Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Witam, Mam problem z moją Vectrą. Kilka tygodni temu zapaliła mi się kontrolka CHECK, na początku zapalała się bardzo żadko, tylko wtedy jak wyjeżdzałem w dalszą trasę, jak jeździłem po mieście lub jego okolicach było ok. Nie odczuwałem żadnej zmiany w pracy silnika. Potem zaczęła zapalać się coraz częściej. Podjechałem na komputer. Mechanik który sprawdzał mój samochód nie znalazł żadnych błędów. Stwierdził, że wina leży po stonie gazu, że w samochodach na gazie kontrolka ta czasem się zapala i trzeba podjechać do serwisu, gdzie zakładali mi instalację. Zadzwoniłem do tego serwisu, akurat trafiłem na okres kiedy byli na wakacjach, kazali podjechać mi do siebie za tydzień. W międzyczasie jak wracałem wieczorem z pracy do domu, kontrolka znów się zapaliła. Tym razem czułem jednak delikatne szarpanie, tak jak by samochód nie chodził na jednym cylindrze. Od tamtego czasu kontrolka CHECK nie zapalila się już ani razu. Czuję jednak cały czas szarpanie i nierówną pracę silnika, bez znaczenia czy jest to na gazie czy na benzynie. Dziś byłem u gazowników, wymienili i filtr od gazu i stwierdzili, że mam uszkodzoną cewkę, dlatego silnik nierówno mi pracuje. Mechanik, który wymieniał mi ten filtr, powiedział mi, że na komputer nie mam co jezdzić, bo ta awaria może zostać nie wykryta. Czy mój problem to napewno może być uszkodzona cewka i czy ten błąd nie zostanie wykryty przez komputer? Acha, jeszcze jedno, świece też dziś wymieniałem więc to nie z ich winy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 A co to z silnik?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 1.8   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 1.8 to były 4 rodzaje......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151533 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Jeśli możesz, powiedź jakiej informacji potrzebujesz i . . . gdzie ją mogę znaleźć, bo nie mam pojęcia [ Dodano: Wto Lip 21, 2009 21:48 ] Model Vectra B 100 4T Typ silnika X18XE1 - 20H81268 Tyle znalazłem, mam nadzieję, że to coś pomoże.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2009 Typ silnika X18XE1Właśnie o to chodziło Proponuję multimetr w rękę i pomierzyć cewkę. piny 2 - 3 2 - 4 2 - 5 2 - 6 powinna być oporność 0,5-1,5Ω pin 2 i wyjście na świecę - 5240Ω teraz we wtyczce pin 2 i masa przy włączonym zapłonie, powinno być napiecie aku. Przeczyścić styki wtyczki i cewki. Teraz załatw sobie diodę LED na 14V. Wpinaj ją w pin 2 - 3, później 2 - 4, później 2 - 5, 2 - 6. Na odpalonym silniku dioda będzie migać w takt podawania iskry na daną świecę. Mam nadzieję, że wyłapiesz jakiś wypadnięty zapłon, to będzie widać na diodzie.Jeśli te testy nie przyniosą rozbieżności z wartościami, które podałem, to cewka jest oki. Wtedy (albo od razu to też zró przemierz na przejście i na zwarcie przewody z wtyczki do kompa. A najlepiej, jakbyś miał kumpla z takim silnikiem i pożyczył cewkę na dzień.... Cewka nie jest tania, lepiej posprawdzać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151508 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tej awarii. Czy jak będę jeździł tym samochodem zanim naprawię tą awarię mogą popsuć się inne podzespoły związane z pracą tej cewki? Rozmawiałem dziś z mechanikiem który wczoraj stwierdził, że to cewka. Mogą zamówić mi ją za ok 400 zł. Dokładnej ceny jeszcze nie znał, dopiero ma sprawdzić. Powiedział, że jeśli okaże się, że to nie cewka, odeślą ją z powrotem do dostawcy i nie będę musiał jej kupić. Tylko, że zamówić mogą mi ją najprędzej na za tydzień bo teraz firma od której biorą części ma przerwę wakacyjną. A boję się, że w ciągu tego tygodnia może mi coś innego walnąć przez to, że jeżdżę nie do końca sprawnym samochodem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151410 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2009 Zawsze przy wypadających zapłonach coś cierpi. Jak nie bedziesz za mocno gazu deptał(czytaj - gwałtownie), to pewnie nic się nie stanie. Zagadaj do DAROMV6, może taniej ci cewkę załatwi, wymiana przecież jest prosta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22211-czy-to-napewno-uszkodzona-cewka/#findComment-151402 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.