Skocz do zawartości

Wymontowanie dmuchawy powietrza.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie i Panie mam problem z moja dmuchawa i obiegami wewnetrznymi i zewnetrznymi...jak widac na zdjeciu 3 mam wylamana klapke zamykajaca i otwierajaco owe obiegi. nie moge do niej dojsc tak aby albo ja wymienic albo jakos naprawiac. chcialbym wymatowac tą dmuchawe ale zupelnie nie wiem jak to zrobic. dzis troche sie bawilem ale musialem sie poddac gdyz juz nie mialem pomyslu...;(

 

prosze o pomoc gdyz przez ta klapke mam oba obiegi naraz a to sie rowna zaparowane szyby...

 

z gory wielkie dzieki;-)

 

 

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klucz o ile dobrze pamiętam 5ka i trzeba odkręcić kilka śrub w koło żeby rozpołowić obudowę,

kiepski dostęp ale nic skomplikowanego,odepnij wcześniej kable od dmuchawy ten czerwony i brązowy i dolna część powinna Ci wyjść.Potem odepnij kostkę od silniczka i odkręć go wtedy będziesz mógł wyciągnąć tą przysłonę.Miałem podobny problem z tym że u mnie pękła ośka tej klapki i silniczek cały czas chodził a klapka bujała się w jedna i druga stronę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego no wlasnie mam tak jak piszesz ze oska jest peknieta i klapka wisi w powietrzu...a jest jakas srubka z tylu tej dmuchawy? bo jesli tak to nie jestem w stanie dojsc...niestety takiego klucza nie posiadam ale udalo mi sie na swoj sposob odkrecic dwie srubki ktore sa po lewej i po prawej stronie na gorze (obok kratki wlotowej obiegu wewnetrznego) no i niestety nic nie chcialo wyjsc i sie wtedy troche poddalem i zrobilem zdjecie myslac ze tu ktos pomoze;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Z tyłu nie było chyba żadnej śrubki,a na pewno odkręcałem te odwrócone w dół ale nie wiem czy na przejściu w stronę nagrzewnicy też bo już nie pamiętam.Po odkręceniu trzeba było trochę tym pokiwać na boki żeby rozłączyć tą obudowę bo obydwie części się zazębiają,ale plastik jest dość miękki i raczej nie powinien pęknąć.Przy okazji wyczyścisz sobie cały wentylator bo gromadzi się tam syf.A sama klapka ma z czoła w ośce wcięcie chyba w kształcie krzyżyka i w to wchodzi ośka silniczka i tam była pęknięta.U mnie wystarczyło wymontować tą klapkę i odwrócić o 180 stopni ponieważ z drugiej strony jest ona identyczna.Ta strona klapki która zamyka obieg zewnętrzny miała wytartą gąbkę (obydwie strony są obklejone,spełnia ona zadanie uszczelki) ale obkleiłem ją pianką taką jak kładzie się pod panele podłogowe(akurat coś takiego miałem)i sprawdza się bardzo dobrze.

Z tego co wiem to są dwa rodzaje tych wentylatorów firmy Delphi i Behr i budowa ich na pewno się trochę rożni,ja u siebie już dość dawno to rozkręcałem więc wzrokowa już dobrze nie kojarzę ale masz chyba tę samą co ja czyli Delphi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam delphi bo jest jakas kartka naklejona za filtrem przeciwpylkowym. kurcze chyba jutro od rana znow zaczne sie w to bawic i odkrece te wszystkie srubki ktore sa skierowane w dol tak jak mowisz. miedzy silniczkiem i ta kratka jest wlasnie taki krzyzak ktory nakreca kratke poprzez obrot silnika i na laczeniu kratki i tego krzyzaka mam ulamane. dzieki za odpowiedz bo parujace szyby to zgroza samochodu...a Kocham ten samochod i nie chce go oddawac...:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz odwróć tą klapkę o 180 stopni bo klejenie raczej nic nie da poniewarz ten silniczek jak ją zamknie to i tak cały czas jest pod napięciem i z dość duża siła na nią napiera bo wewnątrz ma przekładnie ślimakowa.Tak się wydaje ale nie ma tam nic skomplikowanego,na pewno dasz sobie rade. :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to i tak cały czas jest pod napięciem i z dość duża siła

No widze ze ktos potwierdza moje slowa ze silnik jest caly czas pod napieciem. Jest tam zrobiony taki myk ze jest takie male sprzegielko ktore pozawal na to zeby silnik sie obkrecal caly czas a klapa wtedy tylko lekko pulsuje zarowno jak silnik kreci sie w strone tak ze ma byc obieg wewnetrzny i zewnetrzny. Bardzo prosto rozwiazal to opel. Ludziska sie tam doszukuja roznych innych rozwiazan w postaci ukladow elektronicznych rozpoznawajacych zwiekszone obciazenie silnika elektrycznego czy jakis krancowek. Niestety niczego takie go nie ma. Przycisk na konsoli zmienia jedynie biegunowosc pradu doplywajacego do silniczka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok koledzy;-) Mi juz sie sztuka dojscia do rozebrania dmuchawy udala i jestem szczesliwy;-) 4h pracy, duzo wyginania sie przy samochodzie bo dojscie nie za dobre ale mysle ze warto bo zaparowane na maxa szyby juz od wczesnej jesieni bo koniec wiosny to udreka;/

ponizej oczywiscie opisze jak do tego doszedlem.

przypominam:

powod zabawy: ulamana klapka ktora rozdziela obieg wewnetrzny i zewnetrzny.

