Skocz do zawartości

Skrzynia biegów


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie dziś ponownie to samo, ale nowe spostrzeżenia i wnioski. Przy dłuższej jeździe/postoju (ok. 20 min) w korku sprzęgło "bierze" coraz niżej aż do całkowitego zwarcia pomimo wciśniętego pedału sprzęgła, to samo oczywiście przy zgaszonym silniku. Kilkakrotne "pompowanie" pedałem sprzęgła sprawia że sytuacja wraca do normy. Wniosek długotrwała praca sprzęgła na krótkim skoku sprawia, że sprzęgło zaczyna zwierać. Mam w takim razie pytanie czym to może być spowodowane? Nie wiem jak wygląda napinanie linki w zafci, ale podejrzewam że problem tkwi w tym lub w docisku. Proszę o podpowiedź doświadczonych Zafirusów :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W moim przypadku po diagnozie mechaników do wymiany jest siłownik sprzęgła - ponoć cieknie, w zimie uszczelki się dodatkowo skurczą i będzie po jeździe.

Inaczej wysprzęglik ci padł ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy czasem Zafiry nie mają hydraulicznego sprzęgła? Bo coś mi się zdaje że tam hydraulika. Problemem może być zapowietrzanie (u kolegi problem tkwił w łożysku dociskowym, które ciekło). W Vectrze B przy nowym sprzęgle (około 2 miesiące od wymiany), sprzęgło usiekło. Po odpowietrzeniu przez dzień było lepiej ale tylko na chwilę. Okazało się, że urwało tarczę i się obracała... Mam nadzieję, że pomogłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje mi się, że i wysprzęglik i łożysko dociskowe to chyba jedno i to samo (albo wysprzęglik to jakaś część tego łożyska dociskowego), co siłownik, tak przynajmniej wyszukałem w necie. Kosz waha się w Zafirze ok. 500-600zł lepszej firmy (Sachs), pewnie można znaleźć coś taniej. Często chcą wymieniać całe sprzęgło, bo jest łatwiej, ale wiadomo, że to kosztuje, z wymianą samego wysprzęglika dużo zabawy i chyba w sumie koszt bardzo podobny. Dowiedziałem się tyle, że można w desperacji z tym jeździć tylko trzeba pilnować płynu hamulcowego, bo to ponoć na tym samym układzie pracuje (lub coś w tym stylu) i trzeba dolewać, żeby się nie psuło. U mnie po wymianie na razie spokój, zobaczymy jak w korkach będzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności