Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Witam wszystkich. Mam nieciekawy problem z moja Astrą G 1,4 16V X14XE. Niedawno dwa razy musiałem naprawiać alternator bo się wszystko w nim spaliło (regulator, diody, nowe łożyska, szczotki i pierścienie) Problem polega na tym, że alternator głośno pracować, więc podjeżdżam do gości co go robili, a tu okazuje się że ładowanie mam 17V więc dali mi nowy alternator odpalam a tu 18V (na maszynie alternator pokazywała 14.3V). Pojechałem do domu bo gość twierdzi, że to akumulator lub coś innego w domu sprawdzam napięcie na aku i po przejechaniu 10 km auto chwile przestygło 12,4V odpalam auto 14.2V myślałem że wszystko jest ok. Obciążam akumulator światła + nawiew 14,0V włączam klime i nagle napięcie zaczyna skakać nawet do 17V. Odpalam go jeszcze raz bez klimy i wszystko wraca do normy. Jeśli ktoś wie co może być przyczyna to będę wdzięczny za pomoc bo mój altek był już 2 raz regenerowany (po 120k wsadzili mu jakieś zamienniki Duńskiej firmy, drugi raz go regenerowali bo się pierścienie wytarły i szczotka dotknęła obudowy robiąc zawarcie no i teraz ma już nowy alternator).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 spartolili robote nie moze byc takich skokow napiecia ladowania akumulator nie laduje auta tylko alternator a skoki napiecia to wina regulatora napiecia tak na poczatek moze dobrali zly alternator albo tacy z nich spece ze nie potrafia zregenerowac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-151149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 spartolili robote nie moze byc takich skokow napiecia ladowania Dokładnie.Założyli niewłaściwy regulator napięcia. Jedne regulatory są do alternatorów aut z klimą, a inne do altków aut bez klimy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-151140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 Jedne regulatory są do alternatorów aut z klimą, a inne do altków aut bez klimy. z czymś takim to się jeszcze nie spotkałem, a w sumie "kilka" na stole już przerzuciłem. Z reguły jest to dobierane do typu altka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-151070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 THX za pomoc. Jutro pojadę załatwić to z nimi. A w miedzy czasie zaobserwowałem że na zimnym silniku przy pełnym obciążeniu (wszystkie światła, nawiewy, klima) jest wszystko OK napięcie ładowania 14,2 podłączyłem sobie woltomierz do aku i jeżdżę kontrolując cały czas napięcie. Jutro też sprawdzę co się będzie działo jak go dobrze rozgrzeje. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-151067 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2009 raczej skopany ten regulator, że po osiągnięciu jakiejś temp. świruje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-151064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2009 Wczoraj przejechałem jakieś 50km po mieście z włączoną klimą, światłami, nawiewem i nic się nie działo ładowanie cały czas 14,2, a silnika nie oszczędzałem. I o co tutaj chodzi Jedyna różnica to taka, że temperatura otoczenia była niższa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-150787 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam serdecznie. Skoro na maszynie było OK to sprawdził bym masę alternatora i przewód prądowy. Ewentualnie jeszcze te duże bezpieczniki ppod maską.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-149908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 sprawdził bym masę alternatora i przewód prądowy. jeśli byłoby z nimi coś nie halo, to napięcie ładowania powinno się zaniżyć a nie podnieść to tak na moją wiedzę by wynikało   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-149900 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Na ogół jeżeli napięcie jest zbyt wysokie i nie zapala się kontrolka ładowania, to winę ponosi niesprawny regulator napięcia. Zacznij przedewszystkim od sprawdzenia połączeń elektrycznych w układzie ładowania. Luźny zacisk, lub korozja może mieć duży wpływ na nieprawidłowe zachowanie się regulatora. Zazwyczaj po wymianie regulatora (czasami kolejnego ,wszystko wraca do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22255-problem-z-alternatorem/#findComment-149594 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.