Skocz do zawartości

Wąż łączący obudowe filtra z kolektorem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem corsy B 1.2 i zauważyłem ze że nie mam założonego (a własciwie go brak) węża łączącego obudowe filtra powietrza z tą blachą na kolektorze i tu mam pytanie czy jest on potrzebny i właściwie czemu służy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/
Udostępnij na innych stronach

czy jest on potrzebny i właściwie czemu służy

Wszystko, co przewidział producent jest potrzebne.

Ten wąż zasysa ciepłe powietrze do filtra powietrza.

 

Wszystko, co przewidział producent jest potrzebne.

Ten wąż zasysa ciepłe powietrze do filtra powietrza.

 

też tak uważam ale jakie mogą być skutki braku tego węża

 

niedogrzany silnik z czego wynika większe spalanie na dłuższym dystansie. załóż go idzie zima :)

 

pozdrawiam

 

EDIT: to znaczy na tym dystansie na którym się nagrzewa żeby nie było nieporozumień. czy podczas niskich temperatur po nagrzaniu nadal zaciąga znad kolektora nie wiem.

 

Kiedyś szukałem takich danych do silnika x14sz.

Znalazłem.

Powietrze znad kolektora ciągnie do temperatury +19* na dworzu.

Przy wyzszych dopiero z przodu.

I z moich obserwacji zachowania klapki w filtrze to się potwierdza.

 

  • 2 tygodnie później...

http://www.corsaclub.pl/forum/topics26/3238.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=klapka&start=0

 

"Powietrze znad kolektora ciągnie do temperatury +19* na dworzu "

Pozwolę sobie wątpić w te słowa.

 

Możesz sobie wątpić, ja sprawdziłem na własne oczy i ręce.

Chyba, że ktoś grzebał u mnie, zanim kupiłem.Jak kupiłem było 213000km.

 

Oddychał.

Zauważ, że od kilku lat mam coś innego pod maską.

 

Czyli co jak jest +15 stopni na zewnątrz to twój silnik oddycha gorącym rozrzedzonym powietrzem z nad kolektora ?

 

hehe kolejny będzie poprawiał fabrykę :wesoly:

 

 

EDIT: w linku który podałeś jest opisane co i jak działa. podczas "butowania" klapka się przestawia na zimne, podczas spokojnej jazdy ciągnie z nad kolektora bo tak jest ekonomiczniej. poza tym trzeba jakoś wyrównoważyć parametry w których pracuje silnik przecież raz jedziesz w upał +30 stopni a asfalt jest nagrzany nawet do +50 i paruje Ci to pod maskę. wyobraź sobie teraz że temperatura powietrza leci o kilkanaście stopni w dół przy ziemi nawet bardziej spada, gęstość powietrza zmienia się, lecą wszystkie parametry - trzeba temu jakoś zapobiec - podgrzewa się powietrze cały czas.

 

chyba nie tylko ja zaobserwowałem mniejsze spalanie latem kiedy to powietrze jest ciepłe :beer:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności