Skocz do zawartości

Zafira B kłopoty z alternatorem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Jestem właścicielem Zafiry z 2006 z silnikiem 1,9 150km.Wymieniono mi już trzy

alternatory .Za kazdym razem po przejechaniu ok. 1 do 3 km zapala się kontrolka ładowania.Alternatory były różne tzn. podróby i orginalne oplowski po regeneracji.Czy to prawda ,że po każdej wymianie alternatora należy przeprogramować komputer.W momencie kiedy gaśnie kontrolka podobno ładowanie nadal jest.Czy ktoś z kolegów miał

taki problem.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.W momencie kiedy gaśnie kontrolka podobno ładowanie nadal jest

Kontrolka zapala się gdy nie ma ładowania. Ale jeśli zapala się

po przejechaniu ok. 1 do 3 km

To natychmiast wracaj z reklamacją i zmień mechanika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czemu pada ?Bo podobno po każdej wymianie alternatora trzeba coś zrobic z komputerem w samochodzie,a nie było to zrobione.Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czemu pada ?Bo podobno po każdej wymianie alternatora trzeba coś zrobic z komputerem w samochodzie,a nie było to zrobione.Pozdrawiam.

Jeśli wymieniasz na taki sam jaki był, (np.Denso 105A jest u mnie w 1.9CDTI 120KM, albo jakiś Boch ....) to bardzo mało trzeba wykonać! tzn. po każdym odłączeniu akumulatora, tylko jeśli masz ESP, zawsze wymagana jest kalibracja kąta skrętu kierownicy, do wykonania nawet opcom-em.

 

Przesiadka np.z Denso na Bocha "kosztuje"...tzn.zmiana softu do zarządzania silnikiem!

 

Nic nie kombinować z zamiankami (wtyczka) i sprawa prosta!Wymiana akumulatora prawie zawsze konieczna po takich cyrkach! ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 2 mies. temu miałem to samo.

2 alternatory spaliłem, przy zakładaniu trzeciego stary elektryk samochodowy powiedział, że to na 90% stary akumulator (fabryczny z 2005) i alternator nie może go naładować.

Rzeczywiście miał rację!

Zmień akumulator i szerokiej drogi!

 

pzdr Zenek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że może spalić się alternator, zdarza się. Ale wymieniając na nowy zawsze należy sprawdzić czy pracuje właściwie tzn czy podaje prawidłowe napięcie jaki ma pobór prądu przy włączonych wszystkich odbiornikach takich jak światła, nawiew, ogrzewanie, radio. Czy przypadkiem nie jest przekroczone obciążenie znamionowe. Sprawdzić czy nie nagrzewa się nadmiernie. Jeśli się tego nie zrobi to można alternatory wymieniać w nieskończoność co kilka czy kilkanaście kilometrów. I tłumaczenie że spalił się nie wiadomo czemu nie przekonuje mnie, ZAWSZE jest jakaś przyczyna.

Dziękuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dzisiaj prawdopodobnie sprawa została zakonczona.Po zamontowaniu orginalnego alternatora po naprawie( nie wiem gdzie , kto i za ile naprawiał ten alternator) i po wykonaniu jakiś zabiegów z komputerem .Jest chyba OK.Przejechałem 40 km i nic się nie

dzieje.Dziękuje za rady.W serwisie byli zdziwieni ,że trzeba robić kalibracje układu kierowniczego itd. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności