Gość adam_gdansk Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Witam, mam w swojej Astrze bardzo dobre ciśnienie w cylindrach a olej pali niesamowicie. Dodatkowo jak odkręcę korek wlewu oleju albo wyjmę bagnet przy pracującym silniku to wyraźne czuć jak uciekają tędy spaliny. Nie wiem co robić, w poniedziałek jadę na wymianę uszczelniaczy zaworów, mam nadzieje, że to coś pomoże. Chciałem się Was zapytać, czy jeżeli mam bardzo dobrą kompresje to czy można jednoznacznie wykluczyć że przyczyna palenia oleju nie leży w pierścieniach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 w swojej Astrze bardzo dobre ciśnienie w cylindrachTo znaczy jakie?Cisnienie nie powinno być ani za niskie, ani za wysokie. Za wysokie ciśnienienie sprężania może oznaczać zużycie pierścieni uszczelniających.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adam_gdansk Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Dokładnie nie pamiętam, nie znam się też na jednostkach, ale mechanik mówił, że jest bardzo dobre, było średnio 12 w każdym cylindrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Zauważyłeś, kiedy kopci na niebiesko? Nie zawsze przez uszczelniacze. Nieraz kompresja jest git, a pierścienie olejowe już są do śmieci bo nie zgarniają oleju, przez to też się spala.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adam_gdansk Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Hmm no tak, ale nawet jakby kompletnie nie było pierścieni olejowych to chyba niemożliwością by było żeby mi aż tyle tego oleju palił, bo przecież mimo wszystko szczelność jest. Pali mi zawsze, im wyższe obroty tym więcej. Nie pali przy odpalaniu i przy pierwszych metrach - o ile stał chociaż godzinę, myślę że wtedy gdzieś olej spływa i nie pali go zaraz po uruchomieniu silnika. Nie ma znaczenia czy silnik rozgrzany czy zimny, czy rano czy wieczór.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149502 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Pamiętaj, że pierścienie te 2 od góry mają za zadanie uszczelniać przestrzeń nad tłokiem, a nie pod. Po to jest pierścień zgarniajacy, żeby nadmiar oleju z cylindra zebrał do miski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Emsi0072007 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Jak lecą spaliny przez korek to pierścienie też do wymiany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Zależy, ile tych spalin leci, bo czuć spaliny, to chyba w kazdym silniku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149450 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 Proponuję zmierzenie ciśnienia w Twojej obecności i podanie Ci dokładnych wyników pomiaru. Coś nie chce mi się wierzyć, że ciśnienie jest bardzo dobre.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149443 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 31 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2009 adam_gdansk, a Ty czasem wczoraj już jednego pokrewnego tematu nie założyłeś? a i pewnie - http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=36187#306723 adam_gdansk, pierścieni jest 3, każdy ma jakieś zadanie typowy uszczelniający, uszczelniająco-zagarniający i zagarniający - ten z kompresją nie ma za wiele wspólnego, z olejem natomiast wiele. Miałem kiedyś takie auto, że ciśnienie było w normie a oleju coraz więcej żłopało przyszedł czas wychodziło 1L/200km, a potem jeszcze więcej. Po rozebraniu wyszło że pierścienie przytopiło aluminium z tłoka i nie olejowy a górne p.s. Po ściągnięciu głowicy mechanik obada luzy na zamku pierścienia, zgrubnie luzy tłoka i stan cylindrów - pokazałbym Ci efekt jaki zostaje za pewnym autem jeśli parametry w/w elementów nie mieszczą się w normie, ale niestety nie mam kamery. p.s. 2. i jeszcze zapuść sobie oczy do tego tematu - http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=35994#307054 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22456-kompresja-a-palenie-oleju/#findComment-149420 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.