Skocz do zawartości

Nie odpala, tylko na pych, szarpie, błędy 19 i 92, przerywa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem ze swoją corsą B. Nie wiem jaki jest dokładnie silnik ponieważ był swap robiony przez poprzedniego właściciela a numery silnika są nieczytelne. Wiem że od astry 1.6 16V ecotec, ilość zębów na pasku rozrządu to 169- wiem bo zmieniałem pasek. Głowica R90.

 

Jest taki problem. Przede wszystkim nie odpala, jedynie na pych i to też nie od razu, troszke trzeba pchnąć żeby załapała. Tak jest na zimnym jak i ciepłym silniku. Oczywiście na ciepłym deczko lepiej. A jak kręce rozrusznikiem to strzeli czasami.

 

Co sie dzieje po odpaleniu:

 

Obroty jałowe w normie na zimnym jak i cieplym silniku.

Podczas jazdy jesli zimny to jeszcze jakoś w miare sie wkręca na obroty i nie przerywa. Po rozgrzaniu juz jest kaszana, przerywa, nie wkreca sie na obroty, czasem jak by chodził na trzy gary, po odpuszczeniu i dodaniu gazu jakby s powrotem zaczynał na 4.

 

Jak kupiłem ten samochód odpalał normalnie.

Pojeździłem 3 dni i stało sie tak jak napisałem wyżej.

Oczywiscie w ciągu tych 3 dni było coraz gorzej.

 

Co robiłem:

Po pierwsze to sprawdziłem błędy na wyłączonym silniku:

Początkowo pokazywał tylko 92. Kilka dni po kolei.

Teraz pokazuje błąd 19 i 92.

Czyli czujnik wału i wałków.

Czujnik walu jako ze silnik nie odpalony to chyba prawidlowo pokazuje jak sie nie myle.

Czujnik wałków jest już 3ci i oryginał i nadal to samo czyli lipa i zadnej poprawy.

Sprawdzony rozrząd ustawiony prawidłowo, przed zmianą rozrządu również był prawidłowo ustawiony.

 

Acha, na biegu jalowym po rozgrzaniu silnika świeci się kontrolka oleju. Czy może to być spowodowane nieszczelnością czujnika ciśnienia, tam gdzie jest osadzony sączy się olej, jest chyba ułamany jeden z zaczepów czujnika.

 

Pomoże ktoś w rozwiązaniu problemu.

Juz mi ręce opadają.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23318-nie-odpala-tylko-na-pych-szarpie-b%C5%82%C4%99dy-19-i-92-przerywa/
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłeś ciśnienie oleju?

Czy chcesz do końca zatrzeć silnik?

Zmierz cewkę w czujniku wału.

 

Problem rozwiązany.

 

Zmieniałem czujniki rozrządu i wału i nic nie pomagało.

Jestem po prostu deb.

Wiedziałem że przerwa między czujnikiem wału a kołem na wale nie powinna przekraczać 1mm.

Od początku widziałem że ta przerwa wynosi prawie centymetr a nic z tym nie zrobiłem.

Teraz silnik nie pokazuje błędów i jedzie w miare, juz tak sie nie dusi.

 

Jaki ja moge mieć silnik?

Inne dane podane wcześniej, dodam ze pasek rozrządu 169 zębów.

 

Dam fotkę silnika ale nie wiem czy dzisiaj bo juz ciemnawo.

 

Najprawdopodobniej jest to corsa GSI czyli bedzie silnik x16xe

Na tapicerce drzwi sa czerwone paski i pełne wyposażenie bez klimy.

Fotke wstawię to zobaczymy

 

[ Dodano: Pią Wrz 11, 2009 08:39 ]

Jest jaszcze jeden problem

Glownie po rozgrzaniu po przejechaniu jakichś 10km nie wkreca sie na obroty.

Tak jakby nie chodzil na wszystkie gary, pierdzi.

Nie ubtwa plynu chlodzacego i nie ma mazi na korku oleju.

 

Nie pokazuje błędów

 

[ Dodano: Czw Wrz 17, 2009 09:36 ]

A może to być aparat zapłonowy?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności