Skocz do zawartości

Doprowadzenie gazu do silnika C14SE


Gość ursus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Astrę F 95` z silnikiem C14SE 82KM. Gumowy przewód łączący obudowę filtra powietrza z przepustnicą jest w opłakanym stanie, a do tego praktycznie pęknięty na pół. Chcę go wymienić i przy okazji wyczyścić przepustnicę i silnik krokowy. Mam jednak doprowadzony w tym miejscu gaz z instalacji LPG. Nie mam dużego doświadczenia w mechanice, a do tego w mojej drugiej Astrze z silnikiem C14NZ, w której miałem już przyjemność czyścić przepustnicę było to zupełnie inaczej rozwiązane, więc nie wiem czego się spodziewać. Przewód gumowy gazowy idący z reduktora nałożony jest na metalowy króciec wychodzący właśnie z tego gumowego łącznika. Szukając tego elementu na allegro i w sklepach nie znalazłem wersji do LPG, są jedynie w całości bez żadnych otworów więc podejrzewam, że to jest przerabiane przy montażu instalacji gazowej. Nie wiem co jest w środku, nie wiem jak ten metalowy króciec jest montowany, całość jest solidnie obwinięta jakąś taśmą klejącą i nie chce tego na razie ruszać, bo może się to rozsypać.

Jak to jest zrobione, czy śmiało mogę spróbować samemu wymienić ten gumowy przewód, czy ma znaczenie odległość montażu doprowadzenia gazu od przepustnicy i co jest w środku tego przewodu, bo chyba coś jest, bo jest w tym miejscu bardzo twardy?? Dzięki za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepustnice w c14se można wymontować delikatnie odchylając ten gumowy przewód,

jesli jest naprawdę popękany to najlepiej kupić nowy i dokładnie w tym samym miejscu przełożyć króciec gazowy od starego, jakaś dobra taśma i po problemie,

jeśli czujesz ze to zbyt trudno, daj do gazowników, zapłacisz grosze za wymianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając tego elementu na allegro i w sklepach nie znalazłem wersji do LPG

bo nie ma czegoś takiego w sprzedaży