Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam wszystkich

chyba przejrzałem już wszystko i dalej potrzebuję pomocy

potrzebuję krok po kroku informacji jak sprawdzić czy (tak jak mówi mechanik) padła cewka,

z tego co czytam to wcale nie jest to takie jasne bo np. może to być bezpiecznik cewki??

posiadam astrę 98 nabitą szczelną klimatyzację, w chwili załączenia zapala się kontrolka, obroty przez chwilę szaleją a 30 stopni jak było tak jest

proszę o pomoc

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

Witamy się w odpowiednim temacie.

Ortografia na poziomie podstawówki.

 

Co do tematu.

Czy załącza się sprężarka ?

Czy dochodzi napięcie do sprężarki ?

Czy pali się bezpiecznik ze sprężarki ?

Zmierz omomierzem czy jaka jest rezystancja cewki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-152324
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

sprężarka raczej się załącza sugeruję się tym że po po wciśnięciu śnieżki obroty na chwilę spadają po czym podnoszą się do około 1000

 

co do napięcia to na pewno dochodzi do sprężarki (było mierzone i wykazało że tylko elektromagnes nie dostaje prądu)

 

co do dwóch pozostałych pytań huri_khan nie wiem za bardzo jaki bezpiecznik i niestety omomierz będę miał dopiero jutro choć i tak musisz mi podpowiedzieć co mam zewrzeć :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-152205
Udostępnij na innych stronach

Jeśli elektromagnes nie dostaje prądu to jak się załącza?

Jeśli elementy "po drodze" są uszkodzone to i prąd nie dojdzie.

Podłącz na krótko w kostkę sprężarki - dwa piny - chociażby prostownik (obyś zwory nie zrobił), powinien się on załączyć jeśli nie - to masz winnego

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-152203
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no tak ale mechanior powiedział że sprężarka działa a cewka nie działa zmierzył to jak tego nie wiem ale tak powiedział i czy teraz jest 100% pewności że to ta cewka czy może sam bezpiecznik???

 

 

http://www.astra.auto.pl/content/view/273/48/

 

ten temat troszkę mnie zbił z tropu nie mam omomierza i nie wiem czy to bezpiecznik czy cewka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-152200
Udostępnij na innych stronach

Gość Maciej-123

zmierz przejście na cewce sprężarki na tych przewodach co "wchodzą do środka"

1.Jeśli ci pokarze że nie ma przejścia to albo spalona cewka albo urwane przewody jak gdzieś na zewnątrz to powinno się udać zrobić ale nie koniecznie.

2. Jeśli pokarze opór ponad 50 Ohm i więcej do wymiany jeśli miej (coś około 20 Ohm) to jest dobra.

3. Ciśnienie może byś ale za małe w układzie żeby klima zadziałała zabezpieczenie przed uszkodzeniem sprężarki

4. Uszkodzony presostat tylko wymiana

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-152133
Udostępnij na innych stronach

Gość huri_khan

co do napięcia to na pewno dochodzi do sprężarki (było mierzone i wykazało że tylko elektromagnes nie dostaje prądu)

 

To co napisałeś nie ma sensu, prawo Ohma 7 klasa podstawówki (stary typ szkolnictwa). Jeżeli jest napięcie to jest też prąd i opór, te 3 wielkości zawsze występują (pomijając jakieś wynalazki lub paradoksy)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-151955
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

co do napięcia to na pewno dochodzi do sprężarki (było mierzone i wykazało że tylko elektromagnes nie dostaje prądu)

 

To co napisałeś nie ma sensu, prawo Ohma 7 klasa podstawówki (stary typ szkolnictwa). Jeżeli jest napięcie to jest też prąd i opór, te 3 wielkości zawsze występują (pomijając jakieś wynalazki lub paradoksy)

 

to co ty napisałeś to właśnie nie ma sensu"Jeżeli jest napięcie to jest też prąd i opór"a jeżeli nie było by napięcia to co nie było by oporu? no proszę cię

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-60933
Udostępnij na innych stronach

chyba ze komus chodzi oto ze podpiecie miernika cyfrowego pod wtyczke idaca od budy jest wykrywane jakies napiecie. Moze to byc nawet i te ponad 12V z tym ze nawet zaroweczki nie zapali. Mierniki cyfrowe sa bardzo czule. Pytanie jest takie czy podanie osobno napiecia 12V( moze byc pociagniecie kabli od akumulatora) do komresora spowoduje wciagniecie sprzegielka a co za tym idzie zalaczy kompresor. Mozna tak zrobic nawet na pracujacym silniku to jak wciagnie cewke i zakreci kompresorem to zacznie chlodzic klima nawet jak wiatraki nie beda sie krecic. Da nam to odpowiedz ze przyczyna jest jakas awaria w ukladzie elektronicznym klimy. Moze jakis czujnik, bezpiecznik itd.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22135-klimatyzacja/#findComment-60874
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności