Skocz do zawartości

Czy to duże branie oleju??


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

i ile było jak zacząłeś liczyć km.

 

jak zaczołem liczyć to było po wymianie oleju było maximum (to było latem) sprawdzałem ostatni raz we wrześniu to było max a w teraz nie dawno juz było zero. słyszałem taka opinie że niktóre samochody palą olej tylko na zimnym silniku np w zimie czy to prawda?

 

[ Dodano: Czw Lis 05, 2009 12:25 ]

i bagnet był suchy to powinna sie palić kontrolka ciśnienia oleju

paliła sie ona u ciebie??

 

nie zaświecała sie kontrolka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24528-czy-to-du%C5%BCe-branie-oleju/page/3/#findComment-129591
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam Astra G 1,6 16V z 2000r, przebieg auta to 165000, zalewam ją olejem GM 10W40. Autem przejechałem osobiście narazie 10tyś km i dolałem 0,5l oleju.Mam pytanie czy to dużo, i czy może to świadczyć o kondycji mojego silnika.

 

Pozdrawiam

To jest żadne zużycie :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24528-czy-to-du%C5%BCe-branie-oleju/page/3/#findComment-129386
Udostępnij na innych stronach

sprawa oleju ma się mianowicie tak... silnik 1,6 16v jest dobrym silnikiem ale lubiącym wysokie obroty, natomiast przy niskich obrotach po prostu się "dusi" i stąd branie oleju... a poza tym ten typ tak ma i nic tego nie zmieni, mój kolega ma vectre z takim silnikiem i tez ma taki problem z branie oleju

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24528-czy-to-du%C5%BCe-branie-oleju/page/3/#findComment-129354
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam.Postanowilem sobie napisac ten post, po przejsciach i kolosnych problemach jakie mialem w Astrze 2003 rok, 1.6 8V.

 

Otoz mialem olej w plynie chlodzacym, wiec wiadomo uczszelka pod glowica.

Postawilem auto u znajomego mechanika..

Wymienil mi uszczelke, olej , plyn choldzacy...Ale jak mial rozebrany silnik zapytam sie mnie czy auto bierze olej...A bral troche na powiedzmy 5000 dolewalem okolo 1 litra,...Wiec troche juz duzo.(przebieg 190 000 km)

Wiec zaproponwal mi mechanik wymiane pierscieni..W koncu glowica sciagnieta wiec o wiele mniej roboty..Wiec kupilismy pierscienie...

Auto zlozone...pojezdzilem okolo 300 km..wszytsko ok...Musialem jechac do Holandi...zatankowalem sie na granicy..jade...po okolo 200 km od granicy ma komputerze pojawil sie komunikat "Sprawdz olej"..Co do cholery pomyslalem...zatrzymalem sie ..na bagnecie sa 2 kreski(1 kreska minimum-5 max)...Zadzwonilem do mechanika ..powiedzial ze byc moze pierscienie sie ukladaja..wiec w normie...

Jade dalej ,po okolo 300 km od granicy...znowu komunikat :sprawdz olej"..zatrzymalem sie na stacji paliw..patrze na bagnet...ZERO OLEJU!:wink:!:D!!!Myslalem ze mnie szlak trafi...po wymianie pierscieni auto zzarlo kolosalne ilosci oleju...

Postanowilem ze wroce do Polski.Kupilem jakis najtanszy olej na stacji paliw(5 litrow najtanszego scierwa 40 eur)...W drodze powrotnej dolewalem jeszcze 2 razy olej..W sumie przejechalem 900 km i dolalem mu 3.5 litra oleju!;)!:(!:drunk:!

 

Podjechalem do mechanika...zaczelismy ogladac ...silnik byl troche mokry od oleju...( na wstepie mechanik wykluczyl pierscienie, bo w koncu sa nowe!!!)..

Znalezlismy nieszczelnosc na wezu od odmu olejowej...

