Skocz do zawartości

X16XE temperatura silnika, chłodzenie, wiatrak nie działa.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Sprawdź bezpiecznik F20.

Jeśli jest dobry, a na wiatraku po przekręceniu kluczyka nie ma prądu na kablu we wtyczce wiatraka (czarny), to jedź po kablu od bezpiecznika, aż dojdziesz do wtyczki na tym kablu (może być rozłączona, albo brakować styku).

Czujnik po osiągnięciu przez chłodnicę odpowiedniej temperatury zwiera styki i podaje na wiatrak masę.

Jeśli na kablu we wtyczce jest prąd, to może być uszkodzony kabel (brązowy), lub (brązowo-biały) przy czujniku.

 

  • Odpowiedzi 45
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

"Może kabel delikatnie się przytarł i łapie masę."

Chodzi mi kabel czujnika na zegary.

Wskazówka reaguje dość wolno, a jak co pół sekundy kabel złapie masę, to nie pozwoli wskazówce opaść do właściwej temperatury.

Dlatego może masz 95*, a na zegarze widzisz 110....

 

Gość Anonymous

Sprawdź bezpiecznik F20.

Jeśli jest dobry, a na wiatraku po przekręceniu kluczyka nie ma prądu na kablu we wtyczce wiatraka (czarny), to jedź po kablu od bezpiecznika, aż dojdziesz do wtyczki na tym kablu (może być rozłączona, albo brakować styku).

Czujnik po osiągnięciu przez chłodnicę odpowiedniej temperatury zwiera styki i podaje na wiatrak masę.

Jeśli na kablu we wtyczce jest prąd, to może być uszkodzony kabel (brązowy), lub (brązowo-biały) przy czujniku.

Jeśli bezpiecznik byłby uszkodzony, lub kabel na jakiejkolwiek długości to po zwarciu styków we wtyczce przy czujniku w chłodnicy nie byłoby żadnej reakcji ze strony wiatraka.

(tak mnie się wydaje) Ale u mnie jest reakcja, kręci się po zwarciu styków na krótko.

 

Nie mam juz pomysłu na ten Badziew... Jeśli macie jakieś propozycje to piszcie, jeśli nic nie pomoze kupie przełączniczek za 1pln, 2metry kabla i wciągne sobie przełączniczek do kabiny i sobie bedę włączał kiedy zajdzie taka potrzeba :shock:

 

PS. układ odpowietrzony

 

 

Ja37 - sprawdziłem kabelek, wygląda zdrowo na całej długości gdzie jest odsłonięty, przy wtyczce też wporządku, poruszałem nim, założyłem z 2 razy tak na wszelki wypadek.

 

Gość Anonymous

Umknęło mi, że sprawdzałeś przez czujnik, a nie sam wiatrak.

 

Dlatego może masz 95*, a na zegarze widzisz 110....

W takim razie, pewnie tak jest.

 

Fajnie, jakbyś miał dostęp do multimetru z czujnikiem temperatury, albo jakiś w miarę dokładny termometr i zmierzyć wtedy temperarurę płynu.

Ja37 - sprawdziłem kabelek, wygląda zdrowo na całej długości gdzie jest odsłonięty, przy wtyczce też wporządku, poruszałem nim, założyłem z 2 razy tak na wszelki wypadek.

Przy kompie masz złącze tego kabelka, może we wtyczce coś się dzieje, może na kawałku wtyczka - zegary.....

 

Gość Anonymous

Narazie spiołem prostym przełącznikiem, który wsadziłem do kabiny, w razie potrzeby porostu kliknę "ON" i włącze wiatrak.

 

Mam znajomego z komputerem, kiedyś mi się wpinał w Corse i ustawiał różne bajery ( po tym zabiegu bardzo ladnie pracowała ). Zadzwonię do niego i zobaczymy czy to czujnik na desce przeklamuje czy naprawde jest taka temp.

 

Odczyt będzie z czujnika na kompa, wiesz?

 

Gość Anonymous

Wiem. To chyba oczywiste ze jak podłącze użądzenie diagnostyczne do jednostki sterującej samochodu(ECU) to bede miał pomiar z czujnika tego co daje sygnał na kompa :shock:

 

Przed chwilą byłem na jeździe testowej. Zrobiłem dłuższą rundkę żeby silnik złapał troche wiatru i zauważyłem coś dziwnego.

Silnik dogrzał się do prawie 100*, gdy zawsze dogrzewał się do około 90*.

Wychodzi na to że czujnik temp. na deske rozdzielczą przekłamuje o 10* i pewnie dlatego nie załącza wiatraka bo jeszcze nie ma temperatury zeby sie włączył.

 

Chciałbym w tym miejscu zapytać czy "reset" kompa ( zdjęcie klem akumulatora na dłuższy czas - na noc ) ma jaki kolwiek wpływ na czujnik temp. deski rozdzielczej?

W sumie założyłem nowy czujnik i moze musi sie jakoś ustawić, zgrać z komputerem? chyba ze on wogole nie jest połączony w zaden sposob z komputerem?

 

PS. Jak silnik wystygnie zainstaluje stary czujnik temp. na deske rozdzielczą i zrobie dłuższą jazdę.

 

Reset nic nie da.

Jak możesz, to znajdź czujnik na szrocie.

Ktoś niedawno na forum miał kłopota z temperaturą i pisał, że za 3 razem trafił w sklepie na dobry czujnik.

 

Gość Anonymous

Aha czyli co czujnik to inny kosmos :shock::D

Sproboje jeszcze ze starym czujnikiem moze on dobrze pokazywał a nie dziełał ten w chłodnicy...

Idę sprawdzić czy silnik wystygł i biorę się za przekładkę i jazdę probną :wink:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności