Gość betagoo Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 W mieście 2500-3500 obr./min. W trasie 4500-5000 obr./min.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Ja przy oszczędnej jeździe zmieniam ok. 1700-2000przy takich obrotach mulisz silnik i w efekcie pali więcej o prawie 2 litry wg wskazań kompa Czemu tak piszesz??? TO ja już nie wiem, gdzieś czytałem zę aby mało spalał to należy zmieniać biegi przy ok 2000. To przy ilu powinienem zmieniać przy oszczędnej jeździe???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Aktimel Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Niedawno czytałem w jakiejś moto-gazecie, że w silnikach diesla (turbo, turbo z ineter)oczywiście nowszych generacji moment "przełożenia" odpowiadający minimalnym "kosztom" leży pomiędzy 2200 a 2700 obr..(podano przykład VW 1,9 tdi, 90 i 110 kM--2700, ford 2,0 tdci2600, 1,9 Dci renault2500, 2,0 opel 82 kM--dla opla 2400)..ogólnie nasze silniczki nie są demonami oszczędności.. Było rownież o dość energicznym przyspieszaniu do określonych obr. i szybkiej zmianie biegu, dojeżdżaniu na biegu( np. do świateł)..iii oszczędności "luzu" bo wcale nie jest ekonomiczny..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 TO ja już nie wiem, gdzieś czytałem zę aby mało spalał to należy zmieniać biegi przy ok 2000. To przy ilu powinienem zmieniać przy oszczędnej jeździe??? trzeba tu rozgraniczyć dwie sprawy,bo nie dojdziemy do ładujeśli zmienisz bieg przy 2 tyś obr. i będziesz się turlał,by potem nieco przyspieszyć dusząc silnik na małych obrotach,to spalanie jest niestety wyzsze jeśli np jedziesz piatką 85 km/h ,to lepiej zmienić na 4-spala silnik mniej ,bo ma lekko podobnie z niższymi biegami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pawel1924 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 ja mówię o takiej jeździe: 1 bieg, 2000obr-zmiana 2 bieg, 2000obr-zmiana 3 bieg, 2000obr-zmiana 4 bieg, 2000obr-zmiana 4 bieg, 2000obr-2500obr średnia prędkość 90kmh Raczej staram się nie przekraczać 3000obr, ale znowu nie ma takiej potrzeby bo głównie jeżdżę po mieście. Myślicie że powinien mniej spalać przy zmianie biegów przy 2500obr??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość boogoo Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Na serio(do adm 8)pozdro. Lubię podciągnąc obroty do 2,7 przy spokojnej jeździe.A przy wyprzedzaniu to i czasem do 4 tysięcy podkręcę.Mam wrażenie że y20dth to lubi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Myślicie że powinien mniej spalać przy zmianie biegów przy 2500obr??I tak i nie.Moim zdaniem kierowca powinien słyszeć idealny moment na zmianę biegu oraz czuć że zrobił to we właściwym momencie natychmiast po dodaniu gazu na następnym biegu i nie ma na to reguły przy jakich to obrotach następuje bo wpływ mają na to m. in. takie rzeczy jak: - charakterystyka danego silnika (max. moment/rpm.) - stosunek jego mocy/momentu do masy/obciążenia samochodu - charakterystyka rozpędzania się kierowcy (% wciskania pedału gazu w podłogę) - i jeszcze pewnie wiele innych Według mnie nawet jeśli zależy nam głównie na ekonomii wcale nie musimy toczyć się jak wóz z węglem i mulić silnika na niskich obrotach. Na mój gust pedał powinno wciskać się na jakieś 50-70% jego skrajnego dolnego położenia i z każdym kolejnym biegiem minimalnie mniej, a kolejne biegi wrzucać przy coraz to wyższych obrotach z racji ich coraz dłuższych przełożeń i większego obciążenia dla silnika. Do powyższego mam jeszcze taką zasadę że im mniej wciskam pedał na każdym biegu tym na niższych nieco obrotach mogę wrzucić kolejny gdyż nie obciążam silnika przy niskich obrotach. Ja jeśli jadę i myślę akurat w danej chwili tylko o spalaniu robię to tak: 1 bieg, 2000-2200rpm. zmiana 2 bieg, 2200-2400rpm. zmiana 3 bieg, 2300-2500rpm. zmiana 4 bieg, 2500-2600rpm. zmiana 5 bieg, staram się nie przekraczać 120km/h i 2500rpm. Mam nadzieję że za bardzo nie zagmatwałem i wszyscy zrozumieli. Na koniec tylko pochwalę się jeszcze że starając się trzymać (powiedzmy że przez jakieś 75% trasy) powyżej opisanej techniki na odcinku 20% miasto 80% trasa z 5 osobami na pokładzie osiągam spalanie 5,8L ON/100km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Dla silnika niekorzystne jest duszenie go na niskich obrotach. Sam jezdzilem dlugo benzyną i jazda dieslem wyglada nieco inaczej. Z mojego doswiadczenia optymalna zmiana jest wtedy gdy zmieniajac bieg na wyzszy unikamy takiego zjawiska że auto mimo wcisnietego pedalu gazu nie zbiera sie do przodu. odbiegajac troche od glownej mysli - Wg mnie spalanie zbic mozna efektywniej stosujac sie do prostej zasady - jak najmniej używać pedału hamulca. Szczególnie podczas jazdy przy duzym natężeniu ruchu nalezy jechac jednostajnym tempem i unikać niepotrzebnego hamowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137070 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Wg mnie spalanie zbic mozna efektywniej stosujac sie do prostej zasady - jak najmniej używać pedału hamulca. Szczególnie podczas jazdy przy duzym natężeniu ruchu nalezy jechac jednostajnym tempem i unikać niepotrzebnego hamowania.Oprócz właściwej techniki rozpędzania się to też jest bardzo istotne dla spalania o czym ja sam wcześniej nie wspominałem żeby nie odbiegać za bardzo z postem od tytułu tematu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137065 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość betagoo Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Optymalne są okolice maksymalnego momentu obrotowego, czyli w przypadku silnika 1.6 16V to jest 3500 obr./min. Dla innych jednostek trzeba zobaczyć w danych technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23733-zmiana-bieg%C3%B3w-przy-ilu-obrotach/page/2/#findComment-137046 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.