Gość Anonymous Opublikowano 30 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2009 Witam! Czy można domowymi sposobami sprawdzić co jest uszkodzone w moim autku. Silnik kręci ale nie chce zapalić. Zalewa świece, więc myślałem, ze to moduł zapłonowy (chodzi mi o to co nakłada się na świece, ja bym to nazwał cewką zapłonową). Podmieniłem na moduł od kolegi ale nic się nei zmieniło.Czy jest coś co mogę sprawdzić czy od razu mam jechać do mechanika. Z góry dzięki za odpowiedzi. Moje auto to Astra II, silnik X16XEL - zagazowana. [ Dodano: Czw Paź 01, 2009 13:08 ] Dzisiaj podpiąłem auto pod komputer ale nie ma żadnych błędów. Czytałem dużo na ten temat w necie i przyczyn jest bardzo dużo. Chyba nie pozostało mi nic innego jak oddać go do mechanika. Problem w tym, że może to jest jakaś niedroga rzecz, a on powie że wymienił pół silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23920-nie-chce-zapali%C4%87/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Paliwo leci, a czy sprawdzałeś, czy jest iskra? Może mam podskoczyć do Rybnika i sprawdzić Może we wtyczce do cewki kabelek się ułamał?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23920-nie-chce-zapali%C4%87/#findComment-137207 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Witam serdecznie. Wjedź na kanał i ściągnij blachę spod silnika. Koło filtra oleju jest czujnik obrotu wału. Ma mieć oporność 1600-3200 om. Nie może mieć przebicia do masy. Skoro zalewa świece to paliwo leci więc odpuść sobie sprawdzanie. Techem w bloku wartości moożna podejrzeć obroty silnika. Jak będzie uszkodzony ten czujnik to będzie pokazywało zero podczas kręcenia rozrusznikiem. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23920-nie-chce-zapali%C4%87/#findComment-137118 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2009 Tak, tylko, że wtryski też leją na sygnał z czujnika wału. Nie ma sygnału - nie ma paliwa. Dlatego myslę, że lepiej skupić się na sprawach zapłonowych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23920-nie-chce-zapali%C4%87/#findComment-137099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Auto powiedzmy naprawione. Nie zapalało bo był walnięty czujnik wału. Dzięki za pomoc. Napisałem "powiedzmy" bo zaczęły falować obroty. Jak kręcę kierownicą to spadają nawet do 400 i zapala się kontrolka akumulatora. Ciekawy przypadek bo w zeszłym roku też tak miałem (tzn. żona bo to auto żony ), więc wymieniłem silniczek krokowy. Nic nie dało. później kilka razy na postoju nagle zaczęło przestało działać wspomaganie. Jeździłem tak z pół roku i samo się naprawiło ( wspomaganie działało i obroty nie falowały). Teraz po naprawie znowu kłopot z tym falowaniem. Przyczyn może być mnóstwo ale może ktoś pomoże?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/23920-nie-chce-zapali%C4%87/#findComment-136263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.