Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

Mam pytanie, gdzie w Corsie B znajdują się miejsca uziemienia (doprowadzenia masy) głownie chodzi mi o obwód świateł mijania/postojowych oraz podświetlenia zegarów?

 

Borykam się z problemem poruszonym na forum odnośnie nieprawidłowego działania impulsatora w zegarach (ale tylko w momencie włączenia świateł). Problem zniknął podczas ostatnich upalnych dni, po nagrzaniu samochodu przez cały dzień wszystko działa ok. Oglądał go elektryk i stwierdził przebicie gdzieś masy ze świateł na zegary (poluzowanie masy) i teraz moje pytanie gdzie te miejsca mogą być?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Borykam się z problemem poruszonym na forum odnośnie nieprawidłowego działania impulsatora w zegarach (ale tylko w momencie włączenia świateł).

Problem moze być w samych zegarach.

Najlepszy sposób podstawić inne i zobaczyć jaki efekt.

Możesz jeszcze szukać zwartych ścieżek drukowanych na zegarach.

Z masą raczej to nie ma związku.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-156179
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Może miał na to wpływ fakt, że wraz z zegarami wariuje czujnik temperatury, który był wymieniony i po nagrzaniu samochodu wskazuje ok, a w innych przypadkach jakąś losowa temperaturę (nawet bez włączania świateł).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-156169
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Miałem trochę czasu i rozebrałem jeszcze raz zegary. Chciałem przynajmniej naprawić brak częściowego podświetlenia ich oraz brak sygnalizacji włączonych świateł mijania. Co się okazało brakowało żarówek, ale po ich wkręceniu oraz prześledzeniu ścieżek wyszło na jaw że nigdy nie będą się palić bo nie ma odpowiednich pinów w porcie, który wchodzi do zegarów.

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Wytarte są tylko używane styki:

 

Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Mam pytanie czy w tej kostce, wtykanej do zegarów powinny być wszystkie blaszki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-155548
Udostępnij na innych stronach

Też nie mam wszystkich, nawet do obrotka nie miałem.

brak sygnalizacji włączonych świateł mijania.

Raczej żaden opel tego nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-155546
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

To po co w zegarach są miejsca na żarówki oraz pociągnięte ścieżki jak połowa z tego ma niby nie działać? Poza tym o ile dobrze sprawdziłem to podświetlenie całych zegarów (kilka żarówek) jest na jednej ścieżce, u mnie nie uszkodzonej a wsadzenie tam nowych żarówek nie skutkuje ich świeceniem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-155545
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Poza tym o ile dobrze sprawdziłem to podświetlenie całych zegarów (kilka żarówek) jest na jednej ścieżce, u mnie nie uszkodzonej a wsadzenie tam nowych żarówek nie skutkuje ich świeceniem.

Bo one są połączone przez Tid-a, lub Mid-a.

Pin nr3, przewód czarno-biały.

oraz brak sygnalizacji włączonych świateł mijania

Jak napisał ja37 nie ma takiej opcji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-155538
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czy to oznacza że jak nie pali się połowa podświetlenia zegarów to może to być wina uszkodzonego Tid-a? Poza tym intensywność podświetlenia Tid-a też zmienia się (podczas włączonych już świateł).

 

[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 23:13 ]

Problem rozwiązany, winien był TID a mianowicie uszkodzona masa albo pin odpowiadający za komunikacje z impulsatorem. Po prze lutowaniu styków TID wyrzuca tylko jeden błąd związany z nieseryjnym radiem. Samochód działa jak powinien podświetlenie TID-a też pali się jednostajnie oraz poprawnie jest wyświetlana temperatura.

 

Dla mających problemy z TID-em najłatwiejsza diagnoza przytrzymanie obydwu przycisków przez ponad 4sec, wyświetla się jakiś symbol F12 (chyba serwisowy) później prędkość pojazdu oraz kod błędu (akurat 95 odpowiada za brak komunikacji z radiem).

 

Dziękuję wszystkim za wskazówki i pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21700-miejsca-zaczepienia-masy/#findComment-155534
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności