Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać swojego altka 55A i kupić jakiegoś ze 20A, bo na co mi taki smok w aucie?

Ci konstruktorzy, to chyba jacyś niekumaci są.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149940
Udostępnij na innych stronach

a wracając do tematu mojej astry i alternatora to jak myslicie co moglo sie z nim stac? Autko jakis czas stalo i po odpaleniu dzialalo idealnie po zrobieniu trasy okolo 80 km i kilkukrotnym odpaleniu tez wszystko bylo ok a pozniej postalo chwile i taki dol jak sprobowalem odpalic... Mogły sie zawiesic szczotki albo cos w tym stylu czy da sie to prawdzic i zrobic sposobem domowym czy jednak trzeba sie udac do fachowca?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149812
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bardzo proszę o odpowiedź i ewenualnie info jaki olej wlać do tego silnika i jaki ma rozrząd czy na łańcuszku czy na pasku bo nie mogę się doczytać w instrukcji a nie wiem czy zmieniać...

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

Nie wiem czy nasze Astry są identyczne, ja mam w każdym razie Vauxhalla Astrę 2,0 DTI 2001r i u mnie jest łańcuch w rozrządzie, a kolega tu napisał na forum, że u Ciebie jest pasek, więc lepiej przejedź się do serwisu Opla i Ci powiedzą.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149785
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać swojego altka 55A i kupić jakiegoś ze 20A, bo na co mi taki smok w aucie?

Ci konstruktorzy, to chyba jacyś niekumaci są.

oj, no niepotrzebnie się jeżysz

wiemy wszyscy że im większy zapas tym lepiej

sprawa oparła się o sam fakt niewydolności alternatora podczas ładowania dużej pojemności akumulatora i wokoło tego się kręciła i w związku z tym moje dywagacje były

uzasadnię ci dlaczego takie pierdoły popisałem

 

pobór mocy przez układ zapłonowy samochodu z zapłonem iskrowym jest średnio powiedziawszy w okolicy 120-150W

oczywiście zależy to w głównej mierze od ilości cylindrów, rodzaju zapłonu (rozdzielacz - bezrozdzielaczowy ) itp itd

 

powiedzmy że średnio żre 10A żeby pracować, co przy napięciu 12v daje nam te 120W

 

skoro prostacki prymitywny daremny prostownik mający na wyjściu jedyne 4A jest w stanie naładować taki aku 50Ah w kilka godzin, to też dlatego stwierdziłem jak powyżej

moim zdaniem aby akumulator został poprawnie naładowany wystarczy źródło prądu o wydajności 10 max 15A - więcej mu nie trzeba, tylko czasowo będzie to trochę dłużej trwało, ale naładuje go

do pełna

zauważ że miałem na myśli TYLKO ładowanie akumulatora a nie zasilanie całej instalacji elektrycznej pojazdu

jakbyś się uparł, to taki 20A altek dałby radę żeby auto jechało i ładowało aku, ale nie mógłbyś włączyć świateł, ogrzewania szyby, innych odbiorników, bo już by nie dawał rady zasilić wszystkiego

 

jeszcze raz powtórze: alternatory obliczane są pod kątem zapotrzebowania na prąd CAŁEGO samochodu a nie tylko akumulatora

czemu diesle mają akumulatory o większej pojemności niż benzyniaki?

bo świece żarowe pochłaniają ogromne ilości prądu, prosty przykład

 

dobra, kończę się wymądrzać :?: nie będę cie już denerwował, ale nie do końca masz rację w tym co napisałeś parę postów wyżej :beer:

 

peace :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149722
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Wcale się nie denerwuję. :?:

Co do altka i aku, to wierzę w to, co zrobili konstruktorzy.

Wszystko w aucie jest dokładnie zaprojektowane i policzone.

Masz prawo robić ze swoim autem co tylko zechcesz.

Przecież nie napisałem, że czegokolwiek Ci zabraniam.

Zrobiłeś w aucie pewne zmiany i teraz dorabiasz do tego swoją ideologię.

Ale, to też Twoje prawo.

:(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149718
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności