Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Kupiłem Corse rok temu (sprowadzona, niemcy) ale jest pewna usterka pali za dużo 10 na 100. I dymi na niebiesko wnioskuje ze to wina dużego splania. Diagnostyka wykazała uszkodzony zawór egr, wyczyściłem. Spalanie nadal na tym samym poziomie. Elektromagnes EGR działa, czujnik położenia zaworu tez działa. Kontrolka już nie świeci się cały czas ale zapala od czasu do czasu podczas jazdy. Nie jeżdżę nią teraz żeby nie uszkodzić katalizatora. Ale postanowiłem sprawdzić czujniki które mogę sprawdzić w domu miernikiem. Sprawdziłem wszystkie czujniki od temperatury (znlazałem 2 jest jeszcze coś wkręcone w chłodnie od lewej strony). Termostat działa silnik szybko osiąga temperaturę pracy i się w niej utrzymuje. Sonda, co dziwne wskazuje 750mV ale bez zmian (jest to nowa sonda, stara tak samo wskazywała) więc zakładam że to nie sonda tylko takie samo dawkowanie paliwa. Czujnik położenia przepustnicy jest sprawny. Samochód ma moc, obroty nie falują, z odpaleniem nie ma problemów. I jeszcze jednego nie rozumiem dlaczego mój silnik krokowy się nie porusza może nie widzę tego ale w fordzie to się wysuwał jak się przekręciło kluczyk, było to nawet słychać. Czy można sprawdzić (Zawór do odpowietrzania baku) nie wiem jak to się fachowo nazywa?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 pali za dużo 10 na 100.I dymi na niebieskoSprawdź kompresję, bo takie dymienie może świadczyć o spalaniu oleju.Olej może być też brany przez uszczelniacze zaworów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-152264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 I dymi na niebiesko wnioskuje ze to wina dużego splania. Kolor spalanego w nadmiarze oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-152263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Niedźwiedź Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 stone21, miło że do nas dołączyłeś Tu taki dziwny zwyczaj mamy, że się na początek wiatamy: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=23972&start=1179 Taka Ci tu u nas dziwna kulturka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-152261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Czyli raczej bierze olej. To by potwierdzało dlaczego im cieplejszy tym bardziej dymi. Ciekawe dlaczego tak się szybko zużyły 160.000Km. Sam raczej tego nie sprawdzę, ale jak odwiedzę mechanika to dam znać co i jak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-152253 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2009 Po co zadawać sobie pytania retoryczne Sprawdź stan silnika to się przynajmniej czegoś dowiesz. I nie ma co sie martwić na zapas.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-152251 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Samochód ma moc, Jesteś pewien, że ma 160kkm? Może ma o 100 wiecej, to by tłumaczyło dymienie, albo może był przegrzany. Dymi bardziej jak przyspieszasz, czy jak hamujesz silnikiem? Ciekawi mnie odczyt sondy, może się zawaliła olejem i się na niej skorupa zrobiła, dlatego oszukuje?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-151562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Co się okazało sonda była do wymiany niby nowa ale się rozpadła (dosłownie) to by tłumaczyło dlaczego była taka tania (na razie zamontowałem starą) czyli nadal muszę kupić sondę. Dym jest niebieski ale jest to znikoma ilość bez porównania do stanu jak go kupiłem. Zawór egr działa. Na razie nie wywala błędów podczas jazdy. Na razie nie ma problemów. [ Dodano: Czw Wrz 03, 2009 14:56 ] Jednak bez remontu silnika się nie obyło. Koszt to 1.700zł Już nie dymi. Ale następnym razem zanim kupie samochód, postaram się go sprawdzić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22141-jak-to-sprwadzi%C4%87-zaw%C3%B3r-do-odpowietrzania-baku/#findComment-151151 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.