Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Od pewnego czasu moja asterka zaczęła żreć strasznie dużo paliwa- nawet do 20l/ 100km, nieznacznie straciła na mocy (przy włączonej klimie dużo mniejsza moc). Kilka razy zapalił się check, ale przy kolejnym uruchomieniu silnika już się nie palił. Wszyscy stawiali na walniętą lambdę, ale ja uparłam się, żeby najpierw sczytać kody. No i wyszło na moje- pojawił się kod 28- "zestyki przekaźnika pompy paliwa lub jej obwodu- zbyt niskie napięcie" i nic poza tym. Jednak pomimo tego, że namiętnie studiuję forum, aby dowiedzieć się coś na temat astry, nie mam pojęcia co zrobić w związku z tym błędem. Czy trzeba wymienić pompę? Czy żeby sprawdzić napięcie muszę podłączyć się do kompa (kod błędu sczytałam spinając piny), czy da radę sprawdzić to jakoś inaczej? Jakie napięcie powinno być na pompie? Jaki będzie koszt naprawy? Autko używam do pracy i taki wzrost spalania rujnuje moją kieszeń i boję się, że w efekcie zmusi do zmiany pracy. Czy ma tutaj znaczenie to, że pokonuję bardzo krótkie trasy (200-500 metrów) i bardzo często gaszę i odpalam silnik? Zapomniałabym napisać- czasem lekko wahają się obroty 900- 1200 (wcześniej na biegu jałowym na ciepłym silniku było 1000) i kiedy silnik lekko przestygnie ( np. po 20 min) prawie zawsze przy odpaleniu włącza się ssanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 A mi wychodzi, że 28 to coś na 4 wtrysku się dzieje z kablami. Jaki ten silnik masz x16xev   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-154924 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 witam!!! mamproblem z asterką. auto zdechło po przejechaniu ok. 300 metrów. Po wstępnych oględzinach stwierdziłem, że napięcie nie dochodzi do przekaźnika pompy paliwa. Czy ktoś wie jaka może być tego przyczyna? I czy zdradzicie mi tajemnicę, jak zczytać kod błędu? Astrę mam ok. 2 miesiące, nigdy nie miałem z nią problemów. Z góry dziękuję   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-154906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Astrę mam ok. 2 miesiąceJaką astrę? Jesli to nie jest tajemnica. I symbol silnika i rocznik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-154905 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 Mam silniczek x16xel, co wydedukowałam stąd: http://cinquecento.supermedia.pl/silniki.html#16xel , a jeśli chodzi o ten kod to oczywiście pomyłka- to kod z corsy Jednak na w/w stronce wyczytałam, że mam układ wtryskowy Multec.S, gdzie tutaj: http://cinquecento.supermedia.pl/diagnostyka.html kod 28 owszem wykazuje zbyt wysokie napięcie wtryskiwacza 4, ale dla układu Motronic. Sama powoli już głupieję z tymi układami i kodami , ale na pewno mam silnik 1.6 16v 100KM Błagam pomocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-154874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 6 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2009 skobel71, no widzisz koleżanka dała ci odpowiedź a teraz ochłoń , uzupełnij profil i ładnie się przywitaj tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1125 dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-154864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 7 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2009 Cinka777, Dlatego pytałem o symbol silnika, jak zauważyłaś (oczywiście pomyliłem ostatni symbol ) Dostań sie do przekaźnika, dobrze, jakbyś miała drugi na podmianę, ale chociaż zobacz przewody od niego, czy któryś masy nie łapie przez przetartą izolację.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-154703 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Nie wiem, czy te kostki przy samej pompie to przekaźnik, czy coś innego, ale kolega przeczyścił mi to WD40 i spalanie się w miarę unormowało, jednak dalej astra była słaba i pokazywał się błąd. Wbrew temu co wskazywał komputer przyczyna w/w zachowań była inna. Otóż urwał mi się tłumik końcowy i jakiś czas jeździłam bez niego w efekcie czego najwidoczniej katalizator dostawał popalić. Po założeniu tłumika ( 2 tyg. temu) błąd się jeszcze ani razu nie pokazał. Jeśli chodzi o moc to jest ona trochę lepsza, jednak już nie taka jak przy kupnie samochodu lecz niestety autko nie młodnieje, ma przejechane ponad 200 000, więc myślę, że to już po woli zużycie materiału. Obecne spalanie to 9l po mieście i 7l na trasie (100-120km/h) myślę, że jak na prawie 15letnie autko z takim przebiegiem to nie jest najgorzej. Dzięki dla Ja37   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-148436 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Cinka777, raczej niżej z tym spalaniem nie zejdziesz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21838-b%C5%82%C4%85d-28-astra-f/#findComment-148349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.