Gość Anonymous Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Witam, Panowie, rok temu zakupiłem Astre G 1,7 TD 68KM silnik opla. Byłem bardzo zadowolony z jej działania, do czasu.... Jakieś 3 miesiące temu wymieniłem pasek rozrządu, niestety zrobiłem to źle (tzn. nie ja tylko mechanik) źle ustawił kąt wtrysku, zaczął wywalać się błąd o kącie wtrysku itp. Jeden mechanik powiedział, że wtryski mogły pójść albo pompa, potem powiedział, że jest kiepska kompresja na jednym cylindrze, załamka totalna, bo samochód miałem nie cały rok a takie jaja dobrze że nie dałem wiary tym naciągaczom i pojechałem do znajomego mechanika, który przy mnie zmierzył kompresję (która jest ok, tamci goście za fałszywą diagnozę wzięli 300zł, gość za wymianę paska rozrządu 150zł czyli byłem w plecy już 450zł) kolega poprawił to co inny spaprali, ustawił rozrząd jak trzeba i powiedział, że silnik jak na 170000 pracuje super, jest suchutki itd. Tak też mi się wydawało, w zimie stał na polu cały czas, a mimo tego za każdym razem palił na dotyk. Jednak już 3 miesiące minęły i znowu zaczęło się coś dziać. -na 5000km bierze 1,5l oleju -wyświetla się błąd P0400 -pali około 6,5-7l (w cyklu mieszanym, nie jeżdżę jakoś agresywnie) -wiem, że to diesel ale po dodaniu gazu strasznie długo trzeba czekać zanim on "zajarzy, że dodałem gazu. Tego nie było wcześniej. -silnik chodzi równo, ale podczas jazdy czuć lekkie szarpania. -raz potrafi naprawdę fajnie się zbierać jak na te 68KM, a czasem jest tak jakby był to silnik bez turbiny (wiem, że ogólnie w tej astrze to jest turbo prawie jak turbo, ale jak mówię czuć różnicę, a paliwo tankowane jedno i to samo, ze statoila.) Wymieniłem: pasek rozrządu, napinacze, pompę wodną, filtr paliwa, olej, filtr oleju, pasek klinowy. Martwi mnie przede wszystkim spalanie, branie oleju, no i ten spadek mocy (jak już pisałem potrafił naprawdę fajnie chodzić) Mam interfejs obd2, mogę skorzystać z ABcoma, albo Techa2. Z Abcoma mogę wkleić pomiary przy rozgrzanym silniku, może zauważycie jakieś nieprawidłowości. Proszę o pomoc, bo naprawdę już nie wiem co zrobić, żeby ten samochód chodził jak należy. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 Trzeba sprawdzic ustawienie walkow rozrzadu oraz na kopie kat wtrysku. Na mazaka to sie robi kadetta a nie silniki sterowane elktornika- trzeba sie nauczyc tego raz na zawsze. Jaka metoda takie efekty- druciarstwu mowimy stanowczo "nie". Sam wybrales mechanika i tak ci to zrobil jak umial. To z eraz idzie a raz nie to sam blad P0400 juz mowi za siebie- jest to blad egr i jk wiadomo jak sie bedzie dzialo cos z nim to odrazu silnik ma zamulenie z powodu odciecia doladowania. Wyczysc go a wezyki i caly system podcisnienia sprawdz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-139839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2009 tak jak kolega mówi błąd P0400 to egr ,wyczyść go ,sprawdź elektrozawór ,u mnie ten błąd wyskakiwał jak przepływomierz padł,po prostu zrobił się mało czuły   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-138658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 koledzy sorry że odświeżam stary temat, przeczyściłem EGR i widać naprawdę dużą poprawę, znalazłem też temat w którym napisane jest o czyszczeniu elektrozaworów, tylko że w mojej Astrze G 1,7 TD z silnikiem opla, z tych zaworów znalazłem tylko jeden i to EGR, także nie wiem, czy ten model nie posiadał całej reszty? dodam że ten mój egr by strasznie zasyfiony, dlatego myślę, że reszta tych zaworów może być w podobnym stanie i chciałem je przeczyścić, może to trochę pomoże mojemu samochodowi a napewno nie zaszkodzi. Tylko chciałbym te zawory znaleźć, jakby ktoś miał podobny silnik i zaznaczył na zdjęciu gdzie takowe się znajdują to byłoby bardzo miło... Jeszcze chciałem się spytać czy ten silnik bierze dużo oleju, bo mnie na 5000km wziął 1,5l... pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-130115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Kolego, jeśli chodzi o olej to zdecydowanie za dużo go bierze. Jeśli chodzi o elektrozawory, to jest tylko jeden i steruje tylko zaworem EGR (ja go czyściłem), ale u mnie jak u Ciebie też auto raz chodzi lepiej raz gorzej, a błędów nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-130078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Zaraz zaraz 1,5 l na 5k km to dużo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-130076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Tak. Jak na diesla to duzo. powinien łyknac tak okolo 0,5 do gora 1 L ale na 10 tys km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-130036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Omnibs Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Zaraz zaraz 1,5 l na 5k km to dużo? Generalnie producent podaje normy podajże 0,6 ltr. na 1000 ale jest to totalna bzdura bo można zbankrutować . Mnie w 2.0 przepala ok. 0,7 ltr. na 7 tyś. To mój trzeci samochód i każde auto bierze olej( tyle że niektórzy w ogóle nie dolewają a jeszcze rzadziej sprawdzają czy jest ). W twoim przypadku 3 ltr. na 10 tyś to troszkę za dużo, może przepala Ci przez turbinę. Sprawdź czy zawór EGR nasz bardzo "uwalony" w oleju bo to może być przyczyną.(zakładając oczywiście że przy każdym postoju nie zostawiasz plamy pod silnikiem ) Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-129964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 4 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2009 Mój np. w ogóle nie bierze. Dziwi mnie żepodaja takie duże wartości w tych instrukcjach skoro to są oznaki zużycia, a nowy silnik może brać więcej oleju?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-129819 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2009 Jak czyściłem elektrozawór egr to był bardzo brudny, hmm nie tylko tak że olej był osadzony na ściankach, z drugiej strony nie wiadomo kiedy ostatni raz był czyszczony i jak długo trwał proces osadzania oleju http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif. Przez rok uzytkowania plamy nie zauważyłem. Misa olejowa jest cała czarna, ale na 100% z niej nie kapie. A przy tzw. turbince nie ma jakiegoś zaworu do przeczyszczenia, co by mógł osiągi tego silnika poprawić? http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23669-opel-astra-17-dtl/#findComment-129146 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.