Skocz do zawartości

jazda z rozwalona UPG


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

mozesz wypalic glowice. w miejscu w ktorym powstal przeciek w uszczelce temperatura wzrasta i robia sie wrzery na powierzchni glowicy. konsekwencja tego moze byc koniecznosc kosztownego planowania glowicy lub wrecz jej trwale uszkodzenie, a jak wiemy glowica tania nie jest.

 

jak masz zwalona to lepiej pojedz do naprawde dobrego mechanika, bo spaprac sprawe jest bardzo latwo a wtedy mozna juz szukac nowego silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Planowanie nie jest drogie - ok. 20-30 PLN
mnie w łodzi krzykneli 120pln. za 30pln to jasne ze warto to zrobic!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W Radomiu 25 zeta do 2.0 (planowanie) . A ceny za robote po całości zależy gdzie sie idzie od 350 do 1000 :roll:8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedzie to mala kryptoreklama ale polecam zaklad w Zwoleniu! Miescina w polowie drogi z Pulaw do Radomia. Wozilem juz tam wiele glowic w tym moja od c16nz (planka o 0.7 8)) no i braciszka z busa (aluminiowo-zeliwna).

Koleszka jest solidny, dokladny i od znajomych pobiera 20 PLN :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wszystko zależy od tego jakie masz objawy, nie koniecznie od razu Ci musi robić wżery.. choć one i tak tam będą ze starości;)

 

 

planowanie... hmmm tutaj bym się zastanowił 200 tys razy... planowanie to nic dobrego.... najpierw odkręcaj śruby w określonej kolejności żeby głowica nie miała szansy się skrzywić, później nie planowanie a liniał i sprawdzaenie samemu czy jest sens planowania.... zaznaczam że moja 2.0 jeździła na nowej uszczelce bez planowania, i kumpla 3.0 też tak jeździ... temat jest śliski jeśli nam zależy na kondycji silnika i jakości spalania.... generalnie... unikać planowania głowicy...

 

teraz... hmmm to co kolega powiedział.. 0,1 mm i zadowolony.... pokarze wam coś na przykładzie mojej 3.0

 

wysokość głowicy to 129,45

 

dopuszczalne skrzywienie na całkowitej długości 0.05

 

dopuszczalne skrzywienie na odległości 150 mm 0,015

 

moreał z tego że mamy bardzo małą tolerancje... wypadałoby planować... ale

 

 

pisze jak byk, maksymalnie można planować głowice do 0,2 mm....

 

kuźwa.. z tego wynika że przy 0,1 mm zabiera wam połowe sprawnej głowicy.. to jest od cholery dużo, w przypadku mojego silnika nie ma szansy kupna grubszych uszczelek, jest jeden tylko rozmiar... w takim razie po dwóch planowaniach głowica nadaje się do wyrzucenia.. panowie a gdzie znajdzie się drugą:roll:

 

więc jak już macie planować, to przede wszystkim zmierzyć ile tak naprawde potrzeba splanować... może wystarczy 0,20 mm a nie od razu 0,1 mm.

 

Po drugie dopilnować tego, wziąść mikrometr i liniał, pokazać fachmanowi ile głowica ma, a ile ma mieć jak przyjde po odbiór... nie dać się nabić w butele... jak jest nie tak to niech oddaje inną głowice...

 

 

obniżenie głowicy nic nie daj,e, poza tym że obniżacie komore spalania i silnik nie pracuje tak jak powinien.... więklsze prawdopodobienstwo stukowego...

 

jak się da... nie planujcie głowicy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się da... nie planujcie głowicy

Mnie taka rada mechanika kosztowala 1000PLN, nie wspomne o czasie i nerwach :roll:

Mechanior stwierdzil ze uszczelka ladnie odeszla od glowicy jak ja zdjal wiec musi byc prosta! Co innego okazalo sie po 2tys. km kiedy caly olej przepompowalo mi do ukl. chodzenia, przegrzalo pierscienie, zapchalo wszystkie przewody gumowe i oczywiscie zajeb... syfem caly blok!

Moze Bc30se masz racje ze sie planuje o 0.01mm a nie o 0.1mm. Wiem ze u mnie planka poszla o 0.7mm i jednak cos to dalo w polaczeniu z walkiem od 1.3S 8)

Dodatkowo przerabiajac C20NE na SEH'a wystarczy miec walek i kompa, a to ze tloki sa inne (w denku mniejsze wciecia) uzyskuje sie planujac glowice o 1.1mm i wszystko smiga!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

oczywiście masz racje, takie rzeczy się potrafią dziać, ja tylko miałem na myśli to żeby ewentualnie dobrze wymierzyć i nie planować więcej niż nie ptorzeba.....

 

z ciekawości patrzyłem na grubości uszczelki np do dizla 2,4 starego, planowanie jest co 0,1 mm,

 

w przypadku 2,5 td, następna uszczleka to 0,2 mm.

 

Kolejna sprawa, spójrzmy na silnik V6 3.0, co pisze producent

 

1) Resurfacing of the cylinder head is not permitted.

 

bardzo ciekawe.. dlaczego?:roll: zawsze można dorobić ewentualnie grubszą uszczlke.... i wyjdzie na to samo.. jednak producent wogóle nie zakłada planowania.....

 

 

To samo się tyczy X20XE.......... no dziwna sprawa..... chociaż wiem żę powszechnie planuje się X20XE, to z drugiej storny jest napisane, głowica ma mieć taką i taką wysokosć i to jest świętość...

 

[ Dodano: Nie Mar 05, 2006 08:21 ]

w dodatku można znaleźć taką to informacje...

 

Note: Plane-grinding not is permitted for multiple valve cylinder heads (12V, 16V, 24V) and 25 DT, X 25 DT, Y 25 DT. These cylinder heads must not be plane-ground under any circumstances.

 

neich ktoś mi p[owie teraz czego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności