Skocz do zawartości

[1.3 CDTI i inne] Co można zrobić, żeby oszczędzić paliwo.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałbym się dowiedzieć, czy ktoś kombinował z czymkolwiek co ma dać oszczędność paliwa?

Mówię tu o prostych przeróbkach ew. bardziej zaawansowanych systemach.

I żeby nikt nie pisał, że styl jazdy, bo to zbyt oczywiste. Ale jazda emeryta, zapchany egr i zamulone turbo też nie jest dobre. Dlatego zastanawia mnie kilka kwestii.

1. Temperatura paliwa - jak na moje im wyższa tym lepiej? Może jakiś podgrzewacz do paliwka, z komputera sczytałem, że temperatura mojego paliwa wynosi coś kolo 40-50 stopni.

Podgrzewacz w tym silniku podobno występuje, jednak u siebie go nie mam :).

2. Wiadomo, że nagrzewanie się silnika ma duży wpływ na spalanie, szczególnie jak ktoś robi krótkie trasy. Tutaj można użyć osłony silnika. U mnie na razie jej nie ma nie wiem czy wszystkie Corsy C tak maja? Może jakiś system żaluzji na chłodnice? :):D

 

Może macie jakieś pomysły, które można zrealizować w domowym "warsztacie"?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/23407-13-cdti-i-inne-co-mo%C5%BCna-zrobi%C4%87-%C5%BCeby-oszcz%C4%99dzi%C4%87-paliwo/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Moja corsa cdti strasznie długo sie nagrzewa. do pracy mam 20km - 2km spod domu miasto i później 18km pod samą pracę drogą szybkiego ruchy. w moim starszym samochodzie zanim wjechałem na trase to silniczek był nagrzany, natomiast zanim cdti sie nagrzeje to 1/3 trasy już pokonana:/ inna rzecz jaką zaobserwowałem to to, że strasznie szybko traci temperature.

 

ja nie próbowałem zakładac osłony chociaż chętnie bym to zrobił ale niestety jej nie mam, wsadziłem kiedyś kawałek kartonu przed chłodnice no i kolokwialnie mówiąc "szału ni ma" a raczej nie było :) bez zasłoniętej chłodnicy zimą samochód nagrzewał się po 8 km a z zasłonięta chłodnicą po 6 km więc po kilku dniach wywaliłem ten bardziew bo stwierdziłem, że nie to nie ma sensu :)

 

  • 3 tygodnie później...

Witam ja stosuje dodatek do paliwa 1litr na 50 ropy oszczednosci siegaja około 20% (potwierdzam sprawdzone osobiscie) litr dodatku kosztuje lub cos koło tego 7,6 złotych polski produkt zdobył dwa medale na targach moj brat go znalazł i mi polecił tyle ze stosował on do benzyniaka tu masz linka http://www.inwex.pl/ nie mozna kupic tego w sklepie juz probowałem jedynie przez kuriera u producenta

 

podpinam sie do pytania,

natknałem się na tego typu teorie, przy okazji elektrolizerów. Ludzie dodawali coś do baku oprocz wodoru do mieszanki powietrza. I niby dopiero wtedy była oszczędność. Na pewno przetestuje ten wynalazek jak juz uda mi się go zamówic ;)

 

http://www.inwex.pl/inside.php?pg=chs_ddp

 

Witam ja stosuje dodatek do paliwa 1litr na 50 ropy oszczednosci siegaja około 20% (potwierdzam sprawdzone osobiscie)

moglbys napisaj co masz na mysli 20% oszczednosi w spalaniu, oraz jak obliczyles ta oszczednosc?? wszyscy jesteśmy ciekawi.

takei rzeczy kolego to tylko w erze,

nie mozna kupic tego w sklepie juz probowałem jedynie przez kuriera u producenta

http://moto.allegro.pl/item756051686_skuteczny_dodatek_eko_v_do_diesel_a.html

 

Trochę się pomondraluje ... moje obliczenia na temat takiego dodatku:

 

Zakładając bak taki jak w corsie czyli 44l spalanie na poziomie 5l/100km cena ropy 3,70zl/1l jeśli na 100l trzeba wlać 2l dodatku

na 44l wychodzi 0,44*2 = 0,88l dodatku na bak (zakładając ze wyjeździmy cały do cna za każdym razem). Czyli spalanie powinno wyjść co najmniej 44,88l/5l = 897,6km , 44/897,6km = 0,49l/100km (oszczędność [4,9/5=0,98=98%] 2%) na baku przy czym...

5l dodatku kosztuje 72zl (z przesyłka) czyli potrzebne 0,88 kosztuje 72/500 * 88 = 12,67zl. Teraz ile zalejemy za to ropy? 12,67zl / 3,7zl = 3,42l ropy. Załóżmy ze tyle zaoszczędzamy nie dodając dodatku... czyli jakie by nam wyszło spalanie gdybyśmy dolali tyle litrów ropy zamiast dodatku. 47,42l/5l = 948,4km. A teraz 44l/948,4km = 4,64l/100km - jaka to oszczędność? 4,64l/5l = 0,92 = 92% , Czyli oszczędzamy ok. 8%. Czyli jeśli kupimy środek i nie oszczędzimy CO NAJMNIEJ 10% ropy to środek można sobie ekhm wsadzić i lepiej lać ropę niż wynalazki :drunk: ... takie jest moje zdanie :P (trzeba pamiętać, że środek też kosztuje)

 

W równaniach pominąłem skracanie jednostek itp., czyli obliczenia w skrócie.

Zakładałem ze środek jest co najmniej "mocy" zwykłej ropy i ze jest dodatkiem, a nie częścią tankowania(jakby był poza bakiem :shock:).

 

Ja sądzę, że zasłanianie chłodnicy nie ma sensu.

Od tego jest termostat.

Kiedyś sobie zasłoniłem, to silnik się gotował, cały czas wentylator chodził i nie miał jak chłodzić, bo zasłonięta chłodnica.

Co prawda, to doświadczenia z benzyny.

Jeśli temperatura paliwa ma znaczenie, to myślę, że trzeba iść tym tropem.

 

spalanie powinno wyjść co najmniej 44,88l/5l = 897,6km

jakie by nam wyszło spalanie gdybyśmy dolali tyle litrów ropy zamiast dodatku. 47,42l/5l = 948,4km

A teraz 44l/948,4km = 4,64l/100km - jaka to oszczędność? 4,64l/5l = 0,92 = 92% , Czyli oszczędzamy ok. 8%.

te 8% to w druga stronę wychodzi- powinno byc -8%

Jeśli temperatura paliwa ma znaczenie, to myślę, że trzeba iść tym tropem.

dokladnie tez tak myslę, paliwa (ON) maja naprrawde bardzo duża rozszarzalność cieplną.

za chilkę bede miał książke o produktach naftowych i tam powinna byc obliczona rozszerzalnosc cieplna, więc napiszę

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności