Gość Anonymous Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Witam! Jestem tu nowy i piszę po raz pierwszy. Od razu powiem, że najpierw przeszukałem to i inne fora, ale być może nie potrafię szukać i nie znalazłem odpowiedzi w już istniejących wątkach. Problem wygląda tak. Mam astrę kombi 1.8 z gazem. Fo tej pory temperatura utrzymywał się średnio około 85 stopni, w korku czasem doszła do 95, ale wiatrak się nie włączał. Ostatnio jeden raz wlączył się w górach, na naprawdę ostrym podjeździe, jak na dworze było grubo ponad 30 stopni. Teraz jednak musiałem wymienić licznik, bo stary zwiariował i oszukiwał o 30 kilometrów, a poza tym terkotał. Od szwagra dostałe licznik od anglika, ale ze skalą także w km/h. Założyłem, wskazówka już nie wariuje, co prawda nie działa obrotomierz (w starym nie było, a może przy okazji jest jakiś sposób, żeby go uruchomić, czy to niemożliwe), ale wskaźnik paliwa pokazuje poprawną wartość, prędkościomierz zdaje się, że też. Pewnie ktoś powie, że nie zakłada się licznika z diesla do benzyny i na pewno ma rację. Może tez to jest przyczyna tego, że teraz temperatura bardzo szybko osiaga 95 stopni, a jak się jedzie dłużej to nawet blisko 100. Rozgrzałem go na maksa i przy 103 stopniah włączył się wentylator który wyłączył się przy 97, może 96 stopniach. Czu ktoś wie, jaka powinna być normalna temperatura pracy takiego silnika i kiedy ma zadziałać wentylator? Sorki za ten lekko długi post, ale chciałem wyjasnić to jak najdokładniej. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22414-dziwne-wskazania-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 teraz masz prawidłowe wskazania powinno się utrzymywać w okolicach 95st bez rośnięcia i opadania 90st na zegarze to jest ok 80st w rzeczywistości , 95 na zegarze to jest ok 90 w realu, dopiero około 100 pokazuje normalnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22414-dziwne-wskazania-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-149936 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Dzięki. Czyli nie powinieniem się martwić/ A myslisz, że jest możliwość uruchomienia obrotomierza?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22414-dziwne-wskazania-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-149810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Pewnie ktoś powie, że nie zakłada się licznika z diesla do benzyny i na pewno ma rację.Z obrotkiem lipa, bo w dieslu bierze impuls z altka, a nie z cewki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22414-dziwne-wskazania-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-149803 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2009 Szkoda. Pozostanie więc martwy, ale za to wskazani prędkości sa prawidłowe, choć licznik dzienny trzeba przelicać z mil na km, ale jakoś daję radę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22414-dziwne-wskazania-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-149800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.