie z pracą łożysk i nie tylko montowanych w samochodach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość challenger

aspius, ok tylko ze zawsze jak wezmiesz nowe lożysko do ręki i zakręcisz nim to zawsze ma większy opór niż zużyte - ostatnio wymienialem lożyska w kolach i bylo to samo. jutro podjadę do mechanika i jak nie wymysli nic innego to pójdę do sklepu i porównam. Jak będę wiedzial co jest nie tak to napiszę, może komuś się to przyda.

 

lukasnarloch1, Ty chociaż możesz ludziom wkręcać że to 1.7 turbodiesel ;) na kadetta 1.3 turbo nikt się nie nabierze:D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

zawsze jak wezmiesz nowe lożysko do ręki i zakręcisz nim to zawsze ma większy opór niż zużyte

Zużyte łożysko może mieć luzy, albo opory od zacierania.

Luzy ma wtedy gdy wyrobią się w miarę równo kulki lub szalki, a opory gdy wytarcia są nierówne, co prowadzi do gromadzenia się kulek w jednym miejscu.

Nowe dobre łożysko pokręcone, powinno się długo i bez oporu obracać

Nie wypowiadam się, czy ten opór łożyska, ma wpływ na piszczenie, ale nigdy nie założył bym łożyska, które po pokręceniu stawia opór.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aspius, skoro piszesz że masz doświadczenie w pracy z łożyskami,

to nie pisz takich rzeczy że

Nowe dobre łożysko pokręcone, powinno się długo i bez oporu obracać

bo tak nie jest.

Luźno bez zacięć a i owszem, przy czym poprawkę trzeba brać chociażby na pewną ilość smaru która znajduje się w środku (suche w środku nie jest), samo uszczelnienie i jego styk też może mieć na to wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności