Gość Anonymous Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Witam, czeka mnie chyba pierwsza inwestycja - od kilku dni mam świerszcza pod maską dźwięk dochodzi z okolic alternatora na zimnym i ciepłym silniku więc obstawiam pasek ale z tego co czytam jest tam napinacz więc to raczej jego sprawka. W związku z tym mam kilka szybkich pytań do osób zorientowanych w kwestii tego silnika: 1. czy wymiana samego paska może pomóc? 2. słyszałam o pewnych preparatach którymi można psiknąć i może pomóc. znajomy polecał mi też kalafonię. Pytanie gdzie psiknąć lub ją przyłożyć? do paska z wierzchu? z boku? ktoś pisał też tutaj o WD40 ale czy przez to pasek nie zacznie się jeszcze bardziej ślizgać? 3. jakie powinno być ugięcie paska pod palcem w tym silniku? 1 cm? 4. jeśli to napinacz to czy można go jakoś podratować? 5. jeśli zakup to tylko nowy czy szukać używki? 6. jakie są w X20DTL oznaczenia paska i napinacza (mam klimę - nie wiem czy to ma znaczenie)? jakie ceny części? - mile widziane linki 7. jaka jest uczciwa cena robocizny? 8. czy przy okazji tej naprawy warto zrobić coś jeszcze? bo chyba trzeba rozebrać troszkę rzeczy aby tam dojść więc może warto coś przy okazji przeczyścić (dolot?), wymienić jakąś uszczelkę? 9. na co trzeba uważać przy całej operacji? np czy może lub dojdzie do zapowietrzenia jak przy wymianie przelewów? wiem że sam pasek może nie ma z tym wiele wspólnego ale aby do niego dojść pewnie trzeba demontować inne części więc może one niosą takie zagrożenie - pytam bo wolę uprzedzić mechanika z góry dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21546-napinacz-i-pasek-do-x20dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 26 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2009 Piszczy pasek czy "świergoli" rolka ? jeśli piszczy pasek i jest już podjechany to do wymiany a jeśli rolka, to wtedy ona Czasami można podratować łożysko dodając świeżego smaru pod uszczelnienie - ale to tylko w awaryjnych/krytycznych sytuacjach i jest to bardziej na chwilę. Z używanymi łożyskami/rolkami się nie bawimy - w krótkim czasie może być znów koszt. Coś już do tego silnika podawałem tu: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=28125&start=9#296943   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21546-napinacz-i-pasek-do-x20dtl/#findComment-157347 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 dzięki za odpowiedź jak poznać czy pasek bądź rolka?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21546-napinacz-i-pasek-do-x20dtl/#findComment-157316 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Podstawa - to jest różnica między piszczeniem, a świszczeniem potem ew. pasek - wzrokowo - jego stan/wygląd i luz łożysko/rolki np po zdjęciu paska   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21546-napinacz-i-pasek-do-x20dtl/#findComment-157286 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2009 Mi kiedys piszczala rolka napinajaca w renaucie to ja rozebralem i nasmarowalem. byly to poczatki zacierania sie wiec rolke dalo sie uratowac i smigala jeszcz espokojnie 60 tys km i dalej byla okej. Teraz w TDI tez zagladalem do rozrzadu i jest napinacz ktory ma tez rolke wiec i tam nasmarowalem bo bylo sucho.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21546-napinacz-i-pasek-do-x20dtl/#findComment-157183 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.