Wymienilismy...

Wiec powiunno byc oke...

Nastepnego dnia jade znowu za granice..ale dojechalem tylko do granicy..patrze na bagnet..znowu ubylo..

Szlak czlowieka trafia...

Wracam do mechanika(cale szczescie ze mieszkam 80 km od granicy)...

Wiec decyzja..zapewne pierscienie ..wiec znowu musialem kupic, olej , pierscienie, uszczelka pod glowiece...

Po wyciagnieciu tlokow, pierscienie niby oke..zaden nie jest zapieczony..ale powiem wam iz olej byl czarny jak smola...szok...

 

Wymienilismy pierscienie na nowe...

zapalilem auto..wszytsko gra jak nowe...wiec nuz happy na maxa bylem..kolejnego dnia znowu wyjazd do Holandi (spozniony juz 2 dni)...ale jak wlewalem olej nalalem sobie na minimum, czyli 2 treski tak aby jak by zarl znowu to od razu komunikat na kompie sie pokaze...

Po przejechanieu 100 km ...pojawil sie komunikat SPRAWDZ OLEJ!:drunk:!:drunk:!

Szok!:drunk:!!!myslalem ze postawie te auto na poboczy i zostawie...

a olej jak smola czarny..

Wsciekly wracam do mechanika....Powiedzial mi ze z czyms taki sie jeszcze nie spotkal nigdy..

Wiec co teraz , wyciagamy tloki...

Zadzwonilismy do opla , cena 150 zl za komplet pierscieni na 1 tlok!!!czas oczekiwania 7 dni...!!schit!!!

Ale tez zadzwonilismy do warsztatu ktory tylko i wylacznie zajmuje sie pierscieniami i toczeniem walow.W tymze warsztacie powiedzielismy typ . czyli Astra 1.6 8V rok 2003...

Ale facet jak uslyszal o moich perypetiach powiedzial aby z tlokiem przyjechac..

Wiec wykrecilismy tlok i z nim do wspomnianego warsztatu...

 

Suwmiarka w ruch...

Piersza szczelina 1.5 mm, ok

Druga szczelina 1.5 MM ok..

Trzecia szczelina (ta od pierscieni olejowych na moim tloku jest 2,5 mm, zas w zestawie do Astry 1.6 8V ma byc 3 mm.:lol:!)

 

Facet powiedzial ze niemozliwe ,w kompie i wszystkich katalogach jest Astra 2003 1.6 8V pierscien olejowy 3 mm, zas ja mam tlok ze szczelina 2.5 mm...( od astry 1.6 16V)

Wiec wzielismy pierscionki od modelu 1.6 16V...

 

No i jest gitara..

A ile nerwow i pieniedzy kosztowalo to szkoda slow..

 

Reasumujac. W sklepie wklepia ci model i rocznik, czasmi spyta sie o numer nadwozia....

da ci to co mu w kompie wyskoczy.. i nara...

 

Lepiej jest jednak poszukac czegos u specjalistow...

 

Pozdro..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24528-czy-to-du%C5%BCe-branie-oleju/page/3/#findComment-102619
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nic nie zmienia, bo norma nie precyzuje o jakiej klasy olej chodzi.

Norma określa górną granicę zużycia.

I zapomniałeś dodać ile faktycznie spala tego oleju.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24528-czy-to-du%C5%BCe-branie-oleju/page/3/#findComment-100941
Udostępnij na innych stronach

na LPG można odnotować ok. 10% większe zużycie oleju, ponieważ paliwo jest bardziej "suche" od benzyny - sporo źródeł o tym mówi

tak czy siak, jak aspius napisał zależy to od klasy lepkości oleju i ogólnie można rzecz ująć:

dopuszczalne jest 1l/1000 w wypadku LPG - to tak moim skromnym zdaniem

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24528-czy-to-du%C5%BCe-branie-oleju/page/3/#findComment-100938
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności