ja37 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Mam pytanie czysto teoretyczne. Dlaczego panewki korb się obracają? Jaka jest przyczyna? Cisnienie oleju? Zużycie panewki? Brudny olej? "przekrecanie" silnika? SKS?(Starość Ku......a Starość ) Inne?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 panewki korbowodowe nie powinny sie obracać,mają specjalne "zamki które wchodza w stopkę i korbowód. jesli sie obracaja to są juz zużyte , wał może byc podjechany. miejsca osadzenia w korbowodzie pewnie nie maja swojego kształtu"jajo" i są luzy umożliwiające ich obrót. cisnienie smarowania odgrywa kluczowa role i jakośc oleju. to tak po krótce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-135273 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Własnie, zamki. Wiem, że to nie powinno sie obrócić, ale znam nawet z autopsjii, ze się obraca. U mnie akurat płyn poleciał do oleju, to wiem dlaczego. Ale jak w silniku jest wszystko oki i nagle obrót? Przecież prędzej się wytrze panewka niż wał. Ale wytrze się, jak nie ma oleju, czyli krąg się zamyka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-135272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 jeśli nie ma smarowania to przyłapie podetrze i obróci jeśli jajo na wale, korbie to też sprzyja jeśli obróciło raz, to korby do pomiarów i często do wymiany lub regeneracji to pokrótce tyle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-135257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 ładny masz tam sajgon, w moim ciężko było wyjąć samą panewkę, o obróceniu nie ma mowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-134968 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 co mogę powiedzieć mundrego po przeczytaniu paru teoretycznych knig o spawaniu: gdy nie ma smarowania lub silnik jest za długo przeciążany to tak jak przy spawaniu/zgrzewaniu metodą tarciową nagrzewają się panewki i korbowód potem po wyłączeniu silnika studzą się i następuje dyfuzja ich materiałów - tak jakby w miejscu styku zaczynają się przenikać nawzajem i trwale łączą i wcale się nie muszą nagrzać do temperatury topnienia ani granicznej. pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-134962 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Bezpośednią przyczyną obrócenia panewki jest zescalenie nawet chwilowe panewki z wałem, a pośrednią przyczyną jest brak smarowania. Jeśli w układzie smarowania jest olej i ma on odpowiednie cisnienie to w przestrzeni między panewką a wałem tworzy się klin olejowy, który rozdziela te dwa elementy. Jesli coś zakłóci przepływ oleju to może dojść do takiej sytuacji jak obrócenie panewki. To tylko moja teoria Jeśli kogoś interesują takie zagadnienia to polecam książkę: p. Andrzeja Wilczkowskiego pt. "Awarie silników spalinowych. Uszkodzenia w układach korbowych" Naprawde warto. Sam przeczytałem dwa razy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-134471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leszek 398 Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Może to trochę niefortunny przykład Np. taki Polonez Truck i stukot panewek powyżej 3tys. obrotów, a ludzie kręcą tak jeszcze tysiące kilometrów i to z towarem na pace i jakoś nic się nie obraca No, ale chyba to charakterystyczne pukanie w tym prehistorycznym silniku dają panewki główne, a nie korbowodowe??? Nie ma jak to fabryczne tzw. "luzy rolnicze"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-134424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 16 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2009 Nie ma jak to fabryczne tzw. "luzy rolnicze" Trafna uwaga   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-134387 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin84 Opublikowano 17 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2009 Wszystko zależy od silnika. Dam taki przykład że w naszym ciągniku po wymianie pierścieni, korbowodów i panewek korbowodowych silnik nie trzymał ciśnienia. Po odpaleniu było ok, trochę pochodził i ciśnienie spadało do zera. Po ponownym odpaleniu tak samo i niezależnie czy zimny czy ciepły. Były cuda robione łącznie z wymianą pompy oleju, ale to nic nie pomogło. Postanowiliśmy tak jeździć i zobaczyć co będzie. Katowany nie był, a nawet jazda ostrożna. Nie zatarł się ani nie rozleciał. Kiedyś tata wziął go do roboty i wstawił mu konkretnie, że tłoki wychodziły przez tłumik. Od tej pory spokój, ciśnienie trzyma i jest ok. Widocznie coś przytykało jakiś kanał olejowy bo innego wytłumaczenia nie ma. Co by nie było oleju był brak, albo było go bardzo mało a silnik chodził, czyżby to te "luzy rolnicze" Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24240-panewki-korbowod%C3%B3w/#findComment-134098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.