Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Witam wszystkich forumowiczów i proszę o radę... Od jakiegoś czasu obserwuję w swojej astrze (1.4 90KM LPG) spory ubytek płynu chłodzącego, powiedzmy na 500 km dolałem ok. 8 litrów. Wycieku nigdzie nie widać, ani od góry ani od dołu. Podjechałem do mechanika, zajrzał z góry, zajrzał spod kanału i stwierdził, że jak nie widać to to jest uszczelka pod głowicą. Polecił od razu zrobić rozrząd (150 tys km przebiegu) i przeszlifować dodatkowo coś w silniku. Wycenił robotę na 600 zł + części, czyli około 1000 zł. Gość chce dobrze czy mnie nakręca na kasę? Dodam, że auto nie kopci na biało, chodnica pracuje normalnie, termostat się otwiera, wentylator załącza się przy 90 stopniach, dywaniki suche, śmietany pod korkiem oleju nie ma, oleju nie bierze więcej niż zwykle. Podczas odkręcania korka zbiorniczka wyrównawczego trzeba za każdym razem upuścić dość dużo powietrza, po odpaleniu na zimnym silniku chodzi jak ursus, po odkręceniu korka oleju gdy silnik pracuje pluje delikatnie olejem. Więcej grzechów nie pamiętam... proszę o fachową poradę i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Zmierz kompresję w cylindrach i przyjrzyj się, czy w zbiorniku wyrównawczym nie pojawiają się bąble.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2009 u mnie było podobnie, zostala zmieniona uszczelka pod głowicą, co do ceny to ja naprawiałem w norwegii znacznie drozej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147975 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soadman89 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 , termostat się otwiera, wentylator załącza się przy 90 stopniach. aspius, nie wydaje Ci się, że koledze coś za szybko załącza się wentylator? Czy to nie ma nic do rzeczy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147867 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guniak Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 zerknij na bagnet oleju,jak masz w normie bez dodatkowych oznak tzn ,za duzo lub płyn,kropelki wody to uszczelka jest dobra,zerknij na wszystkie połączenia czy nie masz tam jakiegoś nalotu,lub mokrego   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 aspius, nie wydaje Ci się, że koledze coś za szybko załącza się wentylator? Czy to nie ma nic do rzeczy?Jesli chodzi o ubywanie płynu, to nie ma nic do rzeczy.A ja odpowiadałem na pytanie o ubytek płynu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość soadman89 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2009 A ja odpowiadałem na pytanie o ubytek płynu.Ja wiem, że odpowiadałeś w kwestii płynu. Tylko po prostu tak z czystej ciekawości pytam, gdyż sam wcześniej w innym temacie poruszałem tą kwestie i wiem już, że wentylatory przeważnie załączają się przy temperaturze ~100*. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość michu71 Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2009 Witam ja miałem tak samo w poprzedniej Astrze,okazało się że była walnięta uszczelka pog głowicą i woda która leciała na cylinder od razu się wypalała tak że nie miałem masła na korku od oleju ani nie przybywalo mi oleju.Za naprawę dwa lata temu dałem 800zł.Mechanik nie sprawdzil mi pierścieni i po naprawie głowicy po 3 tygodniach musiałem wymienić pierścienie.Lepiej sprawdzić odrazu a nie wydawać podwójnie kasy.Napisz skąd jesteś mam dobrego mechanika(niestety tamtą astrę robił inny bo tego jeszcze nie znałem)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i każdy obstawia właśnie tą uszczelkę... Jeden z nich powiedział właśnie dokładnie to samo odnośnie tak dużego ubytku płynu co kolega w poście powyżej. Olej na bagnecie w porządku, nic więcej, nic mniej, żadnych bąbli. Nic, trzeba wymienić i już A jestem z Katowic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 12 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2009 , termostat się otwiera, wentylator załącza się przy 90 stopniach. aspius, nie wydaje Ci się, że koledze coś za szybko załącza się wentylator? Czy to nie ma nic do rzeczy? Nie ma nic do rzeczy, bo wentylator ma własny niezależny czujnik temperatury umieszczony w chłodnicy.Oprócz tego w aucie są jeszcze 2 czujniki temperatury: dla komputera i wskaźnika temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/22627-prawda-czy-%C5%9Bciema/#findComment-147073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.