Gość Mariusz_760301 Opublikowano 20 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2009 W silnikach Y20DTH stosowana jest pompa vacuum LUK Vapec 14S Budowa pompy przedstawiona została na str. 2 katalogu: http://195.234.230.130/pl/aktuell/download/pdf/luk_vakuum_pumps.pdf Pompa, jak widać, jest piękna w swej prostocie - ilość części zredukowana do minimum. Jest to pompa wyporowa, gdzie elementem wytwarzającym podciśnienie są łopaty wirnika umieszczonego mimośrodowo. Wirnik został umieszczony w ten sposób by uzyskać zmniejszenie komory a co za tym idzie spręż powietrza, które jest tłoczone do komory rozrządu silnika - coś na zasadzie strzykawki gdzie z jednej strony medium jest zasysane a z drugiej powietrze jest przetłaczane Smarowanie wirnika odbywa się olejem silnikowym, który w sprawnie działającej pompie jest zawracany z powrotem do komory rozrządu. Nowa dawka powietrza jest dostarczana do pompy przez tzw. filterki membranowych elektrozaworów układu EGRa. Pompa jest jedno-obiegowa - posiada dwa wejścia - jedno poprzedzone zaworem zwrotnym od serwa pompy hamulcowej - drugie, przez filterki elektrozaworów układu EGRa Jak nie skracać "życia" pompie: - dbać o czystość w/w filterków - małe drobiny powodują uszkadzanie części ciernych pompy (łopat wirnika, wirnika i komory) oraz mogą zapchać otworek kryzowy w pompie powodując tym samym paraliż układu EGR, - dbać o czystość i jakość oleju silnikowego - markowe oleje i filtr oleju, wymiany w zalecanym czasie (nie wskazane odsysanie oleju podczas wymiany) Regeneracja pompy: - w/w elementy cierne daje się regenerować w zakładach obróbki skrawaniem - mile widziana pompa do testów Mam nadzieję, że mój opis rozjaśni co nieco zasadę działania tej pompy. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23695-pompa-vacuum-budowa-i-zasada-dzia%C5%82ania/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sadzik Opublikowano 28 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2009 czy mógłby mi ktoś przesłać na maila zdjęcie podłączenia pompy vacu chodzi o ten dolny przewód który z niej wychodzi bo u mnie jest zaślepiony. Ps. sad110@onet.eu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23695-pompa-vacuum-budowa-i-zasada-dzia%C5%82ania/#findComment-114656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2009 Jaki silnik? W 2.0 ten dolny idzie do systemu podciśnieniowego sterowania siłownikami turbiny, klap zawirowań, EGRa. W którymś 1,7 (teraz nie pamiętam) tym w którym turbina sama się wysterowuje (posiada wężyk idący przewodu ssącego) tego układu nie ma - dolne wyjście z pompy vacuum jest zaślepione.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23695-pompa-vacuum-budowa-i-zasada-dzia%C5%82ania/#findComment-114484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość madman81 Opublikowano 31 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2012 Witam jestem tu nowy więc wybaczcie za błędy jakie mogę popełniać na forum.Mam pytanie odnośnie podłączenie pompy vacu do serwa (niestety link z budową serwa niechce się otworzyć),mianowice po wymianie filtra paliwa auto zaczeło (Zafira 2.0 dti y20dth 2001r)walić olejem z dolotu ,wszystko jest mokre począwszy od turbo skończywszy na EGR oraz pedał chamulca jest gumowy wcześniej był twardy (gdy przeciągne auto na 2 biegu do 3500rpm to przez chwile znów jest twardy tak jakby vac potrzebował większych obrotów aby wytworzyć ciśnienie) .Moim podejżeniem jest uszkodzony przewów od pąpy VAC do SERWO : 1.jest no umieszczony blisko obudowy filtra (serwisant ASO mugł go łatwo uszkodzić podczas odkręcania obudowy) 2.jest on luźny czyli lata w każdą stronę i gdyby nie uchwyt to myślę że by odpadł Chodzi mi konkretnie o podłaczenie przewodu z vac do serwo , od strony vac sprawa łatwa ale od strony serwa już nie bo niewidze gdzie jest podpięty i nie mogę go namacać (wymacać bez skojażeń).Chce go wymienić na elastyczny bo oryginał jest sztywny. Proszę o odpowiedz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23695-pompa-vacuum-budowa-i-zasada-dzia%C5%82ania/#findComment-425090 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 zbadaj ten wezyk łaczacy pompe vac z serwem hamulcowym prawdopodobnie jest nieszczelny. Dlatego tez jest brak wspomagania hamulca choc po przegazowaniu wytwarza nieco podcisnienia i starcza na jedno depniecie pedalem hamulca. Pewnie pompoa vac pompuje powietrze z otoczenia do silnika i dlatego odma wali powietrze w dolot a znim masz tez ciagniete opary oleju z silnika. Stąd ten olej w dolocie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23695-pompa-vacuum-budowa-i-zasada-dzia%C5%82ania/#findComment-425232 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość madman81 Opublikowano 1 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2012 Witam, dziękuję za odpowiedz teoria bardzo trafna. Okazało się że przewód urwany jest przy serwo(poprostu w amoku urwałem go całkiem i teraz poprostu dynda bezwładnie) niesty nie jestem w stanie zlikalizować dokładnego miejsca gdzie przy serwo jest jego przyłącze i jakiego rodzaju jest to zlączka w necie znalazłem jakiś króciec kątowy który podobno jest tym przyłaczem i jest dedykowany do mojego silnika, gorzej jeśli przyłączem do serwa była stalowa rurka która była przyspawana a teraz poprostu zardzewiała i odpadła.Mam pytanie czy ktoś wie w jaki sposób rurka podciśnienia jest zamocowana do serwa i czy można ją łatwo zdemontować bez potrzeby demontażu pompy i samego serwa. Pozdrawiam i z góry dziękuję z odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23695-pompa-vacuum-budowa-i-zasada-dzia%C5%82ania/#findComment-425269 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.