Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam Mam problem z Astrą II 1.7 dtl(oplowski). Od pewnego czasu przy obrotach 2200 pojawia się znienawidzony Check, ale gaśnie po dodaniu gazu.U elektryka komputer pokazuje błąd EGR.Chciałbym go zdemontować i wyczyścić ,ale nie bardzo wiem jak. Proszę o wskazówki jak najprościej i w miarę sprawnie to zrobić. Proszę o dokładny opis czynności bądz zdjecia, ponieważ na forum "Napraw to sam" nic na ten temat nie znalazłem, a jak już to strasznie ogólnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Przy okazji wątku jakby ktoś wiedział i napisał jaki rozmiar klucza potrzeba do rozkręcenia tych śrub , którymi przymocowany jest EGR.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Temat wałkowany chyba z milion razy - wszystko jest łącznie ze zdjęciami - poszukaj. Do drugiego kolegi - skoro Ci się nie chce zajrzeć pod maskę to ile dasz temu co to zrobi za Ciebie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif Jak nie znasz rozmiaru to zrób odcisk łba śruby i podejdź z tym do sklepu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147971 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Przy okazji wątku jakby ktoś wiedział i napisał jaki rozmiar klucza potrzeba do rozkręcenia tych śrub , którymi przymocowany jest EGR. coprawda jest to nasadka torxowa( juz nie pamietam nr) ale mozna odkrecic zwykla nasadowa 10 czy 8 juz nie pamietam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147967 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Nasadowy nie podejdzie, do to jest torx wewnętrzny. Z tego co pamiętam rozmiar 40.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Nasadowy nie podejdzie, do to jest torx wewnętrzny. Z tego co pamiętam rozmiar 40. Nasadka 10 zwykła podejdzie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif Ja niemam Torx`ow a nie bylo problemów z odkręceniem EGR`a. Pamietaj aby dobrze dobrac rozmiar nasadki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147958 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marian132 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Kolego tam jest obejma pod grzybkiem odkręcasz wyjmujesz i czyścisz. Czyszczenie egr może nic nie dać jest wielkie prawdopodobieństwo że przepływomierz szwankuje.Mam to samo jak jade 80 km/h na 5 biegu to się niekiedy pojawi check dodam troszke gazu i gaśnie. Jest to tak rzadko i w sumie nic sie nie dzieje ze nawet nie myśle żeby wymieniać przepływke dopóki nie zacznie naprawde szwankować bo to jest jakiś chwilowy błąd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147949 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Dzięki za twoją podpowiedz. Jutro będę czyścił ten zawór, mam nadzieję, że coś to pomoże, jeżeli nie to będę sugerował się twoją podpowiedzią dotyczącą przepływomierza. Po wszystkim dam znać jaka u mnie była przyczyna wyświetlenia tego błedu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2009 Proponuję zacząć od najprostszych rzeczy: - pomiar podciśnienia od - 0,6 bar do -0,9 bar - stan wężyków podciśnieniowych - sprawdzić zawory sterujące zaworem egr - a na samym szarym końcu jak już nic nie przyjdzie do głowy to dopiero brać się za EGR Coście się tak tego biednego EGRa czepili http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-147335 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2009 Naszczęście okazało się, że przyczyną jest przetarty wąż od podciśnienia,łączący zawór podciśnienia z pompą VACUM. Nieszczelność ta powodowała zalewanie olejem z pompy VACUM zaworu EGR i tego zaworu podciśnienia. Po wyczyszczeniu tych dwóch elementów oraz węży, które je łączą znienawidzony "Check" przestał się świecić , a samochód stał się mocniejszy. Narazie wszystko chodzi ok. i mam nadzieję, że taki stan utrzyma się dłużej.Dzięki za pomoc! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22624-wymiana-egr/#findComment-146464 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.