Skocz do zawartości

problem z elektryką zapłonem silnikiem - Poprostu masakra


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

// ASTRA G 1999r. 1.4 16v z gazem od 1,5r.

 

Zdecydowałem się w końcu opisać mój problem, z góry informuje, że widziałem i czytałem podobne tematy na forum przewertowałem wszystko i objawy podobne lecz żadne z przytoczonych rozwiązań nie działa, Może coś przeoczyłem albo źle zinterpretowałem. Proszę pomóżcie z autem już walczę miesiąc bezskutecznie łącznie z elektromechanikami.

Teraz opisze problem możliwie jasno:

Cała historia zaczęła się zaraz po wymianie świec (sam je wymieniałem) po przejechaniu około 200km na nowych świecach samochód zaczął cyrkować i odmawiać posłuszeństwa objawiało się to w następujący sposób:

- szarpał

- falował na niskich obrotach

- przymulony

- miał objaw jakby odcięcia paliwa również od 3000 - 5000 obrotów (w tym zakresie obrotów)

- przy ruszaniu ze skrzyżowania po dodani gazu potrafi zdechnąć (spadają obroty na maxa)

- oprócz tego zdarzyło się to tylko raz zaczęło klekotać i grzechotać w silniku (nie wiedziałem co mu odbiło i mówiłem raz kozie śmierć i prze gazowałem go na 6000 przez dłuższą chwilę aż do ustania, przeszło już mi się to nie powtórzyło)

- ogólnie telepie całym samochodem

- tak jak by chodził na 3 garach

i tak jest do dnia dzisiejszego dodam jeszcze że wszystkie te rzeczy dzieją się niezależnie czy SILNIK jest CIEPŁY CZY ZIMNY, jakby temp. nie miała no to wpływu jak również rodzaj paliwa czy gaz czy benzyna zachowuje się tak samo nagannie ;p

dodam jeszcze że bywają sporadyczne dni gdzie chodzi jak zegarek od pierwszego palenia ??? zupełnie tak jak by mu nic nie było

ogólnie byłem już u 4 różnych elektromechaników żaden z nich nie był mi wstanie pomóc.

Sprawdzone już zostało CHYBA wszystko tj.

Ja zacząłem od wymiany przewodu masowego bo poprzedni był w opłakanym stanie

- sprawdzone świece jeszcze raz

- sprawdzona przepustnica

- sprawdzony EGR

- sprawdzona cewka w moim przypadku cały DIS

- sprawdzona lambda

- sprawdzono ciśnienie w cylindrach ( ~14 , ~12, ~14, ~14) mechanicy mówili że ta różnica sprężania nie powinna mieć wpływu na te objawy

był podpinany do komputerów, to wywala błąd wtryskiwaczy ogólnie ale to jest jakby lipa bo na gazie chodzi tak samo, następny błąd dotyczył "... błąd gubienie iskry" ale to nie zawsze wyskakiwało.

To mniej więcej w skrócie co się dziej z autem,

jeśli miał ktoś z WAS miał podobny problem piszcie może coś przeoczyłem lub mechanicy.

Z góry dzięki

Pozdrawiam

/ Zdesperowany, Wk.... i bezradny użytkownik ASTRY G ???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/
Udostępnij na innych stronach

Kup świece GM, jeśli od nich się zaczęło, to wymiana powinna zaradzić problemowi.

 

Upewnij sie, że nie leci gaz razem z benzyną.

 

Gość Anonymous

Świece zostały zakupione firmy GM

 

A jak sprawdzić czy nie leci gaz z paliwem???

jak to w ogóle jest możliwe żeby zapodawało to równocześnie???

 

Gość Anonymous

ciśnienie w cylindrach ( ~14 , ~12, ~14, ~14) mechanicy mówili że ta różnica sprężania nie powinna mieć wpływu na te objawy

Różnica nie powinna przekraczać 1atm, a na drugim jest 2atm.

Sprawdź czy świeca z tego garnka różni się od pozostałych.

 

Gość Anonymous

Odnośnie świec to nie widać znaczącej różnicy po wyjęciu wszystkich

 

Nie pisałem może wcześniej ale robiłem kombinacje przemiany żeby wyeliminować ewentualną uszkodzoną świecę. oprócz tego rozkręcałem je trylion razy właśnie żeby sprawdzić czy je zalewa czy nie lub ewentualnie inne dolegliwości.

i w sumie raz mi się udało ;p jakby zalać wszystkie świece bo jak odkręciłem to wszystkie były strasznie opalone dosłownie czarne, po przeczyszczeniu wsadziłem i było ok nawet chodził pół dnia w miarę równo ??? od tamtego czasu racze już go nie zalało (o ile to było to - hmm)

 

Gość Anonymous

Jeśli ten drugi garnek ma taką kompresję, to o równej pracy nie ma co marzyć.

Proponuję zacząć od sprawdzenia stanu baterii i ładowania alternatora.

Potem dolać środka do czyszczenia paliwa (10l plus podwójna dawka środka i wyjeździć paliwo ,potem poprawka), żeby mieć pewność, że jeden rodzaj paliwa jest odpowiedni i dalej szukać rozwiązania problemów tylko na benzynie.

 

Gość Anonymous

"Jeśli ten drugi garnek ma taką kompresję, to o równej pracy nie ma co marzyć."

 

To jak wytłumaczyć fakt że czasami ma dobry dzień i smiga bez szarpnięcia, druga sprawa tu cytuje mechaników - że nie powinno mieć to wpływu na aż takiego na to że on tak szarpie i nie pali na wszystkie gary

 

"Proponuję zacząć od sprawdzenia stanu baterii i ładowania alternatora."

zostało to również sprawdzone ładowanie oscyluje w granicy 13,6 ~14 V wiec chyba ok?

 

"Potem dolać środka do czyszczenia paliwa (10l plus podwójna dawka środka i wyjeździć paliwo ,potem poprawka), żeby mieć pewność, że jeden rodzaj paliwa jest odpowiedni i dalej szukać rozwiązania problemów tylko na benzynie."

 

Zrobiłem TAK tylko bez środka czyszczącego wyjeździłem stara benzynę i podjechałem na shela i zalałem super hiper V powera za 5zł ??? około 15l. przejeździłem to do zera 1 dnia myślałem że znalazłem rozwiązanie ale drugiego dnia wszystko wzięło w łeb ...

myślisz że środek czyszczący coś zmieni ;p? jak tak to jaki polecasz

 

Gość Anonymous

l. przejeździłem to do zera 1 dnia myślałem że znalazłem rozwiązanie ale drugiego dnia wszystko wzięło w łeb ...

Czyli jakaś poprawa była.

Wlej tak jak pisałem środek do czyszczenia wtrysków i paliwa.

Ja wlewam STP, czarna plastikowa butelka.

Ne musi to rozwiązać wszystkich problemów, ale przynajmniej zawęzi krąg poszukiwań.

zostało to również sprawdzone ładowanie oscyluje w granicy 13,6 ~14 V wiec chyba ok?

Niekoniecznie. Odpal silnik, włącz światła i podnieś obroty do 4000, ładowanie powinno być w granicach 14.2Vdo 15.2V.

 

Gość Anonymous

Czyli jakaś poprawa była.

Wlej tak jak pisałem środek do czyszczenia wtrysków i paliwa.

Ja wlewam STP, czarna plastikowa butelka.

Ne musi to rozwiązać wszystkich problemów, ale przynajmniej zawęzi krąg poszukiwań.

Nie dokońca jestem przekonany co do czyszczenia wtrysków bo gdyby nawet były zabite albo uszkodzone to na gazie powinien chodzić normalnie ... nieprawdaż ;p chyba że się mylę ???

u mnie gaz nie jest podawany przez wtryski paliwa tylko osobno swoimi wtryskami

 

Niekoniecznie. Odpal silnik, włącz światła i podnieś obroty do 4000, ładowanie powinno być w granicach 14.2Vdo 15.2V.

To na pewno sprawdzę tylko powiedz mi czy zwykłym miernikiem mogę to zrobić jak tak to gdzie najlepiej się podpiąc???

bo ostatnio te dane miałem jak kompa podłączali to na lapku było wszycho widać.

 

i jeszcze jedna wątpliwość ap ropo sprawdzania przy 4000, teraz jakby nie odczuwam żadnego spadku mocy czy problemów na wysokich obrotach , problem oscyluje w granicach do 2000, powiedz co sądzisz ???

 

mimo to postaram się to sprawdzić jak najszybciej dla samego świętego spokoju

 

Gość Anonymous

Nie dokońca jestem przekonany co do czyszczenia wtrysków

Chodzi o to, żeby naprawiać usterki tylko na benzynie.

 

Miernik (voltomierz), podłączasz do klem akumulatora.

Najpierw sam akumulator, bez odpalania silnika. Powinno być około 14.2V

Potem klemy na aku , odpalasz auto i mierzysz napięcie.

i jeszcze jedna wątpliwość ap ropo sprawdzania przy 4000, teraz jakby nie odczuwam żadnego spadku mocy czy problemów na wysokich obrotach , problem oscyluje w granicach do 2000, powiedz co sądzisz :P

Zapomnij o tym co było przedtem i skup się na tym co będzie teraz, bo będziesz miał w głowie kaszanę.

Najpierw trzeba stworzyć silnikowi minimum tego co potrzebuje, czyli właściwy prąd i dobre paliwo.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności