Skocz do zawartości
Gość Anonymous

problem z Agilą po wymianie rozrzadu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam na formu. Mam agilkę 1.2 16V z 2000 95500 km przebiegu. Ostanio pojawił sie problem z głośna pracą silnika podczas rozruchu zimnego silnika (1-2 sek.). Był to oczywiście zużyty napinacz hydrualiczny. Rozrząd został wymieniony i praca silnika jest ok. Ale pojawił się inny problem. Zapaliła sie kontrolka "check engine". Wg komputera był to błąd związany z czujnikiem położenia wału. Czujnik został wymieniony na nowy (2 razy), błąd skasowany. Jednak po ponowym uruchomieniu silnika, kontrolka się zapala i komputer pokazuje błąd "zabyt niskie napięcie na czujniku położenia wału". Wszytskie styki były sprawdzone. Czy ktoś z obecnych na formu, ma jakiś pomysł jak rozwiązać problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest duże prawdopodobieństwo niewłaściwego ustalenia położenia tarczy kodowej na wałku rozrządu. Mechanik mógł chcieć sprawdzić dokręcenie śruby mocującej koło zębate do wałka po zdjęciu przyrządu pozycjonującego rozrząd podczas montażu i przeciągnął.

W moim przypadku z powodu złego ustawienia tarczy falowały wolne obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Dziękuje za rade. Podpowiem mechanikowi w poniedziałek, on z kolei dopatruje się problemu w elementach elektrycznych. Jeszcze raz dziekuje. Pozdrawiam, dam znac co było nie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam..od miesiąca jestem szczęśliwym właścicielem agili 1.2 benzyna. poprzedni właściciel powiedział,ze ma łańcuszek na rozrządzie i nie ma potrzeby wymieniać.. auto ma 144500km.przebiegu.. co o tym sadzicie :hyhy: kiedy należy wymienić..

 

 

 

 

 

 

Usunąłem zbędny cytat i poprawiłem pisownie/Kacper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posłuchaj silnika. Jak łańcuch mocno hałasuje to warto by wymienić. Łańcuch znajduje się pod pokrywą z prawej strony silnika (patrząc w kierunku jazdy do przodu). Łańcuchy teoretycznie miały być dozgonne. Ostatnio się dowiedziałem, że w 1,2 są trwalsze niż w 1,0 bo nie są narażone na duże przeciążenia (z uwagi na różnicę 4 i 3 cylindry).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

także słyszałem że są niewymienialne ale tak jak kolega zauważył że jak za bardzo się tłucze to można wymienić ???

pozdro ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie również zaczęło dzwonić 2-3s po odpaleniu (Corsa C1.2). Przebieg niby 101tyś. Czy mechanik może sprawdzić stan łańcuszka czy jego naciąg zdejmując tylko pokrywę silnika, czy trzeba to kompletnie zdemontować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.