miejsce ulamania: przy krzyzaku laczacym ową klapke z silniczkiem sterujacym.

na podstawie poprzednich zdjec i painta sprobuje tez wizualnie przedstawic sprawe

 

zdjecie 1:

 

Dołączona grafika

 

zdjecie przedstawia dmuchawe DELPHI. numerki 1,2 i 3 oznaczaja czesci z ktorych jest ona zlozona. czesci 1 i 2 mozna odkrecic, 3 jest raczej na stale przymocowana ktora jest juz polaczona z filtrem przeciwpylkowym. w czesci 1 jest silnik wraz z wentylatorem ktory wtlacza powietrze ktore pozniej wylatuje z kratek;-) 2 jest to czesc ktora mnie najbardziej interesowala, w niej znajduje sie klapka a z boczku niej jest przykrecony silniczek ktora ta klapke steruje.

 

od czego zaczac?

pierwsze co nalezy zrobic to odlaczyc wtyczke od silnika sterujacego klapke i odkrecic dwie srubki zaznaczone w czerwonych kolkach na zdjeciu ponizej:

 

Dołączona grafika

 

nastepnie musimy dobrac sie do tego od strony silnika (glownego):)

otwieramy maske i po lewej stronie do gory pod szerokim plastikiem znajduje sie wlot powietrza do obiegu. mysimy odkrecic 4 sruby ktore sa na "gwiazdke" i wyciagajac plastik ktory odkrecimy mozna od gory zauwazyc kolejna srubke, tego samego typu ktory jest na zdjeciu powyzej zaznaczony czerwonym kolkiem. (niestety zdjecia nie mam bo aparatu nie posiadalem przy sobie)

 

odkrecajac tą srubke mozemy wejsc do samochodu i sprobowac wyciagnac element 2. jesli miesca nam na to brakuje (bo niestety miejsca na ta czynnosc jest bardzo malo) mozemy odkrecic element 1 i delikatnie naginajac element 3 powinnismy dac rade;-) (ja majac poduszke powietrzna wyciaglem dosc swobodnie ale mialem juz odkrecony element 1 gdyz robilem to nie wiedzac co trzeba odkrecic aby sie do tego dobrac)

 

i tym samym udalo sie wyciagnac to na co tak bardzo czekalem i zobaczyc co z tym i jak;-) ja odwrocilem klapke przyklejajac na "kropelke" ulamana czesc do krzyzaka. po obroceniu klapki mialem juz ten element ulamany z drugiej strony tak wiec przy silniczku jest jak nowe;-) silniczek tez trzeba odkrecic ale mozna to (a nawet nalezy) zrobic to juz po wyciagnieciu calego elementu, jest on przykrecony na 3 srubki przy czym jednej zupelnie nie widac.

 

ja sobie klapke z jednej strony tez obkleilem pianka od paneli bo tą oryginalna mialem cala zepsuta...

 

i na koniec jeszcze jedna ciekawostka:

przed tą cala zabawa duzo czytalem na tym forum i nie tylko i doszukalem sie pewnej fajnej informacji ktora w moim przypadku sie potwierdzila. mialem zle podlaczona biegunowosc w silniku i wtedy jak mial byc obieg zewnetrzny byl wewnetrzny i na odwrot. mozna to sprawdzic w dosc latwy sposob: wlaczajac przyciskiem obieg wewnetrzny i ustawieniu powietrza na szybe przycisk powinien zgasnac a przekrecajac dalej powinien sie zapalic. jesli jest na odwrot to macie to samo co ja. z tego co doczytalem panowie z Opla popelnili maly blad wlasnie podlaczajac silniczek sterujacy klapka. aby to naprawic nalezy zmienic biegunowosc owego silniczka a ze mamy do neigo znakomity dostep (nawet po wyciagnieciu schowka) to mozna to zrobic. wystarczy zamienic dwa kabelki ktore dochodza do tego silniczka i wszystko;-)

 

troche sie rozpisalem ale mam nadzieje ze pomoge paru osoba gdyz szukalem takiego opisu w necie i niestety nie znalazlem wiec sam napisalem;-))

 

milej pracy i duzo cierpliwosci zycze;-))

 

jak co sluze pomoca w tej sprawie gg: 6581989

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepnie musimy dobrac sie do tego od strony silnika (glownego):)

otwieramy maske i po lewej stronie do gory pod szerokim plastikiem znajduje sie wlot powietrza do obiegu. mysimy odkrecic 4 sruby ktore sa na "gwiazdke" i wyciagajac plastik ktory odkrecimy mozna od gory zauwazyc kolejna srubke, tego samego typu ktory jest na zdjeciu powyzej zaznaczony czerwonym kolkiem. (niestety zdjecia nie mam bo aparatu nie posiadalem przy sobie)

 

 

Ja akurat tej części nie demontowałem ponieważ odkręcając dolna cześć dmuchawy i silniczek obiegu zew-wew,można od dołu wyciągnąć tą klapkę.Zawsze to mniej rozkręcania choć dojście może trochę gorsze,ale jak kto woli.

Ważne że zrobione i PLN.na piwko zostało w kieszeni :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety ja nie dalem rady wyciagnac tej klapki tak jak piszesz gdyz z drugie strony byla ona zamocowana na drugi krzyzak ktory jest dosc mocny i wysunac klapke z niego to trudna sztuka (wedlug mnie prawie niemozliwa) ale jesli Ci sie udalo to fajnie;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności