Skocz do zawartości

Pojawia się błąd -sterowanie biegiem jałowym.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczów.

Wyskakuje mi w mojej zafci 1.8 rocznik '99 z lpg taki błąd sterowanie biegiem jałowym i auto ciężko pali podczas pierwszego rozruchu (po nagrzaniu jest ok) a gdy wpada w obroty rzędu 2000-3500 to dziwnie charczy ,nie ma przyśpieszenia (powyżej 4000 jest ok).Po wykasowaniu błędu przez chwilkę jest ok po czym znowu pada.Co może być przyczyną ponieważ usłyszałem kilka teorii a że jestem laikiem to nie wiem czego szukać.

Pozdrawiam oplowską brać i proszę o pomoc (autem jeździ żona i stresuje się bardzo).

 

:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Tak prawda nie napisałem tak więc uzupełniam dane :

Zafira 1.8 benzyna rocznik 99z LPG sekwencja (chyba to trzecia generacja).

dzieje się to niezależnie od tego czy gaz czy też paliwo.Komp wskazał błąd jako sterowanie biegiem jałowym -tak sformułowany komunikat na jakimś profesjonalnym przyrządzie diagnostycznym u kolesia od gazu.

Obroty na jałowym rzędu 600-1000 ,czyszczona podobno przepustnica (teraz przynajmniej nie gaśnie na wolnych obrotach) natomiast przy obrotach 2000 -3000 dławi się i szarpie oraz przełącza się sam z gazu na paliwo. Dodam jeszcze że stało to się żonie podczas tych ulew (może coś zamokło).

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest w tym silniku krokowiec?

sprawdz jeszcze przeplywke, swiece, kable, rozdzielacz - zwlaszcza te ostatnie 2 jak mowisz ze moze to miec cos wspolnego z wilgocia

zostaje jeszcze sonda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krokowiec jest ale zintegrowany z przepustnica i nie rozbiera sie go, kabli WN nie ma w tym silniku, patrzac po błedzie jaki ci wyskakuje to szukałbym przyczyny tylko w przepustnicy, twój silnik powinien byc x18xe1, ale lepiej potwierdz nam to.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach