Gość Anonymous Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać swojego altka 55A i kupić jakiegoś ze 20A, bo na co mi taki smok w aucie? Ci konstruktorzy, to chyba jacyś niekumaci są.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149940 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Senfi Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 a wracając do tematu mojej astry i alternatora to jak myslicie co moglo sie z nim stac? Autko jakis czas stalo i po odpaleniu dzialalo idealnie po zrobieniu trasy okolo 80 km i kilkukrotnym odpaleniu tez wszystko bylo ok a pozniej postalo chwile i taki dol jak sprobowalem odpalic... Mogły sie zawiesic szczotki albo cos w tym stylu czy da sie to prawdzic i zrobic sposobem domowym czy jednak trzeba sie udac do fachowca?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Problemy z alternatorem, to w większej części sprawa dla elektryka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Bardzo proszę o odpowiedź i ewenualnie info jaki olej wlać do tego silnika i jaki ma rozrząd czy na łańcuszku czy na pasku bo nie mogę się doczytać w instrukcji a nie wiem czy zmieniać... Z góry dziękuję i pozdrawiam Nie wiem czy nasze Astry są identyczne, ja mam w każdym razie Vauxhalla Astrę 2,0 DTI 2001r i u mnie jest łańcuch w rozrządzie, a kolega tu napisał na forum, że u Ciebie jest pasek, więc lepiej przejedź się do serwisu Opla i Ci powiedzą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149785 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Senfi Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Swój temat uważam za zamknięty dzięki za info. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149773 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać swojego altka 55A i kupić jakiegoś ze 20A, bo na co mi taki smok w aucie? Ci konstruktorzy, to chyba jacyś niekumaci są. oj, no niepotrzebnie się jeżysz wiemy wszyscy że im większy zapas tym lepiej sprawa oparła się o sam fakt niewydolności alternatora podczas ładowania dużej pojemności akumulatora i wokoło tego się kręciła i w związku z tym moje dywagacje były uzasadnię ci dlaczego takie pierdoły popisałem pobór mocy przez układ zapłonowy samochodu z zapłonem iskrowym jest średnio powiedziawszy w okolicy 120-150W oczywiście zależy to w głównej mierze od ilości cylindrów, rodzaju zapłonu (rozdzielacz - bezrozdzielaczowy ) itp itd powiedzmy że średnio żre 10A żeby pracować, co przy napięciu 12v daje nam te 120W skoro prostacki prymitywny daremny prostownik mający na wyjściu jedyne 4A jest w stanie naładować taki aku 50Ah w kilka godzin, to też dlatego stwierdziłem jak powyżej moim zdaniem aby akumulator został poprawnie naładowany wystarczy źródło prądu o wydajności 10 max 15A - więcej mu nie trzeba, tylko czasowo będzie to trochę dłużej trwało, ale naładuje go do pełna zauważ że miałem na myśli TYLKO ładowanie akumulatora a nie zasilanie całej instalacji elektrycznej pojazdujakbyś się uparł, to taki 20A altek dałby radę żeby auto jechało i ładowało aku, ale nie mógłbyś włączyć świateł, ogrzewania szyby, innych odbiorników, bo już by nie dawał rady zasilić wszystkiego jeszcze raz powtórze: alternatory obliczane są pod kątem zapotrzebowania na prąd CAŁEGO samochodu a nie tylko akumulatora czemu diesle mają akumulatory o większej pojemności niż benzyniaki? bo świece żarowe pochłaniają ogromne ilości prądu, prosty przykład dobra, kończę się wymądrzać nie będę cie już denerwował, ale nie do końca masz rację w tym co napisałeś parę postów wyżej peace   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Wcale się nie denerwuję. Co do altka i aku, to wierzę w to, co zrobili konstruktorzy. Wszystko w aucie jest dokładnie zaprojektowane i policzone. Masz prawo robić ze swoim autem co tylko zechcesz. Przecież nie napisałem, że czegokolwiek Ci zabraniam. Zrobiłeś w aucie pewne zmiany i teraz dorabiasz do tego swoją ideologię. Ale, to też Twoje prawo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22402-opel-astra-ii-20-16v-jaki-akumulator/page/2/#findComment-149718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.