Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Witam // ASTRA G 1999r. 1.4 16v z gazem od 1,5r. Zdecydowałem się w końcu opisać mój problem, z góry informuje, że widziałem i czytałem podobne tematy na forum przewertowałem wszystko i objawy podobne lecz żadne z przytoczonych rozwiązań nie działa, Może coś przeoczyłem albo źle zinterpretowałem. Proszę pomóżcie z autem już walczę miesiąc bezskutecznie łącznie z elektromechanikami. Teraz opisze problem możliwie jasno: Cała historia zaczęła się zaraz po wymianie świec (sam je wymieniałem) po przejechaniu około 200km na nowych świecach samochód zaczął cyrkować i odmawiać posłuszeństwa objawiało się to w następujący sposób: - szarpał - falował na niskich obrotach - przymulony - miał objaw jakby odcięcia paliwa również od 3000 - 5000 obrotów (w tym zakresie obrotów) - przy ruszaniu ze skrzyżowania po dodani gazu potrafi zdechnąć (spadają obroty na maxa) - oprócz tego zdarzyło się to tylko raz zaczęło klekotać i grzechotać w silniku (nie wiedziałem co mu odbiło i mówiłem raz kozie śmierć i prze gazowałem go na 6000 przez dłuższą chwilę aż do ustania, przeszło już mi się to nie powtórzyło) - ogólnie telepie całym samochodem - tak jak by chodził na 3 garach i tak jest do dnia dzisiejszego dodam jeszcze że wszystkie te rzeczy dzieją się niezależnie czy SILNIK jest CIEPŁY CZY ZIMNY, jakby temp. nie miała no to wpływu jak również rodzaj paliwa czy gaz czy benzyna zachowuje się tak samo nagannie dodam jeszcze że bywają sporadyczne dni gdzie chodzi jak zegarek od pierwszego palenia zupełnie tak jak by mu nic nie było ogólnie byłem już u 4 różnych elektromechaników żaden z nich nie był mi wstanie pomóc. Sprawdzone już zostało CHYBA wszystko tj. Ja zacząłem od wymiany przewodu masowego bo poprzedni był w opłakanym stanie - sprawdzone świece jeszcze raz - sprawdzona przepustnica - sprawdzony EGR - sprawdzona cewka w moim przypadku cały DIS - sprawdzona lambda - sprawdzono ciśnienie w cylindrach ( ~14 , ~12, ~14, ~14) mechanicy mówili że ta różnica sprężania nie powinna mieć wpływu na te objawy był podpinany do komputerów, to wywala błąd wtryskiwaczy ogólnie ale to jest jakby lipa bo na gazie chodzi tak samo, następny błąd dotyczył "... błąd gubienie iskry" ale to nie zawsze wyskakiwało. To mniej więcej w skrócie co się dziej z autem, jeśli miał ktoś z WAS miał podobny problem piszcie może coś przeoczyłem lub mechanicy. Z góry dzięki Pozdrawiam / Zdesperowany, Wk.... i bezradny użytkownik ASTRY G   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Kup świece GM, jeśli od nich się zaczęło, to wymiana powinna zaradzić problemowi. Upewnij sie, że nie leci gaz razem z benzyną.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155807 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Świece zostały zakupione firmy GM A jak sprawdzić czy nie leci gaz z paliwem??? jak to w ogóle jest możliwe żeby zapodawało to równocześnie???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 ciśnienie w cylindrach ( ~14 , ~12, ~14, ~14) mechanicy mówili że ta różnica sprężania nie powinna mieć wpływu na te objawyRóżnica nie powinna przekraczać 1atm, a na drugim jest 2atm.Sprawdź czy świeca z tego garnka różni się od pozostałych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Odnośnie świec to nie widać znaczącej różnicy po wyjęciu wszystkich Nie pisałem może wcześniej ale robiłem kombinacje przemiany żeby wyeliminować ewentualną uszkodzoną świecę. oprócz tego rozkręcałem je trylion razy właśnie żeby sprawdzić czy je zalewa czy nie lub ewentualnie inne dolegliwości. i w sumie raz mi się udało jakby zalać wszystkie świece bo jak odkręciłem to wszystkie były strasznie opalone dosłownie czarne, po przeczyszczeniu wsadziłem i było ok nawet chodził pół dnia w miarę równo od tamtego czasu racze już go nie zalało (o ile to było to - hmm)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Jeśli ten drugi garnek ma taką kompresję, to o równej pracy nie ma co marzyć. Proponuję zacząć od sprawdzenia stanu baterii i ładowania alternatora. Potem dolać środka do czyszczenia paliwa (10l plus podwójna dawka środka i wyjeździć paliwo ,potem poprawka), żeby mieć pewność, że jeden rodzaj paliwa jest odpowiedni i dalej szukać rozwiązania problemów tylko na benzynie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 "Jeśli ten drugi garnek ma taką kompresję, to o równej pracy nie ma co marzyć." To jak wytłumaczyć fakt że czasami ma dobry dzień i smiga bez szarpnięcia, druga sprawa tu cytuje mechaników - że nie powinno mieć to wpływu na aż takiego na to że on tak szarpie i nie pali na wszystkie gary "Proponuję zacząć od sprawdzenia stanu baterii i ładowania alternatora." zostało to również sprawdzone ładowanie oscyluje w granicy 13,6 ~14 V wiec chyba ok? "Potem dolać środka do czyszczenia paliwa (10l plus podwójna dawka środka i wyjeździć paliwo ,potem poprawka), żeby mieć pewność, że jeden rodzaj paliwa jest odpowiedni i dalej szukać rozwiązania problemów tylko na benzynie." Zrobiłem TAK tylko bez środka czyszczącego wyjeździłem stara benzynę i podjechałem na shela i zalałem super hiper V powera za 5zł około 15l. przejeździłem to do zera 1 dnia myślałem że znalazłem rozwiązanie ale drugiego dnia wszystko wzięło w łeb ... myślisz że środek czyszczący coś zmieni ? jak tak to jaki polecasz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 l. przejeździłem to do zera 1 dnia myślałem że znalazłem rozwiązanie ale drugiego dnia wszystko wzięło w łeb ...Czyli jakaś poprawa była.Wlej tak jak pisałem środek do czyszczenia wtrysków i paliwa. Ja wlewam STP, czarna plastikowa butelka. Ne musi to rozwiązać wszystkich problemów, ale przynajmniej zawęzi krąg poszukiwań. zostało to również sprawdzone ładowanie oscyluje w granicy 13,6 ~14 V wiec chyba ok?Niekoniecznie. Odpal silnik, włącz światła i podnieś obroty do 4000, ładowanie powinno być w granicach 14.2Vdo 15.2V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Czyli jakaś poprawa była. Wlej tak jak pisałem środek do czyszczenia wtrysków i paliwa. Ja wlewam STP, czarna plastikowa butelka. Ne musi to rozwiązać wszystkich problemów, ale przynajmniej zawęzi krąg poszukiwań. Nie dokońca jestem przekonany co do czyszczenia wtrysków bo gdyby nawet były zabite albo uszkodzone to na gazie powinien chodzić normalnie ... nieprawdaż chyba że się mylę u mnie gaz nie jest podawany przez wtryski paliwa tylko osobno swoimi wtryskami Niekoniecznie. Odpal silnik, włącz światła i podnieś obroty do 4000, ładowanie powinno być w granicach 14.2Vdo 15.2V. To na pewno sprawdzę tylko powiedz mi czy zwykłym miernikiem mogę to zrobić jak tak to gdzie najlepiej się podpiąc??? bo ostatnio te dane miałem jak kompa podłączali to na lapku było wszycho widać. i jeszcze jedna wątpliwość ap ropo sprawdzania przy 4000, teraz jakby nie odczuwam żadnego spadku mocy czy problemów na wysokich obrotach , problem oscyluje w granicach do 2000, powiedz co sądzisz mimo to postaram się to sprawdzić jak najszybciej dla samego świętego spokoju   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2009 Nie dokońca jestem przekonany co do czyszczenia wtryskówChodzi o to, żeby naprawiać usterki tylko na benzynie. Miernik (voltomierz), podłączasz do klem akumulatora. Najpierw sam akumulator, bez odpalania silnika. Powinno być około 14.2V Potem klemy na aku , odpalasz auto i mierzysz napięcie. i jeszcze jedna wątpliwość ap ropo sprawdzania przy 4000, teraz jakby nie odczuwam żadnego spadku mocy czy problemów na wysokich obrotach , problem oscyluje w granicach do 2000, powiedz co sądzisz Zapomnij o tym co było przedtem i skup się na tym co będzie teraz, bo będziesz miał w głowie kaszanę.Najpierw trzeba stworzyć silnikowi minimum tego co potrzebuje, czyli właściwy prąd i dobre paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21745-problem-z-elektryk%C4%85-zap%C5%82onem-silnikiem-poprostu-masakra/#findComment-155741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.