Skocz do zawartości

wytrzymalość mechaniczna Opla


Rekomendowane odpowiedzi

a ja w kwestii wytrzymałości budy zgaszę was polonezem... najbezpieczniejsze auto w tamtych latach przewyższające poziomem bezpieczeństwa fury mające poduchy

z racji konstrukcji czołgu, grubych blach i kilku niezamierzonych błędów konstruktorskich (na przykład ukształtowanie grodzi silnika) nie były mu potrzebne poduchy - kolumna kierownicy przy uderzeniu szła w przód a nie w klatę kierowcy... poza tym auto twarde jak diabli - przeżyłem poważną drake... poldek nie przeżył i poszedł na żyletki, ale w busie (fiat ducato) wyrwało mocowanie tylnego zawieszenia i bus był z metr krótszy 8)

w poldku silnik wjechał pod podłogę i pół przodu nie było

dobrze, że nie moja wina bo chyba byłbym nieźle w plecy

tu w ramach ciekawostki - może niektórzy znają:

Jeremy Clarkson w swoim programie na maxa pastwił się nad poldkiem, ale po skraszowaniu go z dźwigu na 30 metrach potwierdził słowa Zientarskiego - bardzo bezpieczne auto 8)

miałem 3 prywatnie... 8)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2362-wytrzymalo%C5%9B%C4%87-mechaniczna-opla/page/5/#findComment-108789
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

iekawostka o mercedesie. znajomy ma w anglii okularnika i twierdzi, że kontynentalne mają zdecydowanie większą odporność na rdzewienie ale głównie dlatego, że w uk nie ma śniegu a jak już spadnie to i tak nie wiedzą że można sypać drogi

solą :-) dlaczego? nie dlatego że do kontynentalnych idze lepsiejsza blacha tylko dlatego, że teoretycznie nie ma potrzeby przywiązywać wagi do zabezpieczeń - ale w praktyce okazuje się że warto by było.

 

sory ale to totalna bzdura

wiele aut z kiera po lewej jak i po prawej

jest skladana na tej samej tasmie z tych samych elementow blach

w UK skladaja auta na europe ,a w europie dla UK

nie wiem, mówię co zaobserwował właściciel po badaniach organoleptycznych :)

 

poza tym myślę, że raczej nie ma znaczenia gdzie jest składany tylko na jaki rynek jeśli rozpatrujemy tu takie kwestie.

 

i widzialem co roku ,jak zima sypali sol na ulice

masz troche bledne informacje kolego :)

serio? :-) skąd ten paraliż komunikacyjny w londynie :)

 

pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2362-wytrzymalo%C5%9B%C4%87-mechaniczna-opla/page/5/#findComment-108207
Udostępnij na innych stronach

skad paraliz w Londynie ??

z braku umiejetnosci jazdy po sniegu

angole nie potrafia jezdzic po sliskim i sniegu

2 cm napada i kraj stoi w gigantycznym korku

nie mowie juz o 5-10 cm bo wtedy jest katastrofa

a w TV trabia zeby nie jezdzic jak nie ma potrzeby

to raz

a dwa z braku opon zimowych w UK

sa dostepne na specjalne zamowienie

jak pytalem kiedys to oczy wywalili ze czegos takiego szukam

 

a co do kraju montazu i kraju sprzedazy

co za roznica gdzie pojedzie jak wszystko jest na jednej tasmie montowane

myslisz ze zmieniaja ustawienia maszyn bo auto bedzie sprzedawane w UK ??

mylisz sie kolego i to bardzo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2362-wytrzymalo%C5%9B%C4%87-mechaniczna-opla/page/5/#findComment-108091
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

co do polonezow moj ojciec raz dostal w bok wjechal w niego rozpedzony mercedes...merc mial skasowany caly przod, a ojciec w poldku poczul lekkie bojniecie i skonczylo sie na wgniecionych drzwiach

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2362-wytrzymalo%C5%9B%C4%87-mechaniczna-opla/page/5/#findComment-104863
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

W odpowiedzi na pytanie z tematu o wytrzymałość uderzeniową OPLA mam kilka doświadczeń. Kilka lat temu Vectra B wymusiła pierwszeństwo przed moją ówczesną ibizką 96, delikatne puknięcia czołowo i w Vectra miała rysy na zderzaku, a ja musiałem wycinać podłużnicę i przesunięty silnik (ale to może tylko fizyka uderzenia (prędkość ok. 6 km/h), teraz posiadam signum 2003r. ruszając w korku najechałem na tył bmw x5 (wyżej zderzak) w bmw nic u mnie wszystko się pogniotło, ale nie zniszczyło, tylko poprostu popękały zaczepy lamp, chłodnic itp. Chodzi tutaj o bezpieczeństwo pieszego, gdzie w momencie jego potrącenia auto powinno pochłonąć moc uderzeniową, tak samo stało się w moim przypadku, delikatne pęknięcia zaczepów i wszystko ładnie się poskładało 8). Nic dziwnego, że polonezy, o których piszecie są tak "bezpieczne" dla kierowcy, natomiast piesi rzadko wychodzili sprawni z najmniejszym spotkaniem na jezdni z tym autem. Kolejne doświadczenie ostatniej zimy. Daewoo lanos z dość dużym impetem uderzył mi w tył kiedy stałem w kolumnie pojazdów. Całkowicie pogięte maski, błotniki itp.. w mojej signuni uszkodzeniu uległa... folia ochronna zderzaka tylnego, dosłownie nic, nawet czujniki nie wypadły. Wszystko o czym mówisz kolego jest kwestią strefy ochronnej pojazdu itp. Serdecznie pozdrawiam szanownych forumowiczów :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/2362-wytrzymalo%C5%9B%C4%87-mechaniczna-opla/page/5/#findComment-97403
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności