Gość Anonymous Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Witam wszystkich od niedawna jestem posiadaczem corsy B 1.2 i zauważyłem ze że nie mam założonego (a własciwie go brak) węża łączącego obudowe filtra powietrza z tą blachą na kolektorze i tu mam pytanie czy jest on potrzebny i właściwie czemu służy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 czy jest on potrzebny i właściwie czemu służy Wszystko, co przewidział producent jest potrzebne. Ten wąż zasysa ciepłe powietrze do filtra powietrza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-133527 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 Wszystko, co przewidział producent jest potrzebne. Ten wąż zasysa ciepłe powietrze do filtra powietrza. też tak uważam ale jakie mogą być skutki braku tego węża   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-133522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2009 niedogrzany silnik z czego wynika większe spalanie na dłuższym dystansie. załóż go idzie zima pozdrawiam EDIT: to znaczy na tym dystansie na którym się nagrzewa żeby nie było nieporozumień. czy podczas niskich temperatur po nagrzaniu nadal zaciąga znad kolektora nie wiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-133484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2009 Kiedyś szukałem takich danych do silnika x14sz. Znalazłem. Powietrze znad kolektora ciągnie do temperatury +19* na dworzu. Przy wyzszych dopiero z przodu. I z moich obserwacji zachowania klapki w filtrze to się potwierdza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-133075 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 http://www.corsaclub.pl/forum/topics26/3238.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=klapka&start=0 "Powietrze znad kolektora ciągnie do temperatury +19* na dworzu " Pozwolę sobie wątpić w te słowa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-130233 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Możesz sobie wątpić, ja sprawdziłem na własne oczy i ręce. Chyba, że ktoś grzebał u mnie, zanim kupiłem.Jak kupiłem było 213000km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-130220 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2009 Czyli co jak jest +15 stopni na zewnątrz to twój silnik oddycha gorącym rozrzedzonym powietrzem z nad kolektora ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-130202 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Oddychał. Zauważ, że od kilku lat mam coś innego pod maską.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-130175 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2009 Czyli co jak jest +15 stopni na zewnątrz to twój silnik oddycha gorącym rozrzedzonym powietrzem z nad kolektora ? hehe kolejny będzie poprawiał fabrykę EDIT: w linku który podałeś jest opisane co i jak działa. podczas "butowania" klapka się przestawia na zimne, podczas spokojnej jazdy ciągnie z nad kolektora bo tak jest ekonomiczniej. poza tym trzeba jakoś wyrównoważyć parametry w których pracuje silnik przecież raz jedziesz w upał +30 stopni a asfalt jest nagrzany nawet do +50 i paruje Ci to pod maskę. wyobraź sobie teraz że temperatura powietrza leci o kilkanaście stopni w dół przy ziemi nawet bardziej spada, gęstość powietrza zmienia się, lecą wszystkie parametry - trzeba temu jakoś zapobiec - podgrzewa się powietrze cały czas. chyba nie tylko ja zaobserwowałem mniejsze spalanie latem kiedy to powietrze jest ciepłe Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24443-w%C4%85%C5%BC-%C5%82%C4%85cz%C4%85cy-obudowe-filtra-z-kolektorem/#findComment-130163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.