Gość redeeps Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Witam. Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś kombinował z czymkolwiek co ma dać oszczędność paliwa? Mówię tu o prostych przeróbkach ew. bardziej zaawansowanych systemach. I żeby nikt nie pisał, że styl jazdy, bo to zbyt oczywiste. Ale jazda emeryta, zapchany egr i zamulone turbo też nie jest dobre. Dlatego zastanawia mnie kilka kwestii. 1. Temperatura paliwa - jak na moje im wyższa tym lepiej? Może jakiś podgrzewacz do paliwka, z komputera sczytałem, że temperatura mojego paliwa wynosi coś kolo 40-50 stopni. Podgrzewacz w tym silniku podobno występuje, jednak u siebie go nie mam . 2. Wiadomo, że nagrzewanie się silnika ma duży wpływ na spalanie, szczególnie jak ktoś robi krótkie trasy. Tutaj można użyć osłony silnika. U mnie na razie jej nie ma nie wiem czy wszystkie Corsy C tak maja? Może jakiś system żaluzji na chłodnice? Może macie jakieś pomysły, które można zrealizować w domowym "warsztacie"?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Moja corsa cdti strasznie długo sie nagrzewa. do pracy mam 20km - 2km spod domu miasto i później 18km pod samą pracę drogą szybkiego ruchy. w moim starszym samochodzie zanim wjechałem na trase to silniczek był nagrzany, natomiast zanim cdti sie nagrzeje to 1/3 trasy już pokonana:/ inna rzecz jaką zaobserwowałem to to, że strasznie szybko traci temperature.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-141830 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wild_elk Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 ja nie próbowałem zakładac osłony chociaż chętnie bym to zrobił ale niestety jej nie mam, wsadziłem kiedyś kawałek kartonu przed chłodnice no i kolokwialnie mówiąc "szału ni ma" a raczej nie było bez zasłoniętej chłodnicy zimą samochód nagrzewał się po 8 km a z zasłonięta chłodnicą po 6 km więc po kilku dniach wywaliłem ten bardziew bo stwierdziłem, że nie to nie ma sensu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-141771 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Witam ja stosuje dodatek do paliwa 1litr na 50 ropy oszczednosci siegaja około 20% (potwierdzam sprawdzone osobiscie) litr dodatku kosztuje lub cos koło tego 7,6 złotych polski produkt zdobył dwa medale na targach moj brat go znalazł i mi polecił tyle ze stosował on do benzyniaka tu masz linka http://www.inwex.pl/ nie mozna kupic tego w sklepie juz probowałem jedynie przez kuriera u producenta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 20% - czyli jakie Ci spalanie wychodzi z tym dodatkiem?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość redeeps Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 podpinam sie do pytania, natknałem się na tego typu teorie, przy okazji elektrolizerów. Ludzie dodawali coś do baku oprocz wodoru do mieszanki powietrza. I niby dopiero wtedy była oszczędność. Na pewno przetestuje ten wynalazek jak juz uda mi się go zamówic http://www.inwex.pl/inside.php?pg=chs_ddp   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Witam ja stosuje dodatek do paliwa 1litr na 50 ropy oszczednosci siegaja około 20% (potwierdzam sprawdzone osobiscie) moglbys napisaj co masz na mysli 20% oszczednosi w spalaniu, oraz jak obliczyles ta oszczednosc?? wszyscy jesteśmy ciekawi. takei rzeczy kolego to tylko w erze, nie mozna kupic tego w sklepie juz probowałem jedynie przez kuriera u producenta http://moto.allegro.pl/item756051686_skuteczny_dodatek_eko_v_do_diesel_a.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137786 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość redeeps Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Trochę się pomondraluje ... moje obliczenia na temat takiego dodatku: Zakładając bak taki jak w corsie czyli 44l spalanie na poziomie 5l/100km cena ropy 3,70zl/1l jeśli na 100l trzeba wlać 2l dodatku na 44l wychodzi 0,44*2 = 0,88l dodatku na bak (zakładając ze wyjeździmy cały do cna za każdym razem). Czyli spalanie powinno wyjść co najmniej 44,88l/5l = 897,6km , 44/897,6km = 0,49l/100km (oszczędność [4,9/5=0,98=98%] 2%) na baku przy czym... 5l dodatku kosztuje 72zl (z przesyłka) czyli potrzebne 0,88 kosztuje 72/500 * 88 = 12,67zl. Teraz ile zalejemy za to ropy? 12,67zl / 3,7zl = 3,42l ropy. Załóżmy ze tyle zaoszczędzamy nie dodając dodatku... czyli jakie by nam wyszło spalanie gdybyśmy dolali tyle litrów ropy zamiast dodatku. 47,42l/5l = 948,4km. A teraz 44l/948,4km = 4,64l/100km - jaka to oszczędność? 4,64l/5l = 0,92 = 92% , Czyli oszczędzamy ok. 8%. Czyli jeśli kupimy środek i nie oszczędzimy CO NAJMNIEJ 10% ropy to środek można sobie ekhm wsadzić i lepiej lać ropę niż wynalazki ... takie jest moje zdanie (trzeba pamiętać, że środek też kosztuje) W równaniach pominąłem skracanie jednostek itp., czyli obliczenia w skrócie. Zakładałem ze środek jest co najmniej "mocy" zwykłej ropy i ze jest dodatkiem, a nie częścią tankowania(jakby był poza bakiem ).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2009 Ja sądzę, że zasłanianie chłodnicy nie ma sensu. Od tego jest termostat. Kiedyś sobie zasłoniłem, to silnik się gotował, cały czas wentylator chodził i nie miał jak chłodzić, bo zasłonięta chłodnica. Co prawda, to doświadczenia z benzyny. Jeśli temperatura paliwa ma znaczenie, to myślę, że trzeba iść tym tropem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137653 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 2 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2009 spalanie powinno wyjść co najmniej 44,88l/5l = 897,6km jakie by nam wyszło spalanie gdybyśmy dolali tyle litrów ropy zamiast dodatku. 47,42l/5l = 948,4km A teraz 44l/948,4km = 4,64l/100km - jaka to oszczędność? 4,64l/5l = 0,92 = 92% , Czyli oszczędzamy ok. 8%. te 8% to w druga stronę wychodzi- powinno byc -8%Jeśli temperatura paliwa ma znaczenie, to myślę, że trzeba iść tym tropem. dokladnie tez tak myslę, paliwa (ON) maja naprrawde bardzo duża rozszarzalność cieplną.za chilkę bede miał książke o produktach naftowych i tam powinna byc obliczona rozszerzalnosc cieplna, więc napiszę Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/#findComment-137640 